Gå til innhold

Endelig prøver! :)

Anbefalte innlegg

Gjest Gjest_Jente_84_*
Skrevet

Da har vi endelig bestemt oss for å prøve (for 1.gang)! :):sengekos:

Skulle jo helst ønske jeg kunne bli gravid allerede i dag, men skjønner jo at dette kan ta litt tid. Er det alikevel noen som har noen gode råd til hvordan vi kan ha bedre sjangser til å lykkes? En ting jeg blant annet lurer på er om det er noe min kjære og jeg bør spise for å øke sædkvaliteten og fuktbarheten??

Ellers kommer jeg til å bli kjeeempe glad for alle råd og innspill!! :)

På forhånd mange takk!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ta folat. Ha sex. Kos dere.

Ikke ta sorgene på forskudd, sannsynligvis vil dere blir gravide innen året.

;)

Skrevet
Ta folat. Ha sex. Kos dere.

Ikke ta sorgene på forskudd, sannsynligvis vil dere blir gravide innen året.

;)

Takk for svar :)

Hva er folat, hva er det godt for, bør vi begge ta det og ikke minst; hvor får jeg tak i det?

Hilsen "endelig prøver"

Skrevet

Folat er et viktig tilskudd du skal ta for å forhindre ryggmargsbrokk hos fosteret, men har ingen innvirkning på fruktbarheten. Man skal helst starte 1-3 måneder før befruktning, altså bør man ta første pille med en gang man finner ut at man skal begynne å prøve. Finnes både i matbutikk og på apoteket. :)

Lykke til med prøvingen! Håper dere klarer det fort som fy! :klem:

Skrevet
Folat er et viktig tilskudd du skal ta for å forhindre ryggmargsbrokk hos fosteret, men har ingen innvirkning på fruktbarheten. Man skal helst starte 1-3 måneder før befruktning, altså bør man ta første pille med en gang man finner ut at man skal begynne å prøve. Finnes både i matbutikk og på apoteket. :)

Lykke til med prøvingen! Håper dere klarer det fort som fy! :klem:

Da skal jeg løpe og kjøpe :)

Tusen takk!! :klem:

Skrevet

Slenger meg på her jeg :)

Vi har snakket om det, og funnet ut at vi slutter med prevansjon:) Vi ble enige om at vi ikke skal "prøve" å bli gravide, det får gå som det går :)

Er kjempehappy!! :) er det meningen, så blir det:)

Skrevet

Slenger meg også på her :)

Er i samme situasjon som deg Helene Harepus :)

Må si det er litt spennende og rart på en gang!

Gjest Gravid!=)
Skrevet
Da har vi endelig bestemt oss for å prøve (for 1.gang)! :):sengekos:

Skulle jo helst ønske jeg kunne bli gravid allerede i dag, men skjønner jo at dette kan ta litt tid. Er det alikevel noen som har noen gode råd til hvordan vi kan ha bedre sjangser til å lykkes? En ting jeg blant annet lurer på er om det er noe min kjære og jeg bør spise for å øke sædkvaliteten og fuktbarheten??

Ellers kommer jeg til å bli kjeeempe glad for alle råd og innspill!! :)

På forhånd mange takk!

Det beste rådet er å ikke stresse, nyt hverandre og ha good sex annen hver dag og da spesielt rundt eggløsning. Spis folat, du kan være en av de heldige som blir gravid fort.

Selv så tok d oss 1 prøve periode og så satt den. Ikke stressa vi med å tempe, og likevel så gikk d godt. :)

Lykke til alle prøvere!

Gjest Gjest_sola_*
Skrevet

vi er også prøvere!! jeg sluttet med prevensjon til jul i fjor og vi bestemte oss først for om skjer det så skjer det.. siden det ikke har skjedd noe enda planla vi litt og vi hadde sex alle dagene rundt forrige EL.

nå venter vi i spenning. men jeg tror vel ikke det går så fort. LIKEVEL- moro å være i gang. wææææææææææ. tenk om man har en litten baby i magen da?

Gjest Gjest_Jente_84_*
Skrevet

Så hyggelig at vi er flere i samme båt! :) MASSE LYKKE TIL, TIL DERE ALLE!! :klemmer:

Skrevet

Vi har også bestemt oss for å bli prøvere :)

Det blir nok ikke noe temping og desperat prøving i starten, men har iallfall sluttet på pillen, så får det skje om det skjer! (får se hvor lenge jeg klarer å være så tolmodig da.... :filer: )

Skjønner nå at jeg må ut å kjøpe folat sporentreks :jepp:

Heter det bare folat når man kjøper, eller har det annet navn? :klø: *fersk*

Gjest Gjest_Jente_84_*
Skrevet

Klarer nesten ikke å vente jeg nei... Har jo fått helt babydilla jo! :) hehe. Jeg har plutselig begynt å beundre babyer, se på barneklær og studere vogner som triller forbi. Veet det er aaallt for tidlig å begynne med det nå, men jeg klarer jo ikke å dy meg! Har første dag med mens. i dag, så nå håper jeg at vi får til å få instalert om en 14 dagers tid ;) hehe.

Lykke til til alle dere prøvere her inne!

Klem fra verpesyk!! :klemmer:

Skrevet

Slenger meg på her, jeg...! Nå venter en spennende tid.

Rart å venne seg til tankegangen- men jeg tar en dag/måned/årstid ad gangen. Så får vi se om det klaffer. *krysser fingre*

Takk for tipset vedrørende folsyre. Jeg skal kjøpe meg det i morgen.

:jepp:

• 1 måned senere...
Skrevet

Hvordan går der med alle sammen her? Skjedd noen forandringer? :)

Gjest Gjest_jente_84_*
Skrevet
Hvordan går der med alle sammen her? Skjedd noen forandringer? :)

Her prøves det fortsatt for harde livet :ler:

Ingen positive tester ennda, men skal teste om ca. en uke.. Er så spent! Hååper jeg er gravid, men må si vi koser oss stort med prøvinga også :fnise:

Ønsker alle andre prøvere lykke til!

Stoor klem :klemmer:

Skrevet

Hei hei!

Her prøves det, og vi koser oss mens vi holder på;)

Har trur denne mnd her, har vært plaget med kvalme, stikkinger i brystene og noe som kjennes ut som luftbobler i magen siste uka. IKM er lørdag, så da skal det testes! :D

Hvordan går det med dere da Leah7? :D

Skrevet

hehe... Mye av det samme her i grunn! :) Øver og øver... :fnise:

Og har hatt en del innbilte symptomer innimellom... men neida. :gjeiper:

Krysser virkelig fingrene for oss denne gangen!! Er så spennende :jepp:

Skrevet

Spennende, men det tar på og ja :P syns synd i dem som har vært prøvere lenge :/

gleder meg så til den dagen jeg står der med en positiv test i hånda! :D

Skrevet

Jeg bare MÅTTE! teste nå i kveld, og enten er det hjernen som spiller meg et puss, eller så står jeg med en svaaakt positiv test i hånden.... :rødme:

Streken var såååååvidt tydelig, så dette blir spennende:)

Oppdaterer i morra:)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...