Gjest *Mim* Skrevet 29. august 2009 #1 Skrevet 29. august 2009 Nå har det vært innbrudd i nærheten, og jeg merker at jeg tenker ekstra på det. Jeg pleier ikke å være skvetten, men det er ikke trivelig å tenke på at folk kan komme inn til deg om natten og romstere rundt. Har du opplevd innbrudd?
Gjest Pet Skrevet 29. august 2009 #2 Skrevet 29. august 2009 Ja, jeg har hatt uvedkommende inne i leiligheten min mens jeg lå og sov. De tok veska mi med mobil, lommebok etc som sto på gulvet rett ved siden av meg i tillegg til to smykkeskrin. De hadde nok fortsatt raidet hvis de ikke hadde veltet en stol og lagd masse bråk i rommet ved siden av, noe jeg våknet av. Jeg spratt opp og løp inn på dette rommet, men da hadde de forsvunnet ut av vinduet allerede. Alle skap og skuffer var endevendt. Fikk sperret alle kort umiddelbart og ringte politiet. De kom etter ca 40 minutter og kom knapt nok inn i leiligheten, de sto bare i døråpningen og tok ikke fingeravtrykk eller noen ting. Jeg anmeldte saken neste dag og etter 2-3 uker fikk jeg selvsagt beskjed om at saken var henlagt. Følte meg veldig utrygg og hadde problemer med å sove lenge etterpå. Det er 1 1/2 år siden nå og jeg tenker ikke så mye på det lengre, men har blitt mye mer påpasselig med å sjekke at dører og vinduer er låst.
Gjest negasjon Skrevet 29. august 2009 #3 Skrevet 29. august 2009 Har hatt innbrudd to ganger, og heldigvis var jeg ikke hjemme. Jeg er ikke redd for innbrudd, når jeg er hjemme, men det hender jeg tenker på det og den første gangen var det ekkelt fordi det var blitt begått hærverk også i tillegg. Når jeg er på ferie eller borte noen dager, er jeg mer redd for innbrudd. Men når tanken på et mulig innbrudd kommer, er jeg også kanskje litt engstelig, dobbelsjekker at dørene er låst osv.
Gjest Gjest Skrevet 29. august 2009 #4 Skrevet 29. august 2009 Jeg har opplevd innbrudd midt på lyse dagen. Jeg hørte plutselig at noen var på vei til å bryte opp døren. Jeg løp bort dit og der sto det tre menn utenfor. Da jeg kom sprang de vekk. Kjempeekkel opplevelse. Har blitt litt mer redd for å være alene nå. Før var jeg ikke redd overhodet.
Anglofil Skrevet 29. august 2009 #5 Skrevet 29. august 2009 Nei, heldigvis ikke. Synes dog det er litt ekkelt å tenke på, men ikke noe jeg beskymrer meg veldig for. Mvh Yvonne
Gjest Frosk Skrevet 29. august 2009 #6 Skrevet 29. august 2009 Heldigvis ikke. Har en venninne som våknet midt på natten av at en fyr var inne på soverommet hennes og lyste henne i ansiktet med en lommelykt - hørtes mildt sagt lite artig ut. Har ikke pleid å bekymre meg for innbrudd, men her jeg bor nå (utlandet) tenker jeg litt mer på det (mer kriminalitet her enn hjemme). Men bor i øverste etasje og håper eventuelle innbruddstyver velger en av leilighetene i etasjene under
Gjest Melchizedek Skrevet 29. august 2009 #7 Skrevet 29. august 2009 Jeg brøt meg en gang inn i leiligheten min siden jeg hadde låst meg ute. Men borsett fra det så har jeg aldri opplevd det. 1
Izzie1 Skrevet 29. august 2009 #8 Skrevet 29. august 2009 (endret) .. Endret 13. september 2009 av Izzie1
Gjest Caylee Skrevet 29. august 2009 #9 Skrevet 29. august 2009 Jeg er ikke redd for innbrudd nei Spesielt ikke når foreldrene mine passer på Værre hvis jeg hadde bodd alene.
Gjest Gjest Skrevet 29. august 2009 #10 Skrevet 29. august 2009 Jeg bor midt i en husrekke-klynge med naboer med innsyn til alle dører og vinduer, så jeg er ikke spesielt redd for innbrudd, nei. Regner med at hvis noen skal bryte seg inn i nabolaget her, velger de de husene som er mer skjermet enn det mitt er, de hadde faktisk vært bra tette hvis de hadde valgt å bryte seg inn akkurat her. Nei, da er jeg mer redd de som kommer gjennom nøkkelhullet.
Gjest strykebrett Skrevet 29. august 2009 #11 Skrevet 29. august 2009 Der jeg bor har jeg opplevd at noen tar i dørhåndtaket midt på natten. Det er ganske vanlig at noen går inn i ganger og stjeler lommebøker fra jakker og slikt så jeg er veldig påpasselig med å låse døra. Det er skikkelig ubehagelig når jeg sitter hjemme og hører noen ta i døra flere ganger og jeg tenker på det av og til, hva som vil skje dersom jeg glemmer å låse døra. De som gjør innbrudd er jo ofte ikke de mest stabile menneskene heller...
Gjest Gjest_Hm_* Skrevet 29. august 2009 #12 Skrevet 29. august 2009 Vi hadde innbrudd da min 16 år gamle datter var hjemme alene. Dette hendte på natten. Det som var ganske skummelt med dette innbruddet, var at da tyvene forsvant, lot de alle dører og vinduer stå åpen, og det som er mer skummelt, er at min datter som våkner bare noen går på do om natten, ikke våknet da de knuste en vase rett utenfor soverommet. En i hjembyen på 16 hadde også innbrudd da foreldrene var borte.. Interiør var knust, hagen vandalisert, og barskapet tømt. Sønnen hadde ikke våknet. Det hadde derimot naboene, som hadde klaget på høy discomusikk :-O
Xtend Skrevet 29. august 2009 #14 Skrevet 29. august 2009 Hadde et innbrudd i huset mitt i Banglamung i Thailand. Bare kona, datteren min og svigermor var hjemme da to tyver tok seg inn i huset fra bakhagen. De romsterte litt i stua før kona våknet. Når hun er alene hjemme ligger også den ene bikkja (en svær rottweiler) og sover på samme rommet. Så hun slapp bikkja ut i stua, låste døra til soverommet og ringte politiet. Politiet og områdets sikkerhetsvakt ankommer etter få minutter og finner to mørbanka tjuvpakk med bittmerker her og der liggende under sofa'en. De gråt visst så mye at politifolkene fikk latterkrampe. Jeg elsker den bikkja! 1
MissStiles Skrevet 30. august 2009 #15 Skrevet 30. august 2009 Det har vært innbrudd i blokka der jeg bor et par ganger. Ikke redd for det egentlig.. Fordi det virker som om styret har tatt det alvorlig og forbedret sikkerheten og at det ikke er så lett å komme seg inn lengre. Men når det var innbrudd her så skjedde det i kjelleren. Boden min var en av dem. Ikke særlig gøy men ikke så mye jeg kunne gjøre.
Gal_dame Skrevet 1. september 2009 #16 Skrevet 1. september 2009 Hehe, nei. Eg er ikkje redd for innbrudd Den som våger prøve seg på det, vil få seg ein ubehagelig overraskelse, siden vi har to ganske store og tunge bikkjer med vokter instinkt.
Gjest Gjest Skrevet 1. september 2009 #17 Skrevet 1. september 2009 Dattern min hadde innbrudd. Vi var på middag hos min mor, og var borte i drøyt 2 timer. Nei, det tar dem ikke lang tid å romstere en leilighet. De hadde tatt alt som var verdt noe (botsett fra stereoen), alt i skuffer og skap var endevendt. Regner med at de var inne der når hun satte nøkkelen i døra fordi det stod en liten TV midt på gulvet, en vinflaske på verandaen. Det så ut som de hadde det travelt med å komme seg ut. Hun elsket hjemmet sitt, nå hater hun det. Politiet brukte ikke så lang tid før de var der. Grunnen er vel at adressen høres ut som et villastrøk, hvilket det også er, bare at det er et par blokker der også.
Kiyo Skrevet 1. september 2009 #18 Skrevet 1. september 2009 Har ikke opplevd innbrudd ennå, takk og lov for det. Satser på å aldri måtte oppleve det.
Gjest been ther Skrevet 1. september 2009 #19 Skrevet 1. september 2009 Jeg har opplevd innbrudd en gang, og det var guffent. Ikke bare fordi mange av tingene mine forsvant men fordi noen hadde rotet i tingene mine. Jeg klarte ikke å sove hjemme med en gang etterpå så jeg fikk overnatte hos venner.
Gjest Gjest Skrevet 1. september 2009 #20 Skrevet 1. september 2009 Jeg bor midt i en husrekke-klynge med naboer med innsyn til alle dører og vinduer, så jeg er ikke spesielt redd for innbrudd, nei. Regner med at hvis noen skal bryte seg inn i nabolaget her, velger de de husene som er mer skjermet enn det mitt er, de hadde faktisk vært bra tette hvis de hadde valgt å bryte seg inn akkurat her. Nei, da er jeg mer redd de som kommer gjennom nøkkelhullet. Jeg bor i en enebolig rett ved siden av en av byens største rekkehusklynger. Jeg bor i enden av en blindvei, og det kun den ene kortsiden av huset som kan sees fra veien. Gatedøren og altandørene vender bort fra gaten, og kan ikke sees. Likevel var det i sommer innbruddsraid i flere av rekkehusene midt i klyngen, mens mitt hus fikk være i fred. Det var en østeuropeisk bande som herjet. De hadde hengt i nabolaget i lengre tid, og da de ble tatt fant politiet en notisbok hvor de hadde notert ned når folkene i husene gikk på jobb, når naboene var på jobb, når de gikk ut om ettermiddagen, osv. I tillegg hadde de håndverkerklær i bilen, så om noen skulle se dem så ville de tro at de var håndverkere som hadde lov til å ta seg inn i huset. Så å ligge i en klynge er ikke nødvendigvis redningen. Mine foreldre opplevde innbrudd da de bodde i en blokk, av den typen med heis i midten og flere leiligheter på hver side, som man må gå på utsiden av blokken for å komme til. Der sparket noen inn døren midt på lyse dagen og rundstjal dem. Ingen av naboene reagerte, til tross for at tyvene hadde måttet gå rett forbi kjøkkenvinduene deres, og smellet av en dør som blir sparket inn garantert hørtes godt.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå