Gå til innhold

hvor gaar grensen for fysisk overtramp?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Mannen min har en tendens til aa bli oppfarende naar han blir provosert. De siste aarene har det bare blitt verre, og det skal lite til foer han eksploderer.

Ja, selvfoelgelig er dette i mine oeyne. han selv synes jo ikke at han gjoer noe galt..Endog, for meg er dette naa et problem som gjoer at jeg tenker skilsmisse hver gang det skjer. Jeg tenker skilsmisse fordi han ikke vil forstaa hva jeg tenker, han vil ikke lenger hoere meninger, han blaaser i det om jeg blir lei meg naar han har "blaast" fra seg.

Det han gjoer, kan spenne fra aa kalle meg stygge ting ( foran barna om de er der). Alt fra hore, dritt, f...., og mange andre sympatiske ting...

Han har noen faa anledninger dyttet meg, og sist for to dager siden mens barna var der. Han dytter ikke hardt-hardt, jeg faar ikke blaamerker, men for meg er det fryktelig nedverdigende og jeg kunne aldri funnet paa aa gjoere slikt selv. Jeg synes og det er uhoert aa skrike til hverandre, saerlig med barn, saa jeg skriker aldri, men proever aa snakke rolig til ham og vaere tydelig.

Foer begynte jeg aa graate, naa har jeg blitt sterkere. Jeg gaar min vei, eller jeg lar ham gaa bort en liten stund foer jeg tar problemet opp paa en rolig maate. Jeg proever og aa si at jeg er glad i ham, slik at det ikke blir skittkasting. VI har vaert igjennom de typene krangler foer, mange ganger, og jeg orker det ikke mer.

Andre ting han kan gjoere er aa bare protestere ved aa sette seg ved pc resten av dagen, og lar meg ta alt i huset og med barna. Han har begynt aa true, og sier iblandt " bare vent, ellers...". Iblandt har jeg sagt " ja, ellers HVA?" men da blir han saa sint at han ser ut som han skal eksplodere, og han skjoenner uansett ikke poenget mitt. Jeg har faatt lyst til aa hoere hvor langt han faktisk kan gaa!

Vil han slaa meg en dag? Det truet han med for to dager siden. Om jeg ikke gav meg, saa skulle han gi meg en lusing, og ja, gjerne foran barna..

For meg er det verste at jeg tror han er kapabel til aa gjoere det.

Greia mi er at jeg alltid har elsket ham, og har taalerert mye. Han har aldri gjordt meg fysisk "vondt", men han har voldet meg ganske mange ensomme netter og taarer..og naa i det siste, nedverdigende dyttinger osv.

Kommer han til aa slaa meg en dag?

Jeg kjenner nemlig at jeg ikke ORKER aa alltid gi meg lenger. Jeg opplever at vi har det bra saa lenge jeg er snill og foeyelig. Men om jeg skulle vaere premenstruell..og reagere paa noe han sier, saa er det aldri ok.

Jeg lurer derfor paa foelgende, som kanskje noen her kan hjelpe meg med:

-hvordan vet jeg om jeg er saa utrolig provoserende som han sier?

-hvordan vet jeg at det ikke er MIN feil, at jeg pusher psykisk med snakkingen min...?

-hvordan finner man verdigheten til aa forholde seg til en som sier han kommer til aa slaa om man ikke slutter mase?

Jeg foyer til at han aldri kommer etter meg, han tvinger meg ikke til noenting, kontrollerer meg ikke og har mange fine sider.

Men hans sinte sider har vaert et problem for meg helt siden vi ble sammen. Jeg har hele tiden trodd det skulle bli bedre, men nei..

De gangene jeg "maser", gjelder det for meg ganske vanlige ting som aa ville prate litt men saa blir jeg kanskje avvist, saa blir jeg saaret og saa insisterer jeg.. jeg er ikke helt sikker paa hva han eksploderer paa, det kan komme som lyn fra klar himmel paa meg.

Hva er magefoelelsen deres? Hoeres jeg helt dustete ut, eller hoeres han helt ufoelsom ut?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...