Gå til innhold

Hvor finner jeg hvor mange lønnstrinn ansiniteten tilsvarer i staten

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg venter spent på jobbtilbud med lønn inkl ansinitetsberegning. Si at jeg i utgangspunktet hadde rett til lønnstrinn 45, hva vil da 10 års aninitet i tillegg gjøre med lønnen (lønnstrinnene)? Jeg snakker om statlig førstekonsulent stillingskode 1408. Finner ikke ut av dette i tariffen...

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Du må først finne ut i hvilken lønnsramme du er i. Det finner du der stillingskoden står.

Jeg kikket etter og der står det at lønnsrammen for stillingskode 1408 førstekonsulent er 22.

Deretter slår du opp i lønnsrammene og finner riktig lønnstrinn. I lønnsramme 22 er minstelønn etter 1o år lønnstrinn 43.

Dettetter må du slå opp i lønnstrinnene, og da finner du at lønnstrinn 43 tilsvarer kr. 353 200.

Hvis du er forespeilet høyere lønn enn "minstelønnen", så er det vanskelig å si hva ti års ansiennitet gir. Kanskje disse ti årene var medregnet i tilbudet? Hva stod det forresten om lønn i utlysningsteksten?

Skrevet
Du må først finne ut i hvilken lønnsramme du er i. Det finner du der stillingskoden står.

Jeg kikket etter og der står det at lønnsrammen for stillingskode 1408 førstekonsulent er 22.

Deretter slår du opp i lønnsrammene og finner riktig lønnstrinn. I lønnsramme 22 er minstelønn etter 1o år lønnstrinn 43.

Dettetter må du slå opp i lønnstrinnene, og da finner du at lønnstrinn 43 tilsvarer kr. 353 200.

Hvis du er forespeilet høyere lønn enn "minstelønnen", så er det vanskelig å si hva ti års ansiennitet gir. Kanskje disse ti årene var medregnet i tilbudet? Hva stod det forresten om lønn i utlysningsteksten?

Hei lilleba! DU ser ut som du kan dette! Jeg blir ansatt som rådgiver i stillingskode 1434 lønnstrinn 45. Jeg vet hvor mye det tilsvarer, men er veldig usikker på hvordan man "stiger i gradene". Er det sånn at man automatisk går opp ett lønnstrinn hvert år? Det høres jo ikke rett ut. Hvor kan man lese om det, jeg har lett overalt!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...