Miko Skrevet 28. august 2009 #1 Skrevet 28. august 2009 Jeg har langt hår og har hatt det i årevis. Har det sjelden utslått egentlig (da er det jo bare i veien!), setter det bort på forskjellige vis. Har nå såvidt begynt å vurdere å klippe det, men kvier meg voldsomt for tenk om jeg angrer! Da tar det jo år å spare det ut igjen! Du som har hatt langt hår og klippet deg - ble du fornøyd? Klippet du det helt kort eller halvlangt? Var det veldig stor overgang og uvant?
Anglofil Skrevet 29. august 2009 #2 Skrevet 29. august 2009 Jeg hadde langt hår og klippet det helt kort, dvs litt nedenfor ørene. Jeg angret som en hund, men beholdt frisyren i rundt ett år, før jeg bestemte meg for å aldri klippe meg kort igjen. Nå har håret mitt grodd tilbake - heldigvis. Mvh Yvonne
Gjest *Mim* Skrevet 29. august 2009 #3 Skrevet 29. august 2009 Jeg sparte i mange år og fikk endelig langt hår. Hadde det noen år før jeg klippet det knallkort. Litt skummelt, og jeg var veldig redd for å bli kjerring på håret. Men det var helt riktig, jeg har fått mange tilbakemeldinger på at jeg kler kort hår veldig godt. Om det blir riktig for deg, kan jo ingen vite. Er det helt krise, vokser det heldigvis ut igjen, men det er jo kjedelig å spare lenge. Lykke til med avgjørelsen!
Gjest krikri Skrevet 29. august 2009 #4 Skrevet 29. august 2009 Hei! Jeg hadde hår til skuldrene, klippet det kort i våres- har aldri fått så mye komplimanger i hele mitt liv!! Man må klippe det en gang i mnd, men det er det verdt! Får positive tilbake meldinger hver dag, både fra kvinner og menn:-) Føler meg superfeminin og sexy faktisk, nok hår til å vippe det ut ved ørene:)
Gjest Jeg Angrer frykteliig ;( Skrevet 27. februar 2010 #5 Skrevet 27. februar 2010 Jeg hadde hår ned litt nedenfor (brystet)Det var Langt,oppklippet og lysebrunt med blonde striper, alle syns jeg hadde kjempefiint hår, jeg syns også håret mitt var veldig Pent, Men så var jeg med på et Hårshow, såå de bestemte seg for å farge håret mitt mahogny farget(mørkebrunt, med masse rødskjær) og klippe Bob på meg, å jeg skal love dere det ble ikke fint, jeg gråt når jeg kom hjem etter jeg hadde vært til frisøren, det var dagen før hårshowet, jeg husket jeg gråt så sinnskt mye, og jeg angret skikkelig,det var skikkelig bolletex] jeg hadde ikke lyst å gå på catwalken, men jeg fikk masse oppmuntring så jeg gikk og det var kjempegøy:D, men jeg syns fortsatt det var skikkelig stygt;( Men nå har håret mitt blitt skulderlang(når akkuratt ned til skuldrene mine, pluss at jeg har farget håret lysebrunt å stripa håret blondt, jeg skal snart stripe det om igjen Sååe nå er jeg veldig fornøyd med håret bortsjett fra lengden sååe jeg råder de som har Nesten (Alltid) hatt langt hår,og er vant med det IKKE KLIPP DERE KORTE! Hilsen en som aldri klipper håret kort og farger det igjen!
Aryia Skrevet 27. februar 2010 #6 Skrevet 27. februar 2010 Hadde veldig langt hår, ble drittlei og klipte det til skuldrene omtrent. Siden da har det vært slik, av og til litt kortere. Vil aldri ha langt hår igjen, det er bare slitsomt. Litt uvant den første dagen, men angret aldri. Om du er usikker er det bare å klippe det halvlangt, og ta det derfra
Gjest Gjest_Bente_* Skrevet 27. februar 2010 #7 Skrevet 27. februar 2010 Jeg hadde hår ned til midja, hadde hatt det "bestandig" da jeg bestemte meg for å klippe det av for et par år siden. Det har vært enkeltøyeblikk da jeg har angret, men totalt er det så utrooolig mer praktisk, og jeg har fått masse tilbakemeldinger på at jeg ser yngre ut med kort hår. Jeg har hår ned til ca. halvveis mellom øra og nakken nå. En ting jeg ikke hadde tenkt over før jeg klipte det var at jeg slipper å ta hensyn til det lange håret når jeg beveger meg nå, så jeg beveger meg "lettere" på en måte, og nakken min er mer avslappet. Nå har jeg halvvert dusjtida mi og jeg trenger bare å dra hendene gjennom det om morgenen, pluss at litt vind ikke automatisk betyr gigafloke. Hurra! Men å begynne med å klippe av litt og se hvordan du føler deg da er et godt tips tror jeg. Jeg gjorde noe sånt selv, dro for å stusse det for første gang på 5 år eller noe, og merket at jeg ikke akkurat savnet hårtustene som falt av. Da begynte ideen om å klippe det å feste seg, og et par mnd etterpå skjedde det.
Gjest Diane Skrevet 27. februar 2010 #8 Skrevet 27. februar 2010 Jeg klippet meg ganske kort en gang, men angret etter noen uker. Siden har saksa aldri rørt mer enn 2-3 centimeter av håret mitt når jeg er hos frisøren, og jeg har ganske langt hår.
Gjest Gjest Skrevet 27. februar 2010 #9 Skrevet 27. februar 2010 Jeg hadde en Liza Minelli frisyre da jeg var ca. 7 eller 8 år gammel. Aldri mer. Jag så veldig søt ut med den frisyren den gangen, men i dag så er ansiktet mitt langt rundere, så jeg tviler på at kler noe annet enn halvlangt/langt hår.
Gjest Gjest Skrevet 28. februar 2010 #10 Skrevet 28. februar 2010 har vel litt med alder å gjere ? Mange voksne ser yngre ut når dei klipper håret kort synst eg
Gjest loveli Skrevet 28. februar 2010 #11 Skrevet 28. februar 2010 Jeg hadde hår til midjen da jeg en gang bestemte meg for å klippe meg kortere og farge det mørkere (fra blond til lysebrunt). Klippet av håret slik at det akkurat gikk nedenfor nakken min og traff så vidt øverste del av ryggen. Jeg var kjempefornøyd, men lot håret gro ut igjen. Så fikk jeg hår til midjen igjen, men bestemte meg for å klippe det til litt over brystene i våres. ANGRER SOM EN GRIS!!! Ikke fordi det ikke er fint, men fordi at det nå selvfølgelig er på moten å ha en superlang flette,- noe jeg synes er dødslekkert! :s
Rumohra Skrevet 28. februar 2010 #12 Skrevet 28. februar 2010 Hei! Jeg har alltid hatt langt hår, men de siste årene har jeg vært veldig slem med det. Det endte med utrolig tynt og pistrete hår som så utrolig usunt og fælt ut. Bestemte meg da for å ta en tur til frisøren, som sa at for å få sunt hår igjen var det beste å klippe av alt det slitte og starte på nytt. Fikk da en oppklippet kort kort frisyre, med hår til rett under ørene. Jeg hatet det med en gang, men har aldri fått så mye positive tilbakemeldinger på håret noen gang! Har heldigvis et feminint ansikt som kan "komme unna med" såpass kort hår. Så tenkte jeg at nå skulle jeg begynne å spare ut igjen. Det som skjedde etter et par mnd med sparing, var at jeg hadde begynt å få et dobbelt så tykt lag med hår som begynte å komme ut. Da måtte jeg vente til det innerste laget tok igjen det ytterste, det tok tid, og nå, 9mnd etter at jeg klippet meg kan jeg ENDELIG begynne å spare på lengden. Men skal nevnes at jeg akkurat nå er kjempefornøyd med håret, har aldri hatt så sunt hår noen gang, og lengden er kjempefin. Men vil likevel ha tilbake mitt lange hår da, mest fordi jeg ikke har hatt sunt langt hår på vel 4 år. Gleder meg! Ble bare en lang fortelling om mitt hår dette da, men håper kanskje noen kan få noe ut av det.
Gjest Iah Skrevet 28. februar 2010 #13 Skrevet 28. februar 2010 Hadde hår til langt nedpå ryggen og klippet meg kort. Og med kort mener jeg kort ved ørene, umulig å sette opp etc. Angret og gråt selvfølgelig med en gang fordi overgangen var så stor. Men etter et par dager hadde jeg blitt vant til det, selv om følelsen av å ikke ha noe hår å vaske i dusjen satt i lenge. Å gå fra langt til halvlangt/skulderlengde har jeg også erfaring med og synes det er helt uproblematisk. Kommer aldri til å ha veldig langt hår igjen, synes jeg ser lite sofistikert og barnslig ut med kjempelangt hår.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå