Gå til innhold

Hvordan forklare at jeg ikke er interessert i et forhold uten å jage henne vekk?

Barskstudent21

Anbefalte innlegg

Hei!

Nylig opplevde jeg noe jeg ikke har greid å legge bak meg...

Dette skjedde: Kjemien stemmer med ei på byen. Vi utveksler nummer og sender meldinger. Møtes igjen på byen helga etter og like før det blir score sier jeg ifra at jeg ikke er interessert i et forhold fordi det bare er 1 mnd siden det ble slutt med exen.

Hele stemningen dør ut fullstendig og kjemien forsvant/hun mistet interessen. Har prøvd å gjenopprette kontakten med henne, men får bare ei kald skulder. Jenta i seg selv er ikke så viktig for meg, men selve situasjonen plager meg, og jeg hater å bli straffet for ærlighet... vil ikke være drittsekk som utnytter henne for så å såre henne...

Så da har jeg et spørsmål til dere jenter: Er dette normal reaksjon? Jeg trodde hun ville satt pris på ærligheten? Hvordan burde jeg ha gått frem for å komme i mål uten å "lyve" eller være uærlig?

Endret av Barskstudent21
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Smaragd
Hei!

Dette skjedde: Kjemien stemmer med ei på byen. Vi utveksler nummer og sender meldinger. Møtes igjen på byen helga etter og like før det blir score sier jeg ifra at jeg ikke er interessert i et forhold fordi det bare er 1 mnd siden det ble slutt med exen.

Hele stemningen dør ut fullstendig og kjemien forsvant/hun mistet interessen. Har prøvd å gjenopprette kontakten med henne, men får bare ei kald skulder. Jenta i seg selv er ikke så viktig for meg, men selve situasjonen plager meg, og jeg hater å bli straffet for ærlighet... vil ikke være drittsekk som utnytter henne for så å såre henne...

Så da har jeg et spørsmål til dere jenter: Er dette normal reaksjon? Jeg trodde hun ville satt pris på ærligheten? Hvordan burde jeg ha gått frem for å komme i mål uten å "lyve" eller være uærlig?

Den setningen der taler jo for seg selv da!!!!

Er faktisk ikke alle jenter som hopper til køys med den første og beste.

Noen av oss letar faktisk etter en å dele resten av livet med, og da var jo du ikke akkurat førstevalget vel....?

Kredit for din ærlighet på dette området altså, men så gjorde hun sitt valg utifra det :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Problemet var nok at hun ikke var ute etter det samme som deg. Du trenger å møte ei som heller ikke er ute etter et forhold. Det har altså ingenting med hvordan du la det fram å gjøre, det var helt greit, men at hun ville noe annet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bare å fortsette å være ærlig, si rett ut at du ikke er ute etter et forhold. Da kan jenta velge om hun vil bli litt og kose seg, eller om hun vil gå.

Det hadde vært så utrolig mye enklere om alle hadde fortalt intensjonene sine med en gang.

En annen ting er, at jenta kunne spurt om hva du var ute etter. Det hadde jeg gjort før jeg hoppa til sengs med noen.

Komunikasjon er viktig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bare å fortsette å være ærlig, si rett ut at du ikke er ute etter et forhold. Da kan jenta velge om hun vil bli litt og kose seg, eller om hun vil gå.

Det hadde vært så utrolig mye enklere om alle hadde fortalt intensjonene sine med en gang.

En annen ting er, at jenta kunne spurt om hva du var ute etter. Det hadde jeg gjort før jeg hoppa til sengs med noen.

Komunikasjon er viktig.

Kommunikasjon er veldig viktig, ja!

Men det hjelper ingenting hva som sies når den ene (eller begge) lyver for å oppnå fordeler selv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvordan burde jeg ha gått frem for å komme i mål uten å "lyve" eller være uærlig?

Du burde ha sagt fra tidligere enn på sengekanten.

Hun var klar til å ha sex med deg og kanskje i ferd med å falle for deg, og du sa at du ikke var interessert i henne (for noe annet enn flørt og sex), klart hun følte seg skuffet. Hun var altså ikke interessert i bare kos, og trakk seg for å beskytte seg mot å bli mer såret.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Cynthia
Hei!

Jeg hadde satt pris på at du var ærlig, men jeg hadde nok tenkt som henne. Noen er kanskje ute etter litt spenning, men selv er jeg ute etter en fyr som kan tenke seg å innlede noe mer stabilt etter hvert, om kjemien skulle stemme.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei!

Dette er egentlig veldig enkelt, du var bare ute etter sex, hun var ute etter noe mer!

Du informerer henne om at du bare er ute etter sex, hun mister da interessen siden hun tydeligvis ikke er interessert i bare sex.

Du prøver å gjenopprette kontakt, ikke fordi du bryr deg om jenta, men fordi du ikke vil bli "straffet". ... Har du tenkt over at hennes reaksjon ikke trenger å ha noe med å straffe deg å gjøre? men enkelt nok å beskytte seg selv, for henne? HUN møter en hun tydeligvis liker, og pga reaksjonen er det vel lett å tippe at hun håpet på noe mer med deg!

Du bryr deg ikke om henne, ville bare ha sex, og vil nå bare ha kontakt fordi du føler deg urettferdig behandlet siden hun ikke i ord takker deg for å være ærlig og forteller deg at hun ikke er interessert.

Men, en kald skulder er ganske ærlig det og! At hun ikke ønsker kontakt med deg, er ganske klar beskjed. Og siden du allerede har fortalt henne at du ikke er interessert i henne for noe mer en sex, så regner hun kanskje ikke med at du kan finne på å ta deg nær av det heller... du bryr deg jo ikke!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for tydelige og klare svar :)

Jeg skjønner nå at det hun gjorde var for å beskytte seg selv. Synd at det måtte bli slik, men forstår jo at det måtte bli slik... her er det tydelig at jeg skylder henne en unnskyldning...

Får heller se etter andre jenter med like interesser :) Synd igrunn, siden hun var egentlig ei skikkelig fin og koselig jente

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes ikke vi nødvendigvis skal anta at hun ville noe mer her.

Personlig, hvis jeg hadde fått en sånn beskjed rett før vi hoppet til køys, ville jeg opplevd det som en enorm turn off, og jeg ville i tillegg tolket det som om vedkommende fortsatt lengtet til eksen sin, og trengte et rebound-ligg. Det ville ikke jeg orket å involvere meg i i allefall.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hele stemningen dør ut fullstendig og kjemien forsvant/hun mistet interessen.

Jeg synes ikke vi nødvendigvis skal anta at hun ville noe mer her.

Personlig, hvis jeg hadde fått en sånn beskjed rett før vi hoppet til køys, ville jeg opplevd det som en enorm turn off, og jeg ville i tillegg tolket det som om vedkommende fortsatt lengtet til eksen sin, og trengte et rebound-ligg. Det ville ikke jeg orket å involvere meg i i allefall.

Det er ikke så ofte jeg er enig med stjernedryss, men her synes jeg hun har et poeng: Å si noe sånt akkurat idet man skal hoppe til sengs er klønete og lite lurt. Ikke så veldig rart at det ødela stemningen. Det tror jeg faktisk det kunne gjort den andre veien også, om det hadde vært jenta som sa noe tilsvarende. Selv som gutt ville jeg lurt på hvorfor dette trengte å tas opp akkurat der og da, og selv om jeg ikke hadde sett for meg bryllup og barn ville jeg lett opplevd det som en klosset avvisning av et tilbud jeg enda ikke hadde kommet med og kanskje ikke engang tenkt på.

Så selv om det var godt ment er det nok lurt å ta lærdom av det og forstå at timing er viktig, av og til bør man bruke hodet. Så lenge du ikke har lovt henne noe vet hun veldig godt at det ikke er sikkert det blir dere, du trenger ikke rope det ut for at hun skal være klar over dette.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest gjestdeluxe

Ja, det der var klønete timing og måte å si det på.

Selv om du ikke er klar for forhold, og ikke vil gifte deg med henne, går det an å behandle henne pent likevel, samtidig ikke gi henne forhåpninger om et forhold.

- "Jeg har det bra som jeg har det akkurat nå"

- "Jeg behøver tid på meg som single før jeg involverer meg i etnytt forhold - det er der jeg er nå"

- "Jeg vil gjerne treffe deg igjen, veldig hyggelig å være sammen med deg....samtidig vil jeg si til deg at jeg ikke vet noe om fremtiden akkurat nå, jeg har det bra slik det er nå, så vet du om hvordan det ligger an"

etc.

Og slikt kan sies på dagtid, uten alkohol, i en nøytral setting.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest brutal_mann

Ærlighet varer ikke lengst!

Du hadde to valg her, enten å holde kjeft og få pult, elelr det du faktisk gjorde.

Håper du har lært.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Stjernedryss
Det er ikke så ofte jeg er enig med stjernedryss, men her synes jeg hun har et poeng:

Nå blander du meg og Stjernekyss.

TS: Bra du var ærlig. Du ga jenta et valg på ærlige premissen og hun tok valget. Du kan ikke gjøre noe med det nå. Alle gutter skulle vært som deg og sagt i fra når de ikke var ute etter et forhold, da hadde mye tid vært spart for oss jenter :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Eurodice
Nå blander du meg og Stjernekyss.

TS: Bra du var ærlig. Du ga jenta et valg på ærlige premissen og hun tok valget. Du kan ikke gjøre noe med det nå. Alle gutter skulle vært som deg og sagt i fra når de ikke var ute etter et forhold, da hadde mye tid vært spart for oss jenter :)

Det hadde kanskje vært lurt og sagt det på et tidligere tidspunkt, ikke like før den ventede (for ham) kopuleringen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Stjernedryss
Det hadde kanskje vært lurt og sagt det på et tidligere tidspunkt, ikke like før den ventede (for ham) kopuleringen.

Jo tidligere, jo bedre, men bedre sent enn aldri...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hun ville noe annet enn deg, du må tåle ærlighet du også. ;) Noen jenter ser etter etter et ligg, andre noe helt annet. Selv ville jeg ha snudd på flekken om det hadde vært meg, men så var jeg alltid ute etter noe mer da jeg var singel.

Det handler nødvendigvis ikke om at hun ikke taklet din ærlighet, men hun ville noe annet enn deg. Kanskje ble hun bare glad for at du avklarte det så tidlig, så slapp hun å "kaste vekk" tid på en som ikke ville det samme som henne selv.

Mvh Yvonne :heiajente:

Endret av Yvonne
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, det der var klønete timing og måte å si det på.

Selv om du ikke er klar for forhold, og ikke vil gifte deg med henne, går det an å behandle henne pent likevel, samtidig ikke gi henne forhåpninger om et forhold.

- "Jeg har det bra som jeg har det akkurat nå"

- "Jeg behøver tid på meg som single før jeg involverer meg i etnytt forhold - det er der jeg er nå"

- "Jeg vil gjerne treffe deg igjen, veldig hyggelig å være sammen med deg....samtidig vil jeg si til deg at jeg ikke vet noe om fremtiden akkurat nå, jeg har det bra slik det er nå, så vet du om hvordan det ligger an"

etc.

Og slikt kan sies på dagtid, uten alkohol, i en nøytral setting.

Og hvor lenge gidder man å vente på en slik person?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest gjestdeluxe
Og hvor lenge gidder man å vente på en slik person?

Snakket bare ut fra egne erfaringer jeg. Kanskje jeg har vært ekstra heldig med type menn, siden de alle har vært veldig oppriktige og redelige - samtidig med at de er menn som "forfølger sine interesser".

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...