Gå til innhold

hjemmelagd pizza...mm

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei

Hver helg lager vi hjemmelagd pizza med kjøtdeig,løk og tomatpurre/ketsjup m.m......det er nydelig,men nå skal jeg prøve å gå ned 10 kilo til jul da........og lurer på om noen vet sånn cirka hvor mange kalorier det er i et stykke pizza........?? spørs self hvor stort da men....problemet er jo at det er vanskelig å stoppe - gir meg ikke før jeg er stappmett

Videoannonse
Annonse
Skrevet

1. Lag grovere bunn, lag saus uten ketsjup men på bokstomater uten tilsetningsstoffer.

2. Fyll på med ekstra grønnsaker, f.eks grønn paprika, sopp, ferske tomater

3. Ikke spis til du er stappmett, 'vanlig mett' holder da i massevis.

Tada, fortsett med pizzaen din du.

Skrevet

Vi lager pizza med grov tunn bunn, kyllingkjøttdeig og masse grønnsaker. Begrenser ost på toppen, litt raspet ost gjør egentlig susen like godt. En litt sunnere variant:)

Gjest Gjest_Nina_*
Skrevet

Sier som de over her, lag grovere bunn og kutt ut ketchup, evt erstatt den med hakkede tomater. Dessuten bør dere erstatte kjøttdeigen med karbonaddeig (mye magrere) og osten med en lett gulost, tror den magreste du fåt tak i er den som heter "Så Lett" fra Synnøve. Denne bruker jeg til alt, som pålegg, til pizza, pai, taco, you name it. Og den funker perfekt!

Skrevet (endret)
Hei

Hver helg lager vi hjemmelagd pizza med kjøtdeig,løk og tomatpurre/ketsjup m.m......det er nydelig,men nå skal jeg prøve å gå ned 10 kilo til jul da........og lurer på om noen vet sånn cirka hvor mange kalorier det er i et stykke pizza........?? spørs self hvor stort da men....problemet er jo at det er vanskelig å stoppe - gir meg ikke før jeg er stappmett

• Når vi spiser strekkes mageveggen, dette sender et signal til hjernen som sier du er mett

• Det tar ca 20 min fra du begynner å spise til magen registrerer metthet

– spiser du raskt får ikke magen tid til å registrere inntaket

Derfor:

• Måltid må vare minst 20 min

• Ta tid til å kjenne etter om du er mett før du forsyner deg på nytt, legg fra deg bestikk og len deg litt tilbake

• Spis saktere – nyt maten!

Endret av Lotte27

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...