Gjest Airi Chikako Skrevet 25. oktober 2010 #681 Skrevet 25. oktober 2010 Mine regler??? Jeg skrev at det ikke var nødvendig å skrive mer at man er like så sjenert for kvinnelig som mannlig lege. Det ER jo ikke det siden jeg har lest det så mange ganger. Tråden er full av det. Jeg er kommet til et stadie nå der jeg egentlig vil avslutte, men svarer når det er personangrep (som kommer hele tiden). Så nevnte jeg at det er unødvendig å komme med det som så mange andre har skrevet, som en opplysning. Beklager hvis det ikke falt i god jord hos deg at jeg skrev det. Du har også skrevet mange ganger at du ikke forstår at folk kan oppleve det sånt (men nå har du begynt å akseptere det, ser jeg). I følge deg selv hadde det holdt at én person sa det én gang.
Gjest Frank Williams Skrevet 25. oktober 2010 #682 Skrevet 25. oktober 2010 Det er revnende likegyldig om det er snakk om en fastlege eller en gynekolog, like revnende likegyldig er kjønnet til denne legen. Det viktigste er at legen kan bekrefte at jeg er frisk, eller gi meg behandlig om det feiler meg noe Hmmm, jeg begynner å lure på om det finnes noen kvinner der ute som faktisk er mer sjenert for mannlig lege enn kvinnelig lege? Og nå trenger jeg ikke en massiv invasjon av alle dere som sier at det er det samme hvilket kjønn legen har, eller at dere helst vil ha mannlig. Jeg bare spør, er det noen av dere som leser dette som helst vil ha kvinnelig lege/gynekolog til GU?
Gjest Kvinne 40+ Skrevet 25. oktober 2010 #683 Skrevet 25. oktober 2010 Hmmm, jeg begynner å lure på om det finnes noen kvinner der ute som faktisk er mer sjenert for mannlig lege enn kvinnelig lege? Og nå trenger jeg ikke en massiv invasjon av alle dere som sier at det er det samme hvilket kjønn legen har, eller at dere helst vil ha mannlig. Jeg bare spør, er det noen av dere som leser dette som helst vil ha kvinnelig lege/gynekolog til GU? Jeg kunne godt tenke meg en kvinnelig fastlege/gynekolog, men det er ikke et alternativ her jeg bor.
Gjest Frank Williams Skrevet 25. oktober 2010 #684 Skrevet 25. oktober 2010 Du har også skrevet mange ganger at du ikke forstår at folk kan oppleve det sånt (men nå har du begynt å akseptere det, ser jeg). I følge deg selv hadde det holdt at én person sa det én gang. Ikke tillegg meg ting jeg ikke har skrevet, slutt nå for guds skyld og tillegg meg ting. Ja, jeg har skrevet mange ganger at jeg ikke forstår det, og har grundig argumentert ut fra det. Men med gode svar fra noen av dere er jeg begynt å forstå verden verden gjennom deres briller, iallfall litt. Men jeg har ikke sagt at det hadde holdt at en person sa det en gang.
Gjest Frank Williams Skrevet 25. oktober 2010 #685 Skrevet 25. oktober 2010 Jeg kunne godt tenke meg en kvinnelig fastlege/gynekolog, men det er ikke et alternativ her jeg bor. Takk for det svaret, så vet jeg i det minste at det finnes slike syn også. Og da sier jeg god natt, og håper at jeg ikke åpner denne linken i morgen...men det gjør jeg sikkert. Og kommer sikkert til å svare om det er nye som har skrevet hvor gal, kontrollerende osv jeg er. Det er jeg nemlig ikke, og jeg nekter at det skal bli stående som siste ord. Jeg har lært meg å tåle mye her inne, men det tåler jeg ikke.
Gjest MikeWaters Skrevet 26. oktober 2010 #686 Skrevet 26. oktober 2010 Og kommer sikkert til å svare om det er nye som har skrevet hvor gal, kontrollerende osv jeg er. Du er gal, kontrollerende osv.....
Raven Emerald Skrevet 26. oktober 2010 #687 Skrevet 26. oktober 2010 Næmmen, Mike, da. Skamme seg! *vifter hissig med pekefingeren*
Gjest Idamarte Skrevet 26. oktober 2010 #689 Skrevet 26. oktober 2010 Frank Williams: Hvis du er ukomfortabel med det, og din kjære er helt med på å gå til kvinnelig lege, hva er problemet? At andre kvinner vil ha friheten til å velge lege selv? For min del ser jeg et slikt syn som tegn på ubegrunnet sjalusi, og det er negativt i et forhold. Jeg bryr meg ikke om legens kjønn, fordi en GU er sånn passe ubehagelig uansett, og jeg foretrekker å se på vedkommende som lege, ikke mann eller kvinne. Og mannen min gir blaffen.
Gjest BettyBoop28 Skrevet 26. oktober 2010 #690 Skrevet 26. oktober 2010 Og du trenger iallfall ikke skrive flere innlegg. Jeg kan ikke forstå at det går an å være så usikker på seg selv at du må bare svare på alt jeg skriver, men jeg aksepterer det (så lenge jeg slipper å være i forhold med en så usikker og kontrollerende dame). Enten må du oppsøke terapi og jobbe med deg selv, eller så får du bli singel og innse at du ikke er i stand til å være en del av et parforhold. Sånn, føltes det bra? Konklusjonen er, om du ikke har oppfattet det, spar meg for dine hobbypsykologiske innspill. Diagnosen din er helt på trynet. Det er ikke uvanlig å ha slike følelser som jeg har rundt dette. Sjekk hva flere andre skriver her inne. Det er også velkjent blant helsepersonell at noen har det slik. Og det betyr ikke et øyeblikk at disse personene trenger å være sjalu, usikker eller kontrollerende. Og man kan si mye rart om det jeg skriver, og det er jaggu gjort til gangs her inne, men det er ingenting i det jeg skriver som kan tilsi en slik "diagnose" som det du bringer til torgs her. Til opplysning så er jeg i et parforhold, og jeg kan love deg at dama mi på ingen måte føler at jeg er slik du beskriver. Så spar meg. duuh det er knskje maks tre menn her inne i tråden som mener det samme som du. syns ikke dere er representative for menn generelt. Dama di er sikkert så underkua at hun tør vel ikke si hva hun mener om deg..
Gjest BettyBoop28 Skrevet 26. oktober 2010 #691 Skrevet 26. oktober 2010 Kjære tegneseriefigur (som Betty Boop er). Du vet at jeg har svart på alt dette før, så hvorfor kan du ikke bli ferdig med å terpe på det? Jeg sa du ikke trengte å svare jeg bare påpekta et man ikke alltid kan velge kjønnet på legen selv om man bor i en storby, men det nekter jo du å tro på
Gjest BettyBoop28 Skrevet 26. oktober 2010 #692 Skrevet 26. oktober 2010 Jeg skrev at utskjellingen av meg var latterlig. Det er noe helt annet enn slike direkte personangrep, det er totalt uakseptabelt. For meg er ikke dette virkelighetsfjernt i det hele tatt. La det være klinkende klart. Jeg skriver ikke dette for moro skyld, men fordi det var et høyst reeelt problem for meg. Og flere andre menn her har vitterlig vist forståelse for dette, og mener at dere er like så virkelighetsfjerne. Og det finnes ikke noe feil med mitt hode, men tydeligvis med ditt når du blir så primitiv. Jeeg skjønner at du har et problem med det. Men det er DITT problem så det er DU som må løse problemet med å få hjelp til å ikke ha det problemet mer. Det er akkurat som noen med fobi, skal man bli kvitt fobien må man eksponere seg for det man er redd for for å bli kvitt fobien. Det du må gjøre er å kvitte deg med dette problemet. Det er ikke dama di sitt problem dette. BARE ditt.
Gjest BettyBoop28 Skrevet 26. oktober 2010 #693 Skrevet 26. oktober 2010 Hmmm, jeg begynner å lure på om det finnes noen kvinner der ute som faktisk er mer sjenert for mannlig lege enn kvinnelig lege? Og nå trenger jeg ikke en massiv invasjon av alle dere som sier at det er det samme hvilket kjønn legen har, eller at dere helst vil ha mannlig. Jeg bare spør, er det noen av dere som leser dette som helst vil ha kvinnelig lege/gynekolog til GU? Mitt problem med at jeg heller vil ha en mann er fordi jeg er redd kvinnelige autoriteter. Dårlig erfaring med kvinnelig tannlege. Kvinnelige leger er skumle 1
Gjest oyvind Skrevet 1. november 2010 #694 Skrevet 1. november 2010 hehe, Frank, kom deg over i et annet forum en dette. De fleste av disse kjerringene velger seg selv fremfor alt. Når man ikke en gang kan skjønne hva enkelte gutter her inne engang mener/skriver tyder det jo på ego fanatikere. Nei, det er en grunn til at dere kjerringer har 2 oppgaver i livet: Føde barn og stå på kjøkkenet. (Det var like god arrgumentasjon som JÆVLIG mange av dere kommer med). (Dere er syke i hode altså. Dere er sykelig sjalu. Dere er psykopatiske altså.) Herregud for en latterlig arrgumentasjon. For noen ligger det bare i ENS natur. Natur er noe man er oppvokst med. En del av manges natur er å ikke vise seg for det motsatte kjønn når man har kjæreste OM ikke det står på livet. Respekter andres meninger og slutt og kom med drittslenging. (hehe, nå har jo jeg også kommet med dritt, men det fortjener dere hesteromper faens meg). Skjønner dere ikke det kommer dere faen meg aldri ut av kjøkkendøra en gang. Nå forventer jeg drittslenging tilbake. Husk at det bare viser hvor langt dere synker. Nå har jeg skrevet litt usakelig, men det kan dere takke dere selv for.
Gjest regine Skrevet 1. november 2010 #695 Skrevet 1. november 2010 morsom tråd. Det er så festlig med de som uansett argumenter likevel holder på sine egne - og overhode ikke er interessert i å se noen annnen side av saken. Jeg har en mann som foretrekker kvinnelig lege - og dette bør jeg - iflg. logikken til noen av "herrene" i denne tråden, bli sur for. Jeg bør, iflg. samme logikk, FORLANGE at HAN tar mer hensyn til mine følelser enn til seg selv, som vitterlig er den som faktisk er syk og trenger legehjelp. Det jeg leser ut av noen av herrenes svar i denne tråden er at det er DERES følelser som er viktigst, langt viktigere enn henne det gjelder. Glad jeg er sammen med en mann som har integritet og selvsikkerhet, både til å velge det HAN syns er best (kvinnelig lege) og itl å la meg velge det JEG syns er best.
Gjest Cipheria Skrevet 1. november 2010 #696 Skrevet 1. november 2010 De fleste av disse kjerringene velger seg selv fremfor alt. Når man ikke en gang kan skjønne hva enkelte gutter her inne engang mener/skriver tyder det jo på ego fanatikere. Alle er egoistiske. Alle "altruistiske" handlinger er resultat av egne egoistiske ønsker og behov. De fleste forstår hva gutta mener, men de mener allikevel at det er en irrasjonell tankegang. Jeg har en mann som foretrekker kvinnelig lege - og dette bør jeg - iflg. logikken til noen av "herrene" i denne tråden, bli sur for. Jeg bør, iflg. samme logikk, FORLANGE at HAN tar mer hensyn til mine følelser enn til seg selv, som vitterlig er den som faktisk er syk og trenger legehjelp. De mener at det ikke er det samme. Hvorfor? Fordi det er sånn :klø:
Gjest BettyBoop28 Skrevet 1. november 2010 #697 Skrevet 1. november 2010 hehe, Frank, kom deg over i et annet forum en dette. De fleste av disse kjerringene velger seg selv fremfor alt. Når man ikke en gang kan skjønne hva enkelte gutter her inne engang mener/skriver tyder det jo på ego fanatikere. Nei, det er en grunn til at dere kjerringer har 2 oppgaver i livet: Føde barn og stå på kjøkkenet. (Det var like god arrgumentasjon som JÆVLIG mange av dere kommer med). (Dere er syke i hode altså. Dere er sykelig sjalu. Dere er psykopatiske altså.) Herregud for en latterlig arrgumentasjon. For noen ligger det bare i ENS natur. Natur er noe man er oppvokst med. En del av manges natur er å ikke vise seg for det motsatte kjønn når man har kjæreste OM ikke det står på livet. Respekter andres meninger og slutt og kom med drittslenging. (hehe, nå har jo jeg også kommet med dritt, men det fortjener dere hesteromper faens meg). Skjønner dere ikke det kommer dere faen meg aldri ut av kjøkkendøra en gang. Nå forventer jeg drittslenging tilbake. Husk at det bare viser hvor langt dere synker. Nå har jeg skrevet litt usakelig, men det kan dere takke dere selv for. hahahahahahahahahahahahahahaha. Innlegget ditt er ikke verdt drittslenging engang 1
Gjest Trond 38 Skrevet 2. november 2010 #698 Skrevet 2. november 2010 Du er gal, kontrollerende osv..... Jeg kjenner Frank Williams. Han er slett ikke gal eller kontrollerende på noe vis. Han er den snilleste mann jeg kan tenke meg. Han ba meg se litt på denne tråden. Jeg har ingen slike problem som han har. Jeg forstår likevel at dette kan være et problem for enkelte, etter å ha lest gjennom en del her inne. Det er ikke så merkelig at en kan føle ubehag når en ser at en annen mann graver i underlivet til kjæresten din. Underliv er liksom ikke helt som andre deler av kroppen. Dere må også huske på at dette er valgte situasjoner, det er ikke noe akutt. Kjæresten velger aktivt å gå til en mann som skal undersøke underlivet. Men jeg har selv gått til en kvinnelig lege med snoppen og hadde ikke noe problem med det, og innrømmer glatt at jeg ikke har tenkt over hva min kone ville sagt til det. Men hun går selv til mannlig gynekolog og bryr seg neppe.. Jeg bare innser at det er mulig å se det på en annen måte. Jeg synes mange av dere jenter her inne er merkelig strenge. Frank krever ikke at kjæresten skal bytte lege, han skriver bare om det som ble et problem for han. Han skriver også at det ikke er urimelig å kunne snakke med kjæresten om dette dersom det er et problem. Dersom kjæresten da synes det er greit å skifte til kvinnelig lege for GU så er vel det greit? Flere her inne mener at gutter som har dette problemet utelukkende skal gå i seg selv og ikke nevne det til kjæresten engang. Det synes jeg er å gå for langt. Det finnes mange grunner til sjalusi som en selv synes kan være rare, men det skader ikke å ta hensyn dersom det ikke betyr så mye for en selv. Når alt dette er sagt så er det verdt å huske på at Frank ikke engang har nevnt dette til kjæresten. Det er spesielt en melding til sånne som deg, Mike. Du har ingen rett til å kalle min venn gal eller kontrollerende.
Gjest Trond 38 Skrevet 2. november 2010 #699 Skrevet 2. november 2010 duuh det er knskje maks tre menn her inne i tråden som mener det samme som du. syns ikke dere er representative for menn generelt. Dama di er sikkert så underkua at hun tør vel ikke si hva hun mener om deg.. Du er nok litt dårlig til å telle. Jeg har langt fra lest alt her inne, men jeg har registrert at det minst er ti menn her inne som har dette synet. Angående den "underkua" dama, så har ikke Frank engang nevnt sine følelser til henne, dette har han også skrevet her inne. Det var hun som ville at han skulle bli med til GU hos sin mannlige lege. Det er også en beskjed til alle andre her som har det for seg at han krever at dama skal gå til kvinnelig lege.
AnonymBruker Skrevet 2. november 2010 #700 Skrevet 2. november 2010 Jeg hadde egginnsetting etter IVF for et par dager siden, og da var mannen med. På tidligere undersøkelser han har vært med på har det bare vært gjort innvendig ultralyd, dvs lite glaning inn i hønsehuset fra legens side. Det blir mest kikking på skjermen. Men denne gangen måtte spekulumet fram, og det synes mannen var litt merkelig. I tillegg satte legen (en eldre mann) flombelysning inn i det aller helligste og kikket inn som om det var noe spennende der inne. Mannen sa etterpå at det var litt merkelig å se på, men sa samtidig at han visste godt at det var rutine og at det var slik det ble gjort. Han merket nok også godt at det ikke var det artigste jeg hadde vært med på heller, men det var nødvendig likevel...
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå