Gå til innhold

Fremhevede innlegg

Skrevet

Faktisk.. jeg skjønner hva du sier. Så nå skal jeg prøve å forklare mitt ståsted:

Jeg er ukomfortabel under en GU uansett hvem som utfører den. for meg er det en legeundersøkelse, og jeg er like ukomfortabel om det er en mann som utfører den, eller om det er en dame. Følelsen av å være blottet er like stor uansett.

Ettersom jeg har de samme følelsene uansett hvem som utfører undersøkelsen, lar jeg valget bli tatt basert på et godt rykte, og at legen virker å ta meg og mitt på alvor. For min del har det tilfeldigvis blitt en mannlig lege, som har gått i "arv" fra min mor.

På samme måte som at kjønn ikke spiller noen rolle når vi skal bygge på huset til våren, slik at vi velger snekker ut fra hvem som har et godt rykte, og som vi får et inntrykk av som seriøs og skikkelig.

Poenget er at det du gjør, er å mene at jeg burde synes at en GU er fæl hvis en mann utfører den, og ikke så ille om en dame utfører den. Men for meg er en GU ubehagelig uansett hvem som utfører den. som regel er det med kvinnelig helsesøster/sykepleier også, så jeg er ikke alene med legen.

for meg er det nemlig unaturlig å sprike for både kvinner og menn (med unntak av han jeg er godt gift med), slik at å vise frem underlivet mitt er ubehagelig uansett.

men, så er det slik at ettersom jeg er normalt frisk, trenger jeg ikke annet en en GU hvert 3. år, for å ta celleprøve. En GU tar hvert fall ikke mer enn 5 minutter. Jeg er hos legen for andre ting også, oftere enn for en GU. Og da blir det viktigere for meg at legen tar meg på alvor når jeg kommer dit, at han tar mine barns helseproblemer (et av mine barn har helseproblemer som krever oppfølging) på alvor, og at han oppfører seg profesjonelt under en GU. Disse tingene er viktigere enn kjønnet, all den tid jeg altså synes en GU er ubehagelig uansett.

Jeg klarer rett og slett ikke å forklare det på en annen måte. Og ønsker egentlig at dere skal slippe å lage dette til et så stort problem. Jeg har blitt forsøkt sjekket opp på jobben, av en mann som aldri har sett underlivet mitt, så jeg vet at det er andre situasjoner som mye heller burde vært offer for en viss grad av sjalusi enn en legeundersøkelse. Det er ikke der det oppstår mest utroskap eller seksuell tenning - garantert.

Videoannonse
Annonse
Gjest Cipheria
Skrevet

Til første del av innlegget. Nei, det har ikke noe med tråden å gjøre.

Jo.

Jeg forstår hvor du vil, man la oss holde oss til tråden og argumentere ut fra den. Sidespor som skal vise hvor tullete jeg er holder ikke

Det klarer du fint selv.

Siste del av innlegget. Det var snakk om dersom det ikke var fagperson til stede. Da ville "alle" valgt kvinne til nødhjelp. Når dere trår innenfor et legekontor velger dere oftest menn i snitt. Definitivt rart.

Snakker du enda om "gynekologisk nødhjelp"? Eller generell nødhjelp? Ser ikke helt hva en gynekologisk nødsituasjon skulle være. I sistnevnte tilfelle er man mer opptatt av å redde liv enn å sjekke hvem som har dong.

Dersom jeg ligger og blør til døde, så hadde jeg ikke brydd meg med kjønnet på min redningsmann, ei heller hva han ville sett.

Gjest Frank williams
Skrevet

Hvorfor ikke? Hvis dere synes det er normalt og helt greit å bli sjalu fordi dama deres får utført en GU hvert 3. år hos en mannlig lege. Så må det vel da være helt normalt at en dame blir sjalu hvis mannen hennes bruker 8 timer hver dag på å utføre GU på damer også? Mannen hennes får da til og med tatt på damene! Og i følge logikken deres, så vil mannen hennes ha ereksjon 8 timer hver dag - og da ikke fordi han tenker på hun som sitter hjemme!

:skratte: dere er helt utrolige i logikken deres.

Han hadde vært ferdig hos meg, ja. Uansett. Hvorfor? Fordi å ha et så stort problem med at jeg tilfeldigvis har mannlig fastlege (som dermed utfører mine GU), så tyder det på at han har større problemer enn det kanskje ser ut til. En slik sjalusi er for meg irrasjonell, og tyder på at mannen er svært usikker på seg selv og sin seksualitet. Litt "skrudd" kan du vel si. Og så lenge det finnes menn der ute som evner å se en GU for det det er - nemlig en legeundersøkelse, og som derfor ikke viser tegn til ekstrem usikkerhet, irrasjonell sjalusi, kontrollbehov eller mangel på respekt for at enkelte valg er og blir private selv om man er i et forhold... så velger jeg heller en slik mann.

Og du klager på at jeg, og andre menn her, er utrolig i logikken. Du verden.

Første del av innlegget ditt har jeg nettopp gitt svar på til en annen.

Andre del av innlegget ditt viser vel at du har lest minimalt av tråden før du svarer. Det er ikke snakk om kontrollbehov, usikkerhet, mangel på respekt eller det andre rare du ramser opp. Det er komplett vannvittig å tillegge meg slike motiv. Alle som kjenner meg at jeg ikke har noe av dette. Og det tror jeg ikke de fleste andre som har slike tanker som meg har heller. Men like fullt vil du heller velge retten til å gå til mannlig lege for GU framfor å behlde en type som utelukkende har dette problemet. For du velger å tro at han må ha alt det du tillegger han. Det forteller vel det meste om deg.

Før du klager på mangel på logikk burde du prøve å lese litt mer av tråden, og prøve å svare rasjonelt på det som kommer fram.

Gjest Frank Williams
Skrevet

Faktisk.. jeg skjønner hva du sier. Så nå skal jeg prøve å forklare mitt ståsted:

Jeg er ukomfortabel under en GU uansett hvem som utfører den. for meg er det en legeundersøkelse, og jeg er like ukomfortabel om det er en mann som utfører den, eller om det er en dame. Følelsen av å være blottet er like stor uansett.

Ettersom jeg har de samme følelsene uansett hvem som utfører undersøkelsen, lar jeg valget bli tatt basert på et godt rykte, og at legen virker å ta meg og mitt på alvor. For min del har det tilfeldigvis blitt en mannlig lege, som har gått i "arv" fra min mor.

På samme måte som at kjønn ikke spiller noen rolle når vi skal bygge på huset til våren, slik at vi velger snekker ut fra hvem som har et godt rykte, og som vi får et inntrykk av som seriøs og skikkelig.

Poenget er at det du gjør, er å mene at jeg burde synes at en GU er fæl hvis en mann utfører den, og ikke så ille om en dame utfører den. Men for meg er en GU ubehagelig uansett hvem som utfører den. som regel er det med kvinnelig helsesøster/sykepleier også, så jeg er ikke alene med legen.

for meg er det nemlig unaturlig å sprike for både kvinner og menn (med unntak av han jeg er godt gift med), slik at å vise frem underlivet mitt er ubehagelig uansett.

men, så er det slik at ettersom jeg er normalt frisk, trenger jeg ikke annet en en GU hvert 3. år, for å ta celleprøve. En GU tar hvert fall ikke mer enn 5 minutter. Jeg er hos legen for andre ting også, oftere enn for en GU. Og da blir det viktigere for meg at legen tar meg på alvor når jeg kommer dit, at han tar mine barns helseproblemer (et av mine barn har helseproblemer som krever oppfølging) på alvor, og at han oppfører seg profesjonelt under en GU. Disse tingene er viktigere enn kjønnet, all den tid jeg altså synes en GU er ubehagelig uansett.

Jeg klarer rett og slett ikke å forklare det på en annen måte. Og ønsker egentlig at dere skal slippe å lage dette til et så stort problem. Jeg har blitt forsøkt sjekket opp på jobben, av en mann som aldri har sett underlivet mitt, så jeg vet at det er andre situasjoner som mye heller burde vært offer for en viss grad av sjalusi enn en legeundersøkelse. Det er ikke der det oppstår mest utroskap eller seksuell tenning - garantert.

Endelig et innlegg som vil beskrive og svare. Men med litt tråling i tråden ser jeg at dette har du skrevet før. Og det har vært besvart før. Det underlige er at så mange av dere plutselig ikke er mer sjenerte for menn enn for kvinner når det er lege det er snakk om. Og det er nøye arguementert for før, og bedre, av andre enn meg.

Gjest Frank williams
Skrevet

Jo.

Det klarer du fint selv.

Snakker du enda om "gynekologisk nødhjelp"? Eller generell nødhjelp? Ser ikke helt hva en gynekologisk nødsituasjon skulle være. I sistnevnte tilfelle er man mer opptatt av å redde liv enn å sjekke hvem som har dong.

Dersom jeg ligger og blør til døde, så hadde jeg ikke brydd meg med kjønnet på min redningsmann, ei heller hva han ville sett.

jeg synes du klarer fint selv å vise hvor tullete du er, så lenge du ikke klarer å argumentere.

Det er snakk om gynekologisk nødhjelp der jenta kan velge mellom en tilfeldig mann eller tilfeldig kvinne til å hjelpe. Nesten alle ville valgt kvinne, garantert.

Skrevet

Jeg har lest absolutt alle innleggene i denne tråden. At jeg tillegger en mann disse egenskapene, kommer av at jeg rett og slett ikke forstår at en GU kan sette i sving disse følelsene hos dere. Jeg har også spurt min mann, for å prøve å få en manns innsikt, men har ser ikke problemet, og har samme syn som meg.

Noe av årsaken til at jeg sier som jeg gjør, er jo også fordi det også blir sagt at "å være sammen med en mannlig lege som utfører GU er noe heeeeeelt annet enn å være sammen med en dame som får GU utført på seg". Det er i hvert fall merkelig! begge deler involverer et nakent underliv. Også skal det liksom være verre for dere å tåle at dama får utført dette en gang per 3. år (det er altså 3 ganger på 10 års samliv!), enn det skal være for en dame å vite at hennes mann gjør dette flere ganger i uka (eller per dag). Det sier meg at de som tenker slik, har et sett med regler for seg selv, og et annet sett med regler for kvinner. Ikke akkurat en sunn holdning.

Det må da være verre å være å være gift med den som blir kåt på andre flere ganger i uka, enn å være gift med den noen kan bli kåt på.

Gjest Cipheria
Skrevet (endret)

jeg synes du klarer fint selv å vise hvor tullete du er, så lenge du ikke klarer å argumentere.

Det er snakk om gynekologisk nødhjelp der jenta kan velge mellom en tilfeldig mann eller tilfeldig kvinne til å hjelpe. Nesten alle ville valgt kvinne, garantert.

Det er allerede sagt at kjønn forsvinner når det er snakk om fag.

Når det gjelder valg av kjønn i en vanlig situasjon, ville jeg valgt kvinne fordi det utgjør en mindre trussel. Det er mindre sannsynlig at hun ville begått overgrep, og dersom hun hadde prøvd ville det vært større sannsynlighet for at jeg ville klart å få henne vekk pga likeverd i fysisk styrke. Enkelt og greit.

Endret av Cipheria
Skrevet

Endelig et innlegg som vil beskrive og svare. Men med litt tråling i tråden ser jeg at dette har du skrevet før. Og det har vært besvart før. Det underlige er at så mange av dere plutselig ikke er mer sjenerte for menn enn for kvinner når det er lege det er snakk om. Og det er nøye arguementert for før, og bedre, av andre enn meg.

Jammen. Hvorfor skal du argumentere med at mine følelser er feil? Klarer du å forklare hvorfor du ble flau når du snublet foran butikken, mens kameraten din ikke ble flau når han gjorde det samme? Søkt eksempel, poenget er at følelser styrer vi ikke selv. Det er bare en gang slik at jeg er født sånn at jeg er akkurat like ubekvem under en GU uansett hvem som utfører den.

Andre kan føle det på en annen måte, vi er jo forskjellige.

Og hvem skal gjøre seg til dommer over hvem som har de riktige følelsene, og hvem som føler "feil"? Det går ikke.

Og derfor, som jeg også har sagt tidligere: Jeg er ikke mot at dere føler sjalusi. Som sagt, det er en følelse, og noe ingen styrer selv. Jeg er ganske sikker på at dersom dere kunne velge, ville dere valgt å ikke være sjalu når dama skal inn for celleprøve.

Det jeg har et problem med, er at dere legger følelsene deres på oss, fremfor å ha et minimum av selvinnsikt, og forstå at det er dere som har et problem, ikke dama. Så lenge dame ikke får orgasme av undersøkelsen, og går til den mannlige legen fordi hun tenner på det, og får seg litt ekstraservice når hun er der... ja, så er det ingen grunn til sjalusi. Du er fortsatt den eneste som nyter hennes underliv på den seksuelle måten. Og derfor mener jeg det er urimelig at dere, på grunn av urimelig sjalusi, skal pålegge dama å bytte lege, fremfor å jobbe med deres egne følelser og prøve å komme over det på et vis.

Gjest Frank Williams
Skrevet

Jeg har lest absolutt alle innleggene i denne tråden. At jeg tillegger en mann disse egenskapene, kommer av at jeg rett og slett ikke forstår at en GU kan sette i sving disse følelsene hos dere. Jeg har også spurt min mann, for å prøve å få en manns innsikt, men har ser ikke problemet, og har samme syn som meg.

Noe av årsaken til at jeg sier som jeg gjør, er jo også fordi det også blir sagt at "å være sammen med en mannlig lege som utfører GU er noe heeeeeelt annet enn å være sammen med en dame som får GU utført på seg". Det er i hvert fall merkelig! begge deler involverer et nakent underliv. Også skal det liksom være verre for dere å tåle at dama får utført dette en gang per 3. år (det er altså 3 ganger på 10 års samliv!), enn det skal være for en dame å vite at hennes mann gjør dette flere ganger i uka (eller per dag). Det sier meg at de som tenker slik, har et sett med regler for seg selv, og et annet sett med regler for kvinner. Ikke akkurat en sunn holdning.

Det må da være verre å være å være gift med den som blir kåt på andre flere ganger i uka, enn å være gift med den noen kan bli kåt på.

Det siste først. Jeg nekter fortsatt å ta den ballen der, fordi det ganske enkelt blir en annen tråd selv om temaet er beslektet. Jeg kan ikke svare på alle slike sidespor når det er ett spesifikt tema som opptar meg. Det finnes mange tema som man kan ta opp som er beslektet, men jeg bruker da nok tid på å svare her. Dette gjelder hva som jeg som mann føler i forhold til akkurat dette. La oss holde oss til det. Jeg kunne funnet opp en rekke tema som ellers er beslektede.

Det gjelder på ingen måte å ha ett sett med regler for meg og ett for dama. Her kan jeg f.eks. finne en rekke eksempel på at damer synes det er naturlig å si mange ting om menn som de selv ville bli dødelig fornærmet om de fikk tilbake. Men det er altså ikke tema her.

Nå er ikke jeg så ung at du kan ta den med en gang pr tredje år på meg. Ganske mange går til GU langt oftere. Ellers er det fullstendig irrelevant at det er en gang hvert tredje år. La oss si at du er utro en gang pr tredje år, er ikke det noe å bry seg om? Og det er UTEN SAMMENLIGNING FORØVRIG. Det var kun et eksempel i forhold til det å føle sjalusi.

Skrevet

Har dette noe med hvor ung du er? Samme hvor gammel du er, friske damer bør ta celleprøve en gang hvert 3. år. Kreftregistret sender ut påminnelse dersom det går lengre mellom hver gang.

Så lenge dama ikke har andre problemer med underlivet, er det dette som er normalen. Og det er normalen jeg diskuterer, ikke sykdomstilfellene.

Og årsaken til at jeg dro frem hyppigheten hadde du sett om du hadde lest hele tråden, slik jeg fikk beskjed om.

Det handler om hva som er rimelig å forlange av en annen person. Så jeg spør igjen: Tatt i betraktning alt vi bruker en lege til. Er det rimelig å forlange at en person skal bytte lege på grunn av en undersøkelse som tar 5 minutter, hvert 3. år? Hvis legen alltid oppfører seg profesjonelt (det er selvsagt en helt grunnleggende forutsetning!!), damen føler at hun blir tatt vare på i alle helsespørsmål, og tatt på alvor, og legen har vist at han evner å gi nødvendig og riktig behandling. Så skal altså denne ene undersøkelsen hvert 3. år være utslagsgivende (for ja, hyppighet har noe å si, all den tid en GU IKKE er utroskap, og heller ikke på noen som helst måte kan sammenlignes med det).

Ellers er diskusjonen rundt mannlig lege som kjæreste ikke et sidespor. Det er samme sak. Begge deler involverer en GU, celleprøve, nakent underliv og to forskjellige kjønn. Hvem som utfører og hvem som mottar er eneste forskjellen, og da står jeg ved tidligere mening.

Gjest BettyBoop28
Skrevet

Det var ikke jeg som skrev dette, men jeg svarer likevel.

1. Nei, det er absurd å bruke lege som kjæreste som eksempel. Om du ikke ser forskjellen så er det ditt problem.

2. Og hvis du hadde oppdaget dette etter at han ble din store kjærlighet? Det er mest sannsynlig. Skulle du dumpet han av en slik grunn? Er det såå viktig å skreve ut for en mannlig lege? Unnskyld uttrykket, men det er nå engang det jenter gjør i en GU.

3. Det er høyst relevant. Slike ting blir brukt ustanselig i denne tråden, og det er naturlig å kunne forklare dette for å forklare kvinners natur omkring dette.

4. Jeg skrev ikke at alle jenter er hysterisk sjenerte, men du klarte ikke lese det. Og her kommer det igjen: må bite tenna sammen uansett hva slags kjønn det er på legen. Det må dere vel ikke. Dere har valg på kjønn, de fleste har det. Og jeg vet svært godt hvor sjenerte jenter normalt er, og det er altså høyst relevant å kunne forklare den ufattelige forskjellen der på hvor sjenerte jenter er overfor vanlige menn sammenlignet med hos lege.

1. Hvorfor det. En gynekolog plukker borti mange underliv hver dag, men det at en dame kan bli sjalu er kanskje mindre nøye enn at en mann blir sjalu? Og flere her har jo påstått at legen kan bli tent av å utføre en slik undersøkelse og det er jo i tilfelle verre det, for det er ingen damer som blir tent av å få gjort en slik undersøkelse på seg selv, noe som gir dama til gynekologen større grunn for å være sjalu enn typen til pasienten. Så du må forklare nærmere hvorfor det er absurd altså.

2.Hvis jeg hadde funnet ut at han hadde problemer med det etter han ble min store kjærlighet så hadde jeg forventa at han jobba med følelsene sine. For hvis han hadde elsket meg så hadde han også repektert meg tilbake og ikke bare krevd og krevd av meg

3.om en mann blir sjalu så er det hans problem og om han syns det er rart at jenter ikke er sjenerte ovenfor legen. Dessuten må man likevel ha en sånn undersøkelse selv om man er sjenert.

Skrevet (endret)

Jeg har gått til både mannlige og kvinnelige gynekologer.

Jeg har hatt mannlige, eldre svært dyktige gynekologer.

Jeg har hatt en hardhendt kvinnelig gynekolog.

Nå har jeg en svært forsiktig og hensynsfull kvinnelig fastlege.

Av de jeg kan trekke frem som jeg husker som mest komfortabelt, var den eldre mannlige gynekologen, og min kvinnelige nåværende fastlege.

I en periode hadde jeg en forholdsvis ung fastlege, og jeg var ikke komfortabel med at han skulle utføre underlivsundersøkelser, så derfor valgte jeg i den perioden denne eldre gynekologen, som var proff til fingerspissene.

Det kan variere hva man er mest komfortabel med, men jeg ville nok ikke følt det komfortabelt med slike undersøkelser utført av unge, mannlige leger.

Det har jeg opplevd etter en ulykke, og jeg følte meg enda mindre høy i hatten da en slik undersøkelse skulle utføres av en lege som var svært, svært ung.

Endret av *¤*Chardonnay*¤*
Gjest BettyBoop28
Skrevet

Jeg har gått til både mannlige og kvinnelige gynekologer.

Jeg har hatt mannlige, eldre svært dyktige gynekologer.

Jeg har hatt en hardhendt kvinnelig gynekolog.

Nå har jeg en svært forsiktig og hensynsfull kvinnelig fastlege.

Av de jeg kan trekke frem som jeg husker som mest komfortabelt, var den eldre mannlige gynekologen, og min kvinnelige nåværende fastlege.

I en periode hadde jeg en forholdsvis ung fastlege, og jeg var ikke komfortabel med at han skulle utføre underlivsundersøkelser, så derfor valgte jeg i den perioden denne eldre gynekologen, som var proff til fingerspissene.

Det kan variere hva man er mest komfortabel med, men jeg ville nok ikke følt det komfortabelt med slike undersøkelser utført av unge, mannlige leger.

Det har jeg opplevd etter en ulykke, og jeg følte meg enda mindre høy i hatten da en slik undersøkelse skulle utføres av en lege som var svært, svært ung.

Jeg må bare få sagt at jeg skjønner litt sjalusien om det er snakk om en ung kjekk gynekolog, men begriper ikke at en mann skulle bli sjalu på en gammel mannlig gynekolog

Gjest Frank williams
Skrevet

Det er allerede sagt at kjønn forsvinner når det er snakk om fag.

Når det gjelder valg av kjønn i en vanlig situasjon, ville jeg valgt kvinne fordi det utgjør en mindre trussel. Det er mindre sannsynlig at hun ville begått overgrep, og dersom hun hadde prøvd ville det vært større sannsynlighet for at jeg ville klart å få henne vekk pga likeverd i fysisk styrke. Enkelt og greit.

Og da er vi ved roten.

Spoørsmålet er HVORFOR kjønn forsvinner når det er snakk om fag. Er man sjenert for det annet kjønn så er man vel det?

Eh, og du vet at en mann kunne begått overgrep mens en lege ikke kunne det? Så vidt jeg kan se er det vel kort og godt slik at det er fag, som du skrev over, som utgjør forskjellen. Er personen fagperson så er dere ikke sjenert, uansett om vedkommende kan gjøre overgrep eller ikke.

Skrevet

Har desverre ikke ork til å lese hele tråden... Men, kan si det slik, får jeg noe jeg synes er vakktert til behandlling, så behandler jeg det med største forsiktighet og respekt, hvis jeg derimot får noe som jeg synes er stygt, så kan det vel bli mere såsomså... ergo foretrekker jeg en mann til GU! En mann vil som oftes synes et kvinnekjønn er vakkert, og vil behandle det pent, mens ei kvinne kanskje ikke synes det er like vakkert, og dermed behandler det mere brutalt.

Dette er også min erfaring når det gjelder GU. Mannfolk viser mye større respekt for kvinnekjønnet enn hva damer gjør.

Og ettersom slike undersøkelser er ubehagelig uansett, så velger jeg det som er størst sannsynlighet for at blir minst ubehagelig.

Når det gjelder seksuell tenning og evnt overgrep i en slik situaasjon, så rekner jeg med det er mye større sjanse for at jeg kommer noen vei med å anmelde en mannlig lege for overgrep av seksuell art, enn en kvinnelig. Kanskje er det større sjanse for at jeg tør å melde en mann og.

Mulig at det er pga seksuelll tenning mannlige leger behandler kvinnens underliv på en bedre måte, men da får man bare se på det som en vinnvinn-situasjon. Mannen får rykkninger i snoppen, og dama får en fin og respektfull GU.

Gjest BettyBoop28
Skrevet (endret)

Og da er vi ved roten.

Spoørsmålet er HVORFOR kjønn forsvinner når det er snakk om fag. Er man sjenert for det annet kjønn så er man vel det?

Eh, og du vet at en mann kunne begått overgrep mens en lege ikke kunne det? Så vidt jeg kan se er det vel kort og godt slik at det er fag, som du skrev over, som utgjør forskjellen. Er personen fagperson så er dere ikke sjenert, uansett om vedkommende kan gjøre overgrep eller ikke.

Har du ignorert kate wsitt innlegg om at hun ble misbrukt av en KVINNELIG gynekolog og dermed heller vil ha mannlig? DET driter du i.

Og så må jeg bare si er det faren for OVERGREP som gjør deg sjalu???? Da er det jo noe seriøst galt med deg. Ingen liker å bli utsatt for noe sånt liksom

Endret av BettyBoop28
Skrevet

Er personen fagperson så er dere ikke sjenert, uansett om vedkommende kan gjøre overgrep eller ikke.

Nå mistenker jeg deg for å kverulere. Det du skriver der er feil.

Som sagt: Er personen en fagperson så er jeg like sjenert uansett hva slags kjønn det er. Ergo er kjønn irrelevant, da det ikke påvirker mine følelser under undersøkelsen.

Det er ikke slik at jeg ikke blir sjenert fordi det er en fagperson.

Dette kan da ikke være så vanskelig å forstå.

Skrevet

Dere som maser om denne store faren for at en lege kan bli tent av en GU, har dere noen gang spurt en lege om det er tilfellet?

Kjenner dere en lege så godt at han har sagt til dere at han/hun blir tent av dette?

Hva om dere blir innlagt på sykehus, og må kateteriseres, vaskes og stelles hver dag? Vil dere da nekte å bli stelt av en kvinnelig sykepleier?

Skrevet

Jeg må bare få sagt at jeg skjønner litt sjalusien om det er snakk om en ung kjekk gynekolog, men begriper ikke at en mann skulle bli sjalu på en gammel mannlig gynekolog

Nå svarte jeg ut i fra hva jeg selv er komfortabel med. Hva som gjør at menn er sjalu på gynekologer vil vel variere veldig. Noen menn vil vel mislike mannlige gynekologer som utfører undersøkelser på deres kjæreste uansett alder.

Skrevet

Og så må jeg bare si er det faren for OVERGREP som gjør deg sjalu???? Da er det jo noe seriøst galt med deg. Ingen liker å bli utsatt for noe sånt liksom

Dette har jeg også påpekt tidligere i tråden. Jeg ønsker at vi ikke blander overgrep inn i tråden i det hele tatt. For det kan ikke være det mannfolkene her er så sjalu for at skal skje. Det er da et overgrep! Ingen blir sjalu for slikt, det er sykt. Veldig, veldig sykt. Forøvrig skjer det flere overgrep utenfor GU-stolen enn i den, så er det der skkoen trykker, er det fortsatt irrasjonelt at det er GU som er mest skummelt.

Sjalusifølelsen kommer dersom man er redd for at utroskap skal forekomme, enten følelsesmessig eller fysisk - eller begge deler. Og det er der jeg ikke forstår sjalusien forbundet med GU:

Dere tror vel ikke på ramme alvor at dama gjør dette fordi det er så himla deilig, og orgasmene kommer tett som hagl... :klø:

Og er det det at dere er sjalu fordi en annen mann kan finne på å tenne på dama deres, så skjønner jeg ikke det heller. Som sagt tidligere: det er mange andre, mer dagligdagse situasjoner, hvor en mann kan komme til å tenne på dama deres enn under en GU. Folk man møter på gaten, kollegaer, folk som deler samme hobby/fritidsinteresse for dama. Det er MYE større sjanse for at disse skal vise interesse for dama, enn en lege som er på jobb.

For ikke fortell meg at man må se kvinnekjønnet nakent for å kunne tenne på en person. Jeg er HELT sikker på at samtlige menn (og damer) her inne, tente på partneren sin lenge før man kom så langt som å få se underlivet til vedkommende.

Nei, uansett hvordan jeg vrir og vender på dette, hvor mange innlegg jeg leser, kommer jeg aldri til å forstå hvorfor akkurat en GU er slikt et stort problem.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...