Gå til innhold

Fremhevede innlegg

Gjest Consensio
Skrevet

Undrer over hvordan situasjonen vil være når disse sjalu mennene blir med damene sine på fødestuen og at det er menn som kommer til å ta imot ungen.

Dama får vel bare knipe igjen til det kommer ei dame og gjør jobben da kanskje :klø:

For man vil jo ikke at mannen skal bli sjalu fordi en mannlig lege så mye som ser på musa til dama liksom :klø:

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Concensio: man kan jo lure, ja.

Jeg var også inne for halvannen uke siden pga. spontanabort og måtte ta utskrapning. Legen som møter meg der, er en mann, og slett ikke fra norge (jeg klarte ikke å uttale navnet hans). Men han var hyggelig og omtenksom. Gitt at jeg hadde en hysterisk, irrasjonell mann ute på gangen... skulle jeg ha satt himmel og helvete i bevegelse for å få en kvinnelig lege? Slik at mannen min ikke skulle få et anfall av sjalusi, ja - til og med kanskje forlate meg - fordi en MANN har rotet rundt i underlivet mitt??

Takk høyere makter, for at jeg har en sunn, oppegående mann, som ikke bryr seg om kjønnet på legen, men som heller bare er glad for at noen besitter kunnskapen for å sørge for at jeg blir frisk og rask igjen.

For jeg står fast ved at sjalusi er en følelse man ikke styrer selv (sånn sett synes jeg synd på dere som sliter med dette). Derfor kan dere dra lengre ut på landet med påstander om at "dersom det ikke finnes annet enn mannlig lege, da er det heelt greit". For enten er du sjalu for at en mann ser underlivet til dama, eller så er du det ikke! Det er slik sjalusi-følelsen fungerer. Den kommer i gitte situasjoner, enten du liker det eller ikke.

(undrer, igjen)

Skrevet

æsj, ser jeg kunne spart meg for kommentaren om at han ikke var norsk... har ingen verdens ting med saken å gjøre, og plager hvert fall ikke meg! Beklager teit formulering :(

Gjest Bianca28
Skrevet

jeg vil forandre det jeg skrev under 1 punkt. om du er redd dama di skal være utro er det større sjans for at hun er det med en kollega enn at hun er det med legen

Skrevet

I avslutningen skriver du igjen at en GU er så og så sjelden. Nå varierer nok det mye hvor ofte man går til GU. Og igjen vil jeg påpeke at dersom det er fastlegen som utfører GU så ser du vel han atskillig oftere enn en gang hvert tredje år, altså er den argumentasjonen tullete bare av den grunn.

Jeg vil så legge til følgende: La oss tenke oss at du var på en strand, med badetøy på. Så fikk du et stikk på innsiden av kjønnsleppene av en veps (jeg vet er usannsynlig at det skulle skje, men det er ikke poenget). La oss så si at det var behov for at noen så på stikket, og smurte inn en salve. Og la oss si at det var så viktig at dette ble gjort øyeblikkelig at du ble nødt til å spørre om en av badegjestene kunne gjøre dette inne i et omkledningsrom. Ville du da spurt en mannlig badegjest om å gjøre dette eller en kvinnelig? Og hva ville du eventuelt begrunne svaret med?

Jeg er til fastlegen fast en gang i året, for ordinær helsesjekk. Hvert 3.år er jeg der for gynokologisk undersøkelse. Jeg ser fastlegen en gang hvert år så fremt jeg ikke blir syk, noe jeg sjelden er. Og en av de gangene hvert 3.år inkluderer en GU hvor den kontorsøster er med. Oppdager de noe galt med celleprøvene så må jeg inn flere ganger.

Og tror du virkelig ikke at jeg er istand til å smøre inn musa mi selv hvis jeg skulle få et vepsestikk? Det skal jeg love deg at jeg kan, jeg kan sette inn pessar på meg selv og jeg kan sette inn en ob selv og da er å smøre kjønnsleppene mine en smal sak.

Bli med kjæresten din på GU da, så får du se hvordan det foregår.

Skrevet

Jeg fikk lyst å svare på vepsestikk-spørsmålet selv om det er vel søkt. La oss si at jeg fikk et eller annet illebfinnende med underlivet som absolutt måtte fikses opp i straks. Da ville jeg absolutt foretrukket om det var en kvinne som hjalp meg, men la oss si at situasjonen var prekær og egentlig krevde medisinsk hjelp, OG det dukket opp en mannlig lege som kunne hjelpe meg, ja da ville jeg valgt den mannlige legen. Jeg ville antatt at han hadde tatt på de profesjonelle "legebrillene" og fokusert på det medisinke fremfor det seksuelle.

Jeg er generelt lite flau ovenfor helsepersonell, mann eller kvinne. Noen ganger er en kropp bare en kropp.

Skrevet

Jeg fikk lyst å svare på vepsestikk-spørsmålet selv om det er vel søkt. La oss si at jeg fikk et eller annet illebfinnende med underlivet som absolutt måtte fikses opp i straks. Da ville jeg absolutt foretrukket om det var en kvinne som hjalp meg, men la oss si at situasjonen var prekær og egentlig krevde medisinsk hjelp, OG det dukket opp en mannlig lege som kunne hjelpe meg, ja da ville jeg valgt den mannlige legen. Jeg ville antatt at han hadde tatt på de profesjonelle "legebrillene" og fokusert på det medisinke fremfor det seksuelle.

Jeg er generelt lite flau ovenfor helsepersonell, mann eller kvinne. Noen ganger er en kropp bare en kropp.

Enig.

Vepsestikk-eksemplet var meget søkt, og hva kan egentlig skje med musa mi på stranda der den er godt dekket til med en bikiniunderdel? Sette meg på en spiss konkylie som blir sittende fast? Det verste som har skjedd meg er sand i musa og det fikser jeg med en dusj.

Gjest Morten35
Skrevet

Jeg er en mann midt i førtiårene, og av en eller annen uforklarlig grunn har jeg i mange år slitt etter at min daværende kjæreste fortalte om underlivsundersøkelsen hun var til hos en mannlig lege.

Min kjæreste fortalte litt om hvordan undersøkelsen foregikk, og det skulle hun overhodet ikke gjort. Dessverre var det noe som brast inne i meg, og aldri har kommet på plass siden, og til tider har jeg slitt ganske mye.

For dere jenter høres selvsagt dette tullete ut, såpass har jeg med årene forstått. Og det som dessverre har vært med og opprettholde "traumet" for meg, er at "ingen" forstår at jeg kan føle noe problem med dette.

En grunn er selvsagt at det er en avgrunn i hvordan vi ser på dette.

Jeg ser at jenter normalt sett er klart mer sjenerte enn menn overfor det annet kjønn, men når det er snakk om å gå til lege så forsvinner denne sjenansen på en (for meg) helt mystisk måte. Det ser tilmed ut til at det kanskje er en liten overvekt av kvinner som foretrekker mannlig lege for slike undersøkelser.

Jeg vet selvsagt at det er en stor forskjell på en medisinsk undersøkelse kontra sjenanse ellers. Men like fullt så er det den samme kroppen man viser, og uansett om den mannlige legen er aldri så mye lege, så er det fortsatt en mann.

Og i min tankeverden trodde jeg at den ekstreme eksponeringen av underlivet som en GU tross alt er, for lengst ville oppveie det at det er en medisinsk undersøkelse.

Personlig kan jeg godt gå naken på en nudiststrand, vel og merke der de aller fleste er nakne, og da både kvinner og menn. Men å kle av meg foran en kvinnelig lege er for meg utenkelig. Da utsetter jeg heller timen til jeg kan få en mannlig lege. Og jeg tror ikke at den kvinnelige legen blir tent av å se meg naken. Men min følelse av å være så eksponert, så sårbar overfor en påkledd kvinne er for meg utenkelig.

Jeg har lagt merke til at jenter selv tror at mannlige leger umulig kan føle noen seksuell lyst ved å utføre slike undersøkelser. Man skulle tro at dere overhodet ikke fulgte med i media. For ikke så lenge siden ble en mannlig gynekolog siktet for å ha snikfotografert underlivet til pasientene. Omtrent i samme tidsrom ble en annen mannlig lege fratatt legelisensen for å ha misbrukt pasienter i forbindelse med GU undersøkelser. Og en stund før dette skjedde noe lignende med en annen mannlig lege.

Og de som blir tatt er selvsagt en bitteliten del av isfjellet, som det er med alle saker. Og de som er så dumme å bli tatt er virkelig klønete, man får jo sett alt i en slik undersøkelse uansett.

Jeg tror ikke at en slik undersøkelse nødvendigvis er så opphissende for legene. Men det er å fornekte virkeligheten om dere tror at vanlige leger ikke kan bli opphisset av å se unge veldreide jenter i en GU. Mannlige leger er tilfeldigvis menn de også.

Jeg har tilmed hørt en mannlig lege (som rett nok var overstadig beruset) uttale at han ikke hadde noe imot GU undersøkelser av unge pene jenter, og at han ikke trodde andre leger hadde det heller - og akkurat den hjalp jo ikke mitt lille "traume" noe særlig. (Jeg innrømmer at jeg lokket han frampå for å se om det virkelig var tilfelle, og jeg fikk det svaret jeg ikke ville ha)..

Men jeg må si at jeg ble forbauset over at det var en gynekolog som ble siktet for å ha snikfotografert kvinners underliv, de ser tross alt kvinnelige underliv hele dagene. Det gjør vitterlig ikke vanlige leger. De ser mye de også, men det er ikke så ofte de har vakre jenter til GU at de ikke kan bli opphisset av det. Og de å ha andre kvinner (f.eks gamle eller mindre pene) til GU gjør ikke, som mange tror, at de ikke kan bli opphisset når de har vakre kvinner til undersøkelse.

Hei, jeg forstår deg fullt ut, men du vil nok dessverre få lite forståelse her

Skrevet

Hei, jeg forstår deg fullt ut, men du vil nok dessverre få lite forståelse her

Ikke bare her min gode mann, men i hele samfunnet. Dette er søkt og passer kun i enkelte grisgrendte strøk i Afghanistan. Selv der er de i ferd med å avskaffe det.

Skrevet

Det er mange underlige ting som blir skrevet her inne, og ikke minst mange bastante påstander. Mange har "sannheten" på hvordan alle skal tenke, og om man ikke tenker slik så er det ikke verdt noe. Det i seg selv er verdt et studium.

Jeg ser flere har kommentert at de mener det er mer naturlig at en mann undersøker der nede enn en dame. Akkurat det synes jeg er rart, så lenge man ellers ikke ser noe seksuelt i undersøkelsen. For da er man, enten man vil eller ikke, med og seksualiserer undersøkelsen. Og nettopp det er nok en grunn til at det faktisk er mulig å bli sjalu som kjæreste. Dersom jeg hadde visst at kjæresten min gikk til mannlig lege for GU fordi hun mente det var mer naturlig at en mann så henne der nede så ville jeg definitivt ikke likt det.

Og selvsagt er det mulig å bli sjalu på mistanke, for å gi et svar til Becka. Det sier seg selv, det er ikke slik at vi alltid blir sjalu fordi vi VET. Og vi VET at flere mannlige leger ER blitt tatt for dette, og andre former for seksuelt misbruk. Og nettopp det at vi vet at det skjer, uansett omfang, ville gjort at jeg aldri ville latt en av motsatt kjønn undersøke meg nedentil.

Jeg er da sjenert for det motsatte kjønn ellers, og hvorfor skulle jeg ikke være det overfor en lege så lenge jeg ikke kan vite om vedkommende blir tent? Det spørsmålet kan jeg ikke se noen gang er blitt besvart.

Selvsagt er det flott at dere sjekker dere og på den måten kan unngå potensielle farlige sykdommer, men det er ikke det tråden handler om.

Jeg syntes man i dag er ekstremt overfølsomme på mange ting.. Og dette er en av dem. Joda, det skjer fæle ting i denne verden, og jada, det har vært et par episoder i media om mannlige gynekologer som en annen skrev her. Men jeg syntes at dette er for drøyt likevel. Til det første du skriver her, faller jeg ikke for. Jeg har mer lyst å si skjerp deg! I dag må man trå så forbanna forsiktig at jeg bli nesten dårlig. Om en mann blir sjalu at dama går til en mannelig gynekolog så er det rett og slett for dumt, og kutt ut å bli hårsår, fordi det er en fakta! Skal man gå rundt med skeptis til alt og alle? Også nå mannelige gynekologer? Sorry, men jeg har nok av andre unødvendige begymringer. Og mannfolka som blir sjalu for dette, for gjøre noe med det. Er en ting å bli sjalu, men å FORSTÅ at det er tåpelig. Men å mene at det er i sin rett, er helt på jordet! Og JEG er jo faktisk en, tja, ganske sjalu person sånn ellers.. Men her må vi sette en grense, og la folk få gjøre jobben sin!!

• Liker 1
Skrevet

Jeg ser flere har kommentert at de mener det er mer naturlig at en mann undersøker der nede enn en dame. Akkurat det synes jeg er rart, så lenge man ellers ikke ser noe seksuelt i undersøkelsen. For da er man, enten man vil eller ikke, med og seksualiserer undersøkelsen. Og nettopp det er nok en grunn til at det faktisk er mulig å bli sjalu som kjæreste. Dersom jeg hadde visst at kjæresten min gikk til mannlig lege for GU fordi hun mente det var mer naturlig at en mann så henne der nede så ville jeg definitivt ikke likt det.

Jaja, jeg tenkte denne kunne komme.

Her er det snakk om hva som er i ens natur. Jeg sier ikke at det e så mye bedre å ha en mann fordi jeg tenker seksuellt i den forstand, men i den forstand at det føles kanskje mer ubehagelig, å ha en kvinne der, for det er ikke naturlig! Å ja, jeg skjønner ha du mener, men det er liksom, feil likevel! Jeg har også hørt gutter si det samme, og jeg har bare full forståelse for det.

Det er ikke noe stas å ligge å skreve for noen leger, verken mann eller dame. Men har alltid vært inne på tanken at en mann kanskje ville vært "bedre" sånn sett... Men jeg vet ikke. For har ikke prøvd.

• Liker 1
Gjest Også en undrer
Skrevet

Undrer over hvordan situasjonen vil være når disse sjalu mennene blir med damene sine på fødestuen og at det er menn som kommer til å ta imot ungen.

Dama får vel bare knipe igjen til det kommer ei dame og gjør jobben da kanskje :klø:

For man vil jo ikke at mannen skal bli sjalu fordi en mannlig lege så mye som ser på musa til dama liksom :klø:

Nå er jeg tilbake fra fest, og ville bare kikke innom her. Og du verden som dere er engasjerte da.

Jeg vil be dere lese litt bedre. Jeg har tydelig skrevet at jeg ikke er utpreget sjalu på dette feltet, men at jeg har forståelse for at man kan være det. Jeg forstår nemlig godt det som flere menn her har skrevet, og det er den argumentasjonen jeg har prøvd å utdype.

Som et direkte svar på det som står over her: Det er en enorm forskjell på en fødsel og en GU.

Gjest Også en undrer
Skrevet

1. Ok jeg skjønner hva du sier og skjønner forskjellen

2. for 100000000 gang. En GU undersøkelse er ikke noe seksuell!!!!

Og hallo så om du har en dame som ikke er pen da er det mer greit at hun har mannlig gynekolog da eller? Og som sagt av andre, so what om legen blir tent? Du burde bli mer bekymra for om dama di blir tent. Så så lenge hun ikke blir det så er det ikke noe problem, og jeg kan love deg. man blir ikke tent av å få utført en gu undersøkelse på seg. Som gjentatt i det uendelige, så ser jenter på dette som et nødvendig onde. Ikke noe vi gjør med glede.

3 ok om vi skal se på det med overgrep. Om dama di blir utsatt for et overgrep, er dette noe å bli sjalu på???!!! Et overgrep er jo ikke noe man ønsker å oppleve. Om dama di ble voldtatt hadde du istedet for å følt sympati for dama di, blitt sjalu fordi en annen mann forgrep seg på henne? Det høres i tilfelle svært sykt ut.

Og det er ikke større sjangs for at gynekologen utfører et overgrep selv om han har mer direkte tilgang. Selv fullt påkledde kvinner blir voldtatt.

4. om man treffer fastlegen oftere pga andre ting, så gjelder dette også ting som har med helsa å gjøre. Jeg forstår ikke helt tankegangen din her. Er ikke sånn at man går på date og tar en kaffe med fastlegen liksom. Man går dit for å finne ut hva som feiler, enten man har fått halsbetennelse og trenger antibiotika eller ja at man trenger resept på noe annet. Fortsatt ingen større grunn for å bli sjalu.

5.eh om en veps stakk meg der nede så skulle jeg fått til å smøre salve der selv. merkelig sammenligning det der. Du får komme opp med noe bedre. Dessuten en tilfeldig badegjest er ikke å sammenligne med en lege som utfører en nødvendig jobb. Man kan ikke selv ta celleprøver.

Ble feil rekkefølge dette, dette skulle kommet foran mitt forrige innlegg, men jeg så ikke før nå at noen hadde skrevet på forrige side også.

Jeg får vel prøve å svare litt på dette, selv om jeg synes dette har vært tatt opp før av andre.

2. Som jeg skrev i forrige innlegg så er jeg ikke særlig sjalu på dette, jeg bare forstår at man kan være det. Og jeg finner tråden interessant fordi jeg synes dere argumentere så underlig.

Det er ikke du som definerer hva som er seksuelt. Dersom legen oppfatter at det er seksuelt så er det definitivt det. For å si det på en annen måte. Uansett om en jente som viste seg naken for meg ikke mente noe seksuelt med det, så kan hun ikke frata meg at jeg kan finne det seksuelt.

Den avfeiingen av at det ikke betyr noe om legen kan bli tent er utrolig rar. Da burde det heller ikke bety noe om andre menn blir tent på å se dere nakne heller da. Men det betyr ofte noe for de fleste av dere.

3. Jeg har ikke skrevet at det er noe å bli sjalu på dersom kjæresten blir utsatt for overgrep. Jeg skrev et svar til "undrer" at det ikke er noen grunn til å tro at leger utføre mindre overgrep enn andre.

4. Dette var igjen direkte tilknyttet det som "undrer" skrev. Hun argumenterte på den ene siden med at man gikk til GU en gang hvert tredje år, og at det var mye større grunn til å bli sjalu på kolleger på jobben som kjæresten så hver dag. Jeg viste da til at hun skrev at hun gikk til fastlegen for GU, og at det iallfall var svært sannsynlig at hun da så denne legen oftere enn en gang hvert tredje år.

Og så påpekte jeg altså at det er atskillig større grunn til å kunne føle sjalusi overfor en som ser, og rører, ved den delen av kjærestens kropp som man selv ellers har enerett på å se og røre, og den delen av kroppen til kjæresten som man selv anser som svært seksuell. At kolleger på jobben ser en påkledd hver dag blir ikke akkurat det samme, og det bør være utrolig lett å forstå..

5. Eksempelet med badestranden og vepsen var kanskje dårlig, men poenget burde være lett å oppfatte så jeg finner det underlig at man skal henge seg opp i slike detaljer.

Dersom man ikke selv kunne undersøkt seg nedentil, og det var viktig å få det gjort fort, og det ikke var en lege i nærheten, så ville det også vært en medisinsk undersøkelse.

Gjest Også en undrer
Skrevet

Hva gjør det at en annen mann blir tent på dama di?

Du må ha ufattelig dårlig tro på deg selv. Så lenge dama mi er sammen med meg, og ikke bryr seg med andre, så spiller det vel ingen rolle om andre synes hun er fin?

Flytt til Saudi-Arabia, er mitt forslag.

Må enda en gang påpeke at jeg ikke er så sjalu på dette, og fint om nå folk kan se argumentasjonen istedenfor å komme med barnslige angrep som dette.

Jeg kan likevel kort gi et svar: Nei, normalt sett betyr det ikke noe som helst om noen blir tent på dama mi. Men jeg forstår at noen kan ha problem med at en annen mann får se dama skreve ut kliss naken. Det er en forskjell her, som er rimelig enkel å få øye på for de som klarer å tenke så langt.

Gjest Også en undrer
Skrevet

Ta det siste først: Jeg hadde vært i stand til å smøre meg selv med salve på det stikket. Det jeg ikke klarer selv, er ting man har studert i 7 år+ for å få lov til å gjøre, nemlig ta celleprøve og vurdere om livmoren min er normal.

Jeg skjønner hva du mener med eksempelet ditt, men i min verden bommer du på den elementære forskjellen. Selvsagt, hvis jeg var et eller annet sted, og bare måtte ha ekstern hjelp til noe med underlivet, så hadde jeg valgt en dame, ikke en tilfeldig mann. Det er åpenbart for meg. Men det kan ikke sammenlignes med en legetime! Han er jo utdannet og ansatt for å gjøre jobben. Han er på jobb, og får betalt, han er ikke hvemsomhelst som tilfeldigvis var på stranda den dagen.

Og det er jo nettopp det at vi ser fastlegen oftere enn disse 5 minuttene hvert 3. år. Det er det som er hele poenget mitt :) Folk bruker jo legen sin til mye mer enn bare underlivsundersøkelser. Det er et tillitsforhold som skapes, hvor legen vet hele sykdomshistorien. Han har vist over tid at han har evne til å lytte, ta mine problemer på alvor, og behandle meg på best mulig måte. Da kan jeg ikke (og vil heller ikke la en mann forlange!) kaste det på båten og finne meg en ny, kvinnelig lege, bare fordi jeg må i GU-stolen hvert 3. år. Det utgjør jo bare en liten prosent av det en lege brukes til, og kan derfor ikke legge premissene for alt det andre. Det er dette jeg mener blir ekstremt. Forøvrig, klart det varierer hvor ofte man må gå. I en periode gikk jeg månedlig, deretter årlig, fordi de fant celleforandringer. Men svært få må gå ofte over lange perioder i sitt liv. Vi diskuterer ikke slikt med noen få, ekstreme sykdomstilfeller som utgangspunkt. Vi får gå ut fra normalen - og det er en celleprøve hvert 3. år.

Eller sier du at kvinner ikke bør ha mannlige leger i det hele tatt, selv om hun ikke får utført GU hos han?

Og jeg tror fortsatt at dersom du tenker etter, og leser litt rundt, finner du ut at de fleste utroskapssaker skjer på jobben. Og mange skjer andre steder. Ytterst få skjer på legekontoret!

(gjest_undrer som innlogget igjen)

I forrige innlegget ditt gjorde du et poeng av at det var større grunn til å føle sjalusi overfor jobbkolleger enn overfor en lege som utførte en GU hvert tredje år. Nå framfører du at det er et poeng at man har et tillitsforhold til legen som utfører GU, altså at dette er fastlegen - og fastlegen er man jo til iblant. Da synes jeg det blir forvirrende. Du finner det mer naturlig at man skal kunne føle sjalusi overfor jobbkolleger, selv om disse trolig vet svært lite om deg og dessuten alltid ser deg med klær på.

Jeg ser at du forstod poenget med eksempelet mitt. Men jeg vet jeg såpass om GU og hvordan kvinner tenker om dette med fastelege og GU. Noen kvinner synes det er ubehagelig å gå til fastlegen for GU nettopp fordi det blir for nært, nettopp fordi fastlegen vet så mye annet om en at den biten vil man helst at en annen skal utføre. Jeg synes derfor ikke det er en god forklaring på hvorfor man ville velge en kvinne til å utføre en "akuttundersøkelse", mens man ville velge en mannlig lege til GU.

Jeg har ingen problem med at dere har mannlige leger.

Jeg har overhodet ikke snakket om utroskapssaker. Jeg har utelukkende skrevet at jeg ikke kan se at leger ikke kan være like mye overgripere som andre.

Gjest Også en undrer
Skrevet

"Gjest_undrer" her som innlogget.

Jaha.. så hvis man bor langt utenfor allfarvei og det eneste valget er mannlig lege/gynekolog, da ville du ikke blitt sjalu? Hvordan er det mulig, da? Enten er man sjalu i en gitt situasjon, eller så er man det ikke. Enten er det en mannlig lege som "peller inni" dama di, eller så er det ikke. Jeg skjønner absolutt ingenting av tankerekken og resonnementet deres rundt denne saken.

Jeg skjønner dette utmerket. Selv om man er sjalu så er man ikke gal. Man forstår at dersom det ikke finnes kvinnelige leger så finnes det ikke, og man vet at en GU er en nødvendighet.

Gjest Også en undrer
Skrevet

Det er en viktig kvinnerett å få velge mannlig gynekolog. :ler: Dette firer vi ikke på.

Det er mye man skal kalle en kvinnerett. Dersom det er så viktig at en menn skal utføre en GU at dere vil stå på barrikadene for det så er det iallfall grunn til å kunne føle sjalusi.

Gjest Også en undrer
Skrevet

Concensio: man kan jo lure, ja.

Jeg var også inne for halvannen uke siden pga. spontanabort og måtte ta utskrapning. Legen som møter meg der, er en mann, og slett ikke fra norge (jeg klarte ikke å uttale navnet hans). Men han var hyggelig og omtenksom. Gitt at jeg hadde en hysterisk, irrasjonell mann ute på gangen... skulle jeg ha satt himmel og helvete i bevegelse for å få en kvinnelig lege? Slik at mannen min ikke skulle få et anfall av sjalusi, ja - til og med kanskje forlate meg - fordi en MANN har rotet rundt i underlivet mitt??

Takk høyere makter, for at jeg har en sunn, oppegående mann, som ikke bryr seg om kjønnet på legen, men som heller bare er glad for at noen besitter kunnskapen for å sørge for at jeg blir frisk og rask igjen.

For jeg står fast ved at sjalusi er en følelse man ikke styrer selv (sånn sett synes jeg synd på dere som sliter med dette). Derfor kan dere dra lengre ut på landet med påstander om at "dersom det ikke finnes annet enn mannlig lege, da er det heelt greit". For enten er du sjalu for at en mann ser underlivet til dama, eller så er du det ikke! Det er slik sjalusi-følelsen fungerer. Den kommer i gitte situasjoner, enten du liker det eller ikke.

(undrer, igjen)

Veldig tøvete innlegg. Det er en enorm forskjell på en livsnødvendig utskraping, som må utføres der og da, kontra en rutine GU.

Gjest Også en undrer
Skrevet

jeg vil forandre det jeg skrev under 1 punkt. om du er redd dama di skal være utro er det større sjans for at hun er det med en kollega enn at hun er det med legen

Jeg har ikke skrevet et ord om redsel for utroskap.

Gjest Også en undrer
Skrevet

Jeg er til fastlegen fast en gang i året, for ordinær helsesjekk. Hvert 3.år er jeg der for gynokologisk undersøkelse. Jeg ser fastlegen en gang hvert år så fremt jeg ikke blir syk, noe jeg sjelden er. Og en av de gangene hvert 3.år inkluderer en GU hvor den kontorsøster er med. Oppdager de noe galt med celleprøvene så må jeg inn flere ganger.

Og tror du virkelig ikke at jeg er istand til å smøre inn musa mi selv hvis jeg skulle få et vepsestikk? Det skal jeg love deg at jeg kan, jeg kan sette inn pessar på meg selv og jeg kan sette inn en ob selv og da er å smøre kjønnsleppene mine en smal sak.

Bli med kjæresten din på GU da, så får du se hvordan det foregår.

Uansett hvor dårlig eksempelet mitt var så sier det litt at du ikke oppfatter poenget med det.

Jeg vet hvordan GU foregår, jeg ville ikke skrevet her uten.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...