Gjest undrer Skrevet 14. oktober 2010 #381 Del Skrevet 14. oktober 2010 Jeg har fulgt diskusjonen litt av og på, og synes den er interessant. Er kvinne selv, og har mannlig fastlege, og mannlig gyunekolog. Ikke på grunn av spesifikt valg, det bare ble slik. En GU er noe jeg gjør hvert 3. år, og er en utrolig liten del av hva folk flest bruker fastlegen til. Så å skulle la en GU på 5 minutter hvert 3. år bestemme valg av fastlege, er helt søkt for min del. Men, jeg spurte min mann om dette. Har han noensinne tenkt på at jeg spriker for en mannlig lege? Sjalusi? Noen som helst problemer med dette? Han skjønner ikke problemet i det hele tatt. Dere vil ikke at dama skal gå til en mannlig gynekolog, fordi det er en minimal mulighet for at gynekologen blir småtent og tenker "lekker mus"? Hvordan i all verden takler dere da at dama deres har hatt andre menn før dere? En skrev her at noe "brast inni ham" når han hørte at gynekologen puttet fingrene sine opp i vagina på slutten av undersøkelsen. Når en blir "ødelagt" av tanken på at en lege har hatt fingrene sine inni dama si... hvordan takler slike menn tanken på at dama har blitt slikket, fingret og hatt samleie med andre menn? Det er da hvert fall soleklart seksuelt, og burde egentlig være mye vanskeligere å tenke på, enn at en lege gjør jobben sin, for å sørge for at kjæresten holder seg frisk? Og om gynekologen skulle bli tent, eller gjøre seg opp en mening om hvorvidt han synes underlivet foran seg er pent eller ikke, så vil mest sannsynlig aldri dama eller mannen hjemme noensinne få vite det. Synes ikke dere gir legestanden mye cred i denne sammenhengen. Det er da faktisk langt mer sannsynlig at noen på damas jobb, eller noen på gata, blir tent på henne, enn at legen blir det. Og tatt i betraktning at de fleste utroskapssaker nok skjer utenfor GU-stolen, ville jeg nok ha brukt flere kalorier på å bekymre meg den veien, enn å henge meg så voldsomt opp i 5 minutter hvert 3. år, at jeg lar det styre valg av dame...! Hvis jeg først skulle være irrasjonelt sjalu, mener jeg. Min mann hadde kvinnelig lege i en årrekke. Han fikk underlivet undersøkt, og siden han hadde psykiske problemer, snakket han med henne om ting ikke vi snakket om sammen en gang. Kunne ikke falle meg inn å bli sjalu, eller diktere at han må få seg en annen lege. Hun gjorde jo bare jobben sin! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Bianca28 Skrevet 14. oktober 2010 #382 Del Skrevet 14. oktober 2010 Jeg har fulgt diskusjonen litt av og på, og synes den er interessant. Er kvinne selv, og har mannlig fastlege, og mannlig gyunekolog. Ikke på grunn av spesifikt valg, det bare ble slik. En GU er noe jeg gjør hvert 3. år, og er en utrolig liten del av hva folk flest bruker fastlegen til. Så å skulle la en GU på 5 minutter hvert 3. år bestemme valg av fastlege, er helt søkt for min del. Men, jeg spurte min mann om dette. Har han noensinne tenkt på at jeg spriker for en mannlig lege? Sjalusi? Noen som helst problemer med dette? Han skjønner ikke problemet i det hele tatt. Dere vil ikke at dama skal gå til en mannlig gynekolog, fordi det er en minimal mulighet for at gynekologen blir småtent og tenker "lekker mus"? Hvordan i all verden takler dere da at dama deres har hatt andre menn før dere? En skrev her at noe "brast inni ham" når han hørte at gynekologen puttet fingrene sine opp i vagina på slutten av undersøkelsen. Når en blir "ødelagt" av tanken på at en lege har hatt fingrene sine inni dama si... hvordan takler slike menn tanken på at dama har blitt slikket, fingret og hatt samleie med andre menn? Det er da hvert fall soleklart seksuelt, og burde egentlig være mye vanskeligere å tenke på, enn at en lege gjør jobben sin, for å sørge for at kjæresten holder seg frisk? Og om gynekologen skulle bli tent, eller gjøre seg opp en mening om hvorvidt han synes underlivet foran seg er pent eller ikke, så vil mest sannsynlig aldri dama eller mannen hjemme noensinne få vite det. Synes ikke dere gir legestanden mye cred i denne sammenhengen. Det er da faktisk langt mer sannsynlig at noen på damas jobb, eller noen på gata, blir tent på henne, enn at legen blir det. Og tatt i betraktning at de fleste utroskapssaker nok skjer utenfor GU-stolen, ville jeg nok ha brukt flere kalorier på å bekymre meg den veien, enn å henge meg så voldsomt opp i 5 minutter hvert 3. år, at jeg lar det styre valg av dame...! Hvis jeg først skulle være irrasjonelt sjalu, mener jeg. Min mann hadde kvinnelig lege i en årrekke. Han fikk underlivet undersøkt, og siden han hadde psykiske problemer, snakket han med henne om ting ikke vi snakket om sammen en gang. Kunne ikke falle meg inn å bli sjalu, eller diktere at han må få seg en annen lege. Hun gjorde jo bare jobben sin! Bra innlegg!! Skulle her brukt uttrykksikonet som gir applaus men det funker plutselig ikke å bruke de av en eller annen grunn Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 14. oktober 2010 #383 Del Skrevet 14. oktober 2010 For mange kvinner er en gu en situasjon der man føler seg sårbar, og-vel nettopp-avkledd. Mange kvinner gruer seg slik til denne undersøkelsen at de ignorerer brevene fra kreftregisteret som kommer hvert 3.år, dette gir øke i antall tilfeller livmorhalskreft. At noen menn kan velge å sette sitt eget sårbare ego, og å dyrke sin høyst irrasjonelle sjalusi, i denne sammenhengen, er for meg helt utrolig. Om kjæresten har funnet en gynekolog/lege de føler seg bekvem med i denne situasjonen, burde det være høyeste prioritet for alle parter-uavhengig av kjønn på legen. Dere menn som har problem med dette; hva om kjæresten skal føde, fødsel blir komplisert og legehjelp blir nødvendig. Regner med dere da vil foretrekke at yngste kvinnelige assistentlege forløser, fremfor den mannlige erfarne overlegen? Jeg mener, hvem vet om ikke overlegen-siden han tross alt er mann-går hjem og fantaserer om kjæresten din sitt underliv i etterkant. En mann som hadde prøvd å bestemme om jeg skulle gå til en mannlig eller kvinnelig gynekolog hadde fått en fot i ræva. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Becka Skrevet 14. oktober 2010 #384 Del Skrevet 14. oktober 2010 (endret) Jeg kan nesten ikke tro at det faktisk finnes menn som kan bli sjalu for dette! Okay, jeg kan forstå det om det er selveste Dr. HOT som er gynekologen hennes, men.... :gjeiper: Nei, seriøst, om en lege skulle bli tent, så er det som noen andre sier her, mest sannsynelig ingen som får vite det, og om så, så er det i allefall ikke dama som blir tent. Jeg kan bare si, jeg har aldri vært hos en mannelig gynekolog. Har alltid hatt kvinner. Men fatter egentlig ikke hvorfor det har vært så mye viktigere for meg. Joda, da jeg var svært ung så er det jo klart at det føles bedre å gå til en kvinnelig, men jeg må i grunn si, at nå i voksen alder, så forestiller jeg at det nesten er verre å gå til en kvinnelig enn en mannelig. For meg så er det mer unaturlig at en kvinne " roter inni der" enn en mann, om dere sjønner.. Og helt på tampen så slenger jeg på hva en annen her skrev; vær glad vi kan sjekkes og holde oss friske! Endret 14. oktober 2010 av Becka 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest MikeWaters Skrevet 15. oktober 2010 #385 Del Skrevet 15. oktober 2010 Jeg kan nesten ikke tro at det faktisk finnes menn som kan bli sjalu for dette! Det gjør det nesten ikke heller! Dette er enten bare fjoll eller patologisk adferd som hører hjemme i psykologibøker. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
I Grosny Skrevet 15. oktober 2010 #386 Del Skrevet 15. oktober 2010 Det gjør det nesten ikke heller! Dette er enten bare fjoll eller patologisk adferd som hører hjemme i psykologibøker. Mike, du har helt rett i det med psykologbøker. Jeg mener at de som sliter med vonde følelser når dama er hos gynekolog må ta dette som ett varsel på at de har ett sjalusiproblem, og ta i bruk psykolog og alle gode krefter for å bli sikrere på seg selv, og for å tøyle sitt sjalusimonster. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest another Skrevet 15. oktober 2010 #387 Del Skrevet 15. oktober 2010 Enig med deg undrer. En gynokolog går man til kanskje en gang i året, flere går sjeldnere. Og hvordan takler man at dama har hatt andre menn som har gjort det meste med henne kanskje alle veier, for det er det seksuelle kommer inn og ikke de få gangene i livet man er hos legen. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Også en undrer Skrevet 16. oktober 2010 #388 Del Skrevet 16. oktober 2010 Det er mange underlige ting som blir skrevet her inne, og ikke minst mange bastante påstander. Mange har "sannheten" på hvordan alle skal tenke, og om man ikke tenker slik så er det ikke verdt noe. Det i seg selv er verdt et studium. Først vil jeg kommentere Mike Waters, som da er så mye mann at han har eget brukernavn på et kvinneforum, men som likevel har fasit på hvordan alle, eller nesten alle andre menn tenker. Til "undrer" vil jeg si at sammenligningen med sjalusi for mannlig lege og GU kontra tidligere kjærester er helt på trynet. Hvis sammenligningen skulle hatt noe for seg så måtte i tilfelle kjæresten hatt seg med en annen mann MENS hun var sammen med den nåværende kjæresten. Jeg tviler også på at det er noe stort problem at kjæresten TIDLIGERE har gått til mannlig lege/gynekolog. Det er snakk om ting somm foregår mens man er i et forhold, ikke glem det. Når det er sagt så vil jeg selvsagt ikke sammenligne en medisinsk undersøkelse med et seksuelt forhold til en annen mann. Men ut fra det som flere har skrevet her så skjønner jeg at det er mulig å ikke like at kjæresten går til mannlig lege for GU. Det er ingen grunn til å gjenta grunnene, de er godt nok beskrevet tidligere. Og sett i lys av dette er det faktisk veldig rart at det skal være et problem å forstå. Jeg ser flere har kommentert at de mener det er mer naturlig at en mann undersøker der nede enn en dame. Akkurat det synes jeg er rart, så lenge man ellers ikke ser noe seksuelt i undersøkelsen. For da er man, enten man vil eller ikke, med og seksualiserer undersøkelsen. Og nettopp det er nok en grunn til at det faktisk er mulig å bli sjalu som kjæreste. Dersom jeg hadde visst at kjæresten min gikk til mannlig lege for GU fordi hun mente det var mer naturlig at en mann så henne der nede så ville jeg definitivt ikke likt det. Og selvsagt er det mulig å bli sjalu på mistanke, for å gi et svar til Becka. Det sier seg selv, det er ikke slik at vi alltid blir sjalu fordi vi VET. Og vi VET at flere mannlige leger ER blitt tatt for dette, og andre former for seksuelt misbruk. Og nettopp det at vi vet at det skjer, uansett omfang, ville gjort at jeg aldri ville latt en av motsatt kjønn undersøke meg nedentil. Jeg er da sjenert for det motsatte kjønn ellers, og hvorfor skulle jeg ikke være det overfor en lege så lenge jeg ikke kan vite om vedkommende blir tent? Det spørsmålet kan jeg ikke se noen gang er blitt besvart. Selvsagt er det flott at dere sjekker dere og på den måten kan unngå potensielle farlige sykdommer, men det er ikke det tråden handler om. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest undrer Skrevet 16. oktober 2010 #389 Del Skrevet 16. oktober 2010 Til "undrer" vil jeg si at sammenligningen med sjalusi for mannlig lege og GU kontra tidligere kjærester er helt på trynet. Hvis sammenligningen skulle hatt noe for seg så måtte i tilfelle kjæresten hatt seg med en annen mann MENS hun var sammen med den nåværende kjæresten. Eh... det er jo ikke snakk om å "ha seg" med en annen mann. Det er snakk om en LEGEundersøkelse! En som utøver sitt yrke ovenfor en betalende kunde. Kan da ikke under noen omstendighet sammenlignes med å sprike for første og beste mann på gaten, eller kollegaen på nabokontoret! Men ut fra det som flere har skrevet her så skjønner jeg at det er mulig å ikke like at kjæresten går til mannlig lege for GU. Det er ingen grunn til å gjenta grunnene, de er godt nok beskrevet tidligere. Og sett i lys av dette er det faktisk veldig rart at det skal være et problem å forstå. Jo, det er et problem å forstå hvordan noen kan synes at kjønnet på legen er et tema i det hele tatt. Legger merke til at du glatt hopper over mine spørsmål og tanker rundt følgende: Hvordan kan det være mulig å henge seg opp i kjønnet på en lege, og føle så sterk sjalusi på grunn av 5 minutter GU hvert 3. år, at dersom dama ikke føyer seg og skaffer seg kvinnelig lege, vil du/dere avslutte forholdet. Og ikke se at det er LANGT større grunn til å bekymre seg for mannlige kollegaer (husk, hun tilbringer like mye av dagen sammen med dem, som med deg...), mannlige naboer, omgangsvenner eller folk hun måtte møte gjennom hobbyer og fritidsaktiviteter? Midt i all denne irrasjonelle sjalusien, må da til og med dere se at det er langt mer sannsynlig at en mann blir tent på dama di utenfor GU stolen (og faktisk at hun kan komme til å bli tent hun også!) enn i løpet av de få minuttene hun sitter i stolen? Eller er sannheten den at de som faktisk gidder å bli sjalu på en lege, også er sykelig sjalu i mange andre situasjoner? I så fall bør dere ta inn over dere at det er DERE som har et problem, og ikke dama. Ingen skal måtte ta ekstreme hensyn til andre, fordi den andre parten er irrasjonelt eller sykelig sjalu. Og vi VET at flere mannlige leger ER blitt tatt for dette, og andre former for seksuelt misbruk. Og nettopp det at vi vet at det skjer, uansett omfang, ville gjort at jeg aldri ville latt en av motsatt kjønn undersøke meg nedentil. Jeg er da sjenert for det motsatte kjønn ellers, og hvorfor skulle jeg ikke være det overfor en lege så lenge jeg ikke kan vite om vedkommende blir tent? Det spørsmålet kan jeg ikke se noen gang er blitt besvart. Skal vi følge tankegangen i første del av avsnittet over, må vi damer mure oss inne til evig tid. Overgripere, voldtektsmenn og andre syke som ikke respekterer andres grenser og intimsfærer kan finnes overalt, i alle yrker, og hvor som helst. En kan ikke la et par råtne epler ødelegge alt. Skulle vi tenkt sånn, kunne vi ikke hatt et normalt liv i det hele tatt. Så ikke fordum diskusjonen med å dra fram de få tilfellene hvor ting ikke har gått bra. Jeg våger påstanden at det ikke er blant fastleger og gynekologer du finner de fleste overgripere! Jeg anser meg selv som svært sjenert, og hater å kle av meg, selv foran min mann. Og det er vel ingen her som har sagt at en GU er noe vi gleder oss til. Det er ikke slik at vi knapt kan vente til timen kommer, slik at vi får strippet av oss klærne på den mest sensuelle måten, og virkelig få vist oss frem til en mann med hvit frakk og gummihansker. En GU er aldri spesielt morsom, det er et nødvendig onde, på lik linje med vaksiner, eller et tannlegebesøk. Men, når jeg kler av meg foran min fastlege, så gjør jeg det fordi jeg har betalt for en tjeneste. Jeg har betalt for at han, med sin fagkunnskap og erfaring, skal kunne forsikre meg om at jeg er frisk, evt. fikse meg dersom jeg ikke er frisk. Jeg kler ikke av meg foran en seksualpartner og må regne med å bli vurdert til "godkjent" eller "ikke godkjent". Hvor mange strekkmerker jeg måtte ha, eller cellulitter, kan legen bare drite i, for han skal bare sjekke helsetilstanden min. Hadde det vært en mulig seksualparter jeg hadde kledd meg av for, hadde all sjenerthet og usikkerhet slått inn, for da hadde kroppsfasong, strekkmerker, et par kilo for mye rundt magen, plutselig hatt noe å si for hvordan han kanskje bedømte meg. Klarer ikke forklare det på en annen måte, egentlig. Og må bare igjen gjenta: En frisk kvinne gjennomgår GU hvert 3. år for å få tatt en celleprøve. Hele undersøkelsen tar ikke mer enn 5 minutter. En kan ikke la 5 minutter hvert 3. år bestemme valg av lege, da det faktisk er mange andre ting en bruker legen sin til. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest oyvind Skrevet 16. oktober 2010 #390 Del Skrevet 16. oktober 2010 Det er mange underlige ting som blir skrevet her inne, og ikke minst mange bastante påstander. Mange har "sannheten" på hvordan alle skal tenke, og om man ikke tenker slik så er det ikke verdt noe. Det i seg selv er verdt et studium. Først vil jeg kommentere Mike Waters, som da er så mye mann at han har eget brukernavn på et kvinneforum, men som likevel har fasit på hvordan alle, eller nesten alle andre menn tenker. Til "undrer" vil jeg si at sammenligningen med sjalusi for mannlig lege og GU kontra tidligere kjærester er helt på trynet. Hvis sammenligningen skulle hatt noe for seg så måtte i tilfelle kjæresten hatt seg med en annen mann MENS hun var sammen med den nåværende kjæresten. Jeg tviler også på at det er noe stort problem at kjæresten TIDLIGERE har gått til mannlig lege/gynekolog. Det er snakk om ting somm foregår mens man er i et forhold, ikke glem det. Når det er sagt så vil jeg selvsagt ikke sammenligne en medisinsk undersøkelse med et seksuelt forhold til en annen mann. Men ut fra det som flere har skrevet her så skjønner jeg at det er mulig å ikke like at kjæresten går til mannlig lege for GU. Det er ingen grunn til å gjenta grunnene, de er godt nok beskrevet tidligere. Og sett i lys av dette er det faktisk veldig rart at det skal være et problem å forstå. Jeg ser flere har kommentert at de mener det er mer naturlig at en mann undersøker der nede enn en dame. Akkurat det synes jeg er rart, så lenge man ellers ikke ser noe seksuelt i undersøkelsen. For da er man, enten man vil eller ikke, med og seksualiserer undersøkelsen. Og nettopp det er nok en grunn til at det faktisk er mulig å bli sjalu som kjæreste. Dersom jeg hadde visst at kjæresten min gikk til mannlig lege for GU fordi hun mente det var mer naturlig at en mann så henne der nede så ville jeg definitivt ikke likt det. Og selvsagt er det mulig å bli sjalu på mistanke, for å gi et svar til Becka. Det sier seg selv, det er ikke slik at vi alltid blir sjalu fordi vi VET. Og vi VET at flere mannlige leger ER blitt tatt for dette, og andre former for seksuelt misbruk. Og nettopp det at vi vet at det skjer, uansett omfang, ville gjort at jeg aldri ville latt en av motsatt kjønn undersøke meg nedentil. Jeg er da sjenert for det motsatte kjønn ellers, og hvorfor skulle jeg ikke være det overfor en lege så lenge jeg ikke kan vite om vedkommende blir tent? Det spørsmålet kan jeg ikke se noen gang er blitt besvart. Selvsagt er det flott at dere sjekker dere og på den måten kan unngå potensielle farlige sykdommer, men det er ikke det tråden handler om. God skrevet, utrolig at mange her inne ikke kan fortså at en kjæresten synes det er vanskelig at en annen mann peller inni underlivet på jenta.(Når man HAR et valg om kvinnelig gynekolog, så fremt du ikke bor langt langt utenfor sivilisasjonen. Mange har fritt valgt og velger å vise sitt underliv til det motsatte kjønn med grunner som "Kvinnelig gynekologer er så hardhente, og de mannelige er så forsiktige" "Kvinnelig gynokologer sammenligner fitta mi med seg selv eller andre". Nei, synes det er ganske patetisk. Men dem om det, det skal ganske mye til før jeg viser mine edle deler til det motsatte kjønn, det skal man for faen meg gjøre seg fortjent til. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Bianca28 Skrevet 16. oktober 2010 #391 Del Skrevet 16. oktober 2010 God skrevet, utrolig at mange her inne ikke kan fortså at en kjæresten synes det er vanskelig at en annen mann peller inni underlivet på jenta.(Når man HAR et valg om kvinnelig gynekolog, så fremt du ikke bor langt langt utenfor sivilisasjonen. Mange har fritt valgt og velger å vise sitt underliv til det motsatte kjønn med grunner som "Kvinnelig gynekologer er så hardhente, og de mannelige er så forsiktige" "Kvinnelig gynokologer sammenligner fitta mi med seg selv eller andre". Nei, synes det er ganske patetisk. Men dem om det, det skal ganske mye til før jeg viser mine edle deler til det motsatte kjønn, det skal man for faen meg gjøre seg fortjent til. Jeg vet det er mulig å bli sjalu for det, men da mener jeg at det er typen som skal jobbe med sin sjalusi, ikke at dama skal styre med å finne en annen lege. Jeg syns det er et totalt urimelig krav når alle vet at det er irrsjonell sjalusi det er snakk om. Legen har gjort seg fortjent til det ved å ha skaffet seg fagkunnskap om kvinners helse uansett kjønn. Og det er vel gjerne dama og ikke du som avgjør hvem som gjør seg fortjent til å se hennes underliv. Og som nevnt tidligere i forhold til fødsel og det skjer en komplikasjon. Mener du at du har rett til å kreve at barnet blir forløst av en uerfaren kvinnelig assistentlege framfor en erfaren mannlig overlege? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Consensio Skrevet 16. oktober 2010 #392 Del Skrevet 16. oktober 2010 (Når man HAR et valg om kvinnelig gynekolog, så fremt du ikke bor langt langt utenfor sivilisasjonen. Feil. Jeg bort i en ganske så stort by egentlig. Kun 1 kvinnelig gynokolog her, og hun tar ikke imot flere pasienter (kjent for å fokusere på gravide). Det er dog ikke manko på gynokologer, bare at resten er menn. Så uansett om jeg vil eller ikke, så kan jeg ikke gå til en kvinnelig gynokolog. Ja, jeg kunne sikkert dra til gynokologer i andre byer, men ærlig talt? Det blir for mye stress og utgifter med tog og buss m.m. Bruke en hel dag for å være hos gynokologen i 10 minutter. Jeg velger å tenke på min egen helse fremfor hva evnt en mann måtte synes. Dersom min mann hadde vært sjalu på min gynokolog, så hadde jeg bedt ham om å stikke huet i ræva og finne seg noe annet å bry seg om. For meg så er det å gå til gynokolog en n ø d v e n d i g h e t. På lik linje som med leger, tannleger o.l. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 16. oktober 2010 #393 Del Skrevet 16. oktober 2010 Det er en viktig kvinnerett å få velge mannlig gynekolog. Dette firer vi ikke på. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 16. oktober 2010 #394 Del Skrevet 16. oktober 2010 "Gjest_undrer" her som innlogget. (Når man HAR et valg om kvinnelig gynekolog, så fremt du ikke bor langt langt utenfor sivilisasjonen. det skal ganske mye til før jeg viser mine edle deler til det motsatte kjønn, det skal man for faen meg gjøre seg fortjent til. Jaha.. så hvis man bor langt utenfor allfarvei og det eneste valget er mannlig lege/gynekolog, da ville du ikke blitt sjalu? Hvordan er det mulig, da? Enten er man sjalu i en gitt situasjon, eller så er man det ikke. Enten er det en mannlig lege som "peller inni" dama di, eller så er det ikke. Jeg skjønner absolutt ingenting av tankerekken og resonnementet deres rundt denne saken. det skal ganske mye til før jeg viser mine edle deler til det motsatte kjønn, det skal man for faen meg gjøre seg fortjent til. Vet ikke om jeg skal tolke dette dithen at kvinner som har mannlige leger er løse på tråden? Jeg er jo helt enig i at en mann skal gjøre seg fortjent til å se underlivet mitt. Hvis det er i en seksuell situasjon. I en legesituasjon, hvor jeg som kunde kommer for å få dekket et helsemessig behov, har han gjort seg fortjent til det, gjennom en lang og krevende utdannelse. Har forresten hatt 2 GU utført av en kvinne. Synes ikke det var noen som helst forskjell på mannlig eller kvinnelig lege, jeg. I begge tilfellene foregår det på samme måte: Jeg kler av meg bak et forheng, legger meg i stolen, titter i taket og venter på at det skal bli ferdig. Legen tar på seg hanskene, og smører spekulum med glidekrem, Inn med spekulum, skru det opp riktig. Inn med bomullspinnen og ta celleprøve. Ut med spekulum, og ta glidemiddel på hanskene/fingrene. Inn med to fingre i vagina, mens den andre hånden blir brukt til å klemme hardt på magen. Ikke spesielt behagelig noe av det, faktisk. Etter 5 minutter er det å hoppe ned fra stolen og få på seg klærne. Så er det 3 lykkelige år til neste gang... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 16. oktober 2010 #395 Del Skrevet 16. oktober 2010 Hvis vi rent hypotetisk skulle ta utgangspunkt i at gynekologen syntes dama di var tiltrekkende, hva så? Hva er problemet? Legen vil aldri gi uttrykk for dette, uansett! Dama går fra legetimen uanende om hvilke tanker gynekologen har hatt om henne, bortsett fra den helsemessige biten. Vi bor i Norge, og damene våre går ikke i burka. Hvor mange ganger møter ikke damene våre på menn som liker dem, og kanskje har lyst på dem? Hva kan vi gjøre med det? Låse dama inn? Nekte henne å være blant folk? Skal vi slutte å gå på stranda fordi noen kan synes dama di er fin? Slapp av. Jeg er mer bekymret for at dama går ut på byen alene, enn at hun har en legetime. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Også en undrer Skrevet 16. oktober 2010 #396 Del Skrevet 16. oktober 2010 Eh... det er jo ikke snakk om å "ha seg" med en annen mann. Det er snakk om en LEGEundersøkelse! En som utøver sitt yrke ovenfor en betalende kunde. Kan da ikke under noen omstendighet sammenlignes med å sprike for første og beste mann på gaten, eller kollegaen på nabokontoret! Jo, det er et problem å forstå hvordan noen kan synes at kjønnet på legen er et tema i det hele tatt. Legger merke til at du glatt hopper over mine spørsmål og tanker rundt følgende: Hvordan kan det være mulig å henge seg opp i kjønnet på en lege, og føle så sterk sjalusi på grunn av 5 minutter GU hvert 3. år, at dersom dama ikke føyer seg og skaffer seg kvinnelig lege, vil du/dere avslutte forholdet. Og ikke se at det er LANGT større grunn til å bekymre seg for mannlige kollegaer (husk, hun tilbringer like mye av dagen sammen med dem, som med deg...), mannlige naboer, omgangsvenner eller folk hun måtte møte gjennom hobbyer og fritidsaktiviteter? Midt i all denne irrasjonelle sjalusien, må da til og med dere se at det er langt mer sannsynlig at en mann blir tent på dama di utenfor GU stolen (og faktisk at hun kan komme til å bli tent hun også!) enn i løpet av de få minuttene hun sitter i stolen? Eller er sannheten den at de som faktisk gidder å bli sjalu på en lege, også er sykelig sjalu i mange andre situasjoner? I så fall bør dere ta inn over dere at det er DERE som har et problem, og ikke dama. Ingen skal måtte ta ekstreme hensyn til andre, fordi den andre parten er irrasjonelt eller sykelig sjalu. Skal vi følge tankegangen i første del av avsnittet over, må vi damer mure oss inne til evig tid. Overgripere, voldtektsmenn og andre syke som ikke respekterer andres grenser og intimsfærer kan finnes overalt, i alle yrker, og hvor som helst. En kan ikke la et par råtne epler ødelegge alt. Skulle vi tenkt sånn, kunne vi ikke hatt et normalt liv i det hele tatt. Så ikke fordum diskusjonen med å dra fram de få tilfellene hvor ting ikke har gått bra. Jeg våger påstanden at det ikke er blant fastleger og gynekologer du finner de fleste overgripere! Jeg anser meg selv som svært sjenert, og hater å kle av meg, selv foran min mann. Og det er vel ingen her som har sagt at en GU er noe vi gleder oss til. Det er ikke slik at vi knapt kan vente til timen kommer, slik at vi får strippet av oss klærne på den mest sensuelle måten, og virkelig få vist oss frem til en mann med hvit frakk og gummihansker. En GU er aldri spesielt morsom, det er et nødvendig onde, på lik linje med vaksiner, eller et tannlegebesøk. Men, når jeg kler av meg foran min fastlege, så gjør jeg det fordi jeg har betalt for en tjeneste. Jeg har betalt for at han, med sin fagkunnskap og erfaring, skal kunne forsikre meg om at jeg er frisk, evt. fikse meg dersom jeg ikke er frisk. Jeg kler ikke av meg foran en seksualpartner og må regne med å bli vurdert til "godkjent" eller "ikke godkjent". Hvor mange strekkmerker jeg måtte ha, eller cellulitter, kan legen bare drite i, for han skal bare sjekke helsetilstanden min. Hadde det vært en mulig seksualparter jeg hadde kledd meg av for, hadde all sjenerthet og usikkerhet slått inn, for da hadde kroppsfasong, strekkmerker, et par kilo for mye rundt magen, plutselig hatt noe å si for hvordan han kanskje bedømte meg. Klarer ikke forklare det på en annen måte, egentlig. Og må bare igjen gjenta: En frisk kvinne gjennomgår GU hvert 3. år for å få tatt en celleprøve. Hele undersøkelsen tar ikke mer enn 5 minutter. En kan ikke la 5 minutter hvert 3. år bestemme valg av lege, da det faktisk er mange andre ting en bruker legen sin til. La oss holde tunga rett i munnen. Nå roter du inn andre ting, jeg svarte på det du skrev. Du skrev følgende: "Når en blir "ødelagt" av tanken på at en lege har hatt fingrene sine inni dama si... hvordan takler slike menn tanken på at dama har blitt slikket, fingret og hatt samleie med andre menn?" Da er det på sin plass å påpeke tidsaspektet her. Vi snakker om nåtid, altså ikke om ting som har vært. Om man nå skulle bli sjalu av dette, uansett om det er sykt for deg, så er det altså en forskjell på å bli sjalu på noe som skjer mens man er i et forhold kontra det som kjæresten har gjort i "et tidligere liv". Jeg hoppet ikke over noe, jeg svarte på det jeg anså som verdt å svare på. Men når du insisterer så får jeg vel svare. Jeg synes det er ufattelig tåpelig å mene at jeg bør være mer sjalu på jobbkolleger til kjæresten min enn på legen som foretar GU, uansett hvor mye oftere kollegene ser kjæresten min. Når jeg er sjalu så har det noe med det seksuelle å gjøre, og det som kan være potensielt seksuelt. Selv om kolleger på jobben ser min kjæreste hver eneste dag så skrever hun ikke ut naken for dem. Når det er sagt så er jeg faktisk ikke spesielt sjalu på gynekologen som hun går til. Jeg bare skriver at jeg ser at det er fullt mulig å bli sjalu, iallfall når det er en fastlege (som ikke utfører så mange GU, og som man gjerne ser langt oftere enn de 5 minuttene hvert tredje år). Jeg liker også å tenke litt fornuftig angående dette. Dersom man har en kjæreste som er 25 år og pen så er det langt større grunn til å tro at legen kan bli tent av å utføre en GU. At han ikke skal fæle noe tror jeg faktisk er mer unntak enn regelen i slike tilfeller. Det er ingen grunn til å fornekte menns natur uansett om de er leger. Det handler altså ikke om å "gidde å bli sjalu", det kan være høyst reell grunn til å være sjalu dersom man ikke har sansen for at en fremmed mann skal bli tent av å se underlivet til kjæresten. Så det å skifte til en kvinnelig lege/gynekolog er å måtte ta "ekstreme hensyn". Beklager, slikt blir for dumt for meg. Jeg er heller ikke videre imponert over utsagnet om at man må mure seg inne til evig tid dersom man ikke liker å vise seg naken for en lege av motsatt kjønn. DET er å fordumme debatten. Det er nemlig komplett latterlig å sammenligne grenser og intimsfærer i andre yrker kontra det at en lege ser dere skreve ut og putter fingrene sine inn i dere. Du våger påstanden at det ikke er blant leger man finner flest overgripere. Vel, jeg kan ikke se hvorfor det skal være færre overgripere der enn andre steder. Og det handler atlså om tilgang, tilgang, tilgang. Det er en enorm forskjell på å se en dame med fulle klær kontra det å se en dame skreve ut kliss naken. I avslutningen skriver du igjen at en GU er så og så sjelden. Nå varierer nok det mye hvor ofte man går til GU. Og igjen vil jeg påpeke at dersom det er fastlegen som utfører GU så ser du vel han atskillig oftere enn en gang hvert tredje år, altså er den argumentasjonen tullete bare av den grunn. Og jeg gjentar følgende spørsmål: Jeg er da sjenert for det motsatte kjønn ellers, og hvorfor skulle jeg ikke være det overfor en lege så lenge jeg ikke kan vite om vedkommende blir tent? Jeg vil så legge til følgende: La oss tenke oss at du var på en strand, med badetøy på. Så fikk du et stikk på innsiden av kjønnsleppene av en veps (jeg vet er usannsynlig at det skulle skje, men det er ikke poenget). La oss så si at det var behov for at noen så på stikket, og smurte inn en salve. Og la oss si at det var så viktig at dette ble gjort øyeblikkelig at du ble nødt til å spørre om en av badegjestene kunne gjøre dette inne i et omkledningsrom. Ville du da spurt en mannlig badegjest om å gjøre dette eller en kvinnelig? Og hva ville du eventuelt begrunne svaret med? Og ville du syntes det var naturlig at kjæresten (som ikke var med) ble sjalu om han fikk vite at det var en mann som gjorde dette? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Også en undrer Skrevet 16. oktober 2010 #397 Del Skrevet 16. oktober 2010 Eh... det er jo ikke snakk om å "ha seg" med en annen mann. Det er snakk om en LEGEundersøkelse! En som utøver sitt yrke ovenfor en betalende kunde. Kan da ikke under noen omstendighet sammenlignes med å sprike for første og beste mann på gaten, eller kollegaen på nabokontoret! Jo, det er et problem å forstå hvordan noen kan synes at kjønnet på legen er et tema i det hele tatt. Legger merke til at du glatt hopper over mine spørsmål og tanker rundt følgende: Hvordan kan det være mulig å henge seg opp i kjønnet på en lege, og føle så sterk sjalusi på grunn av 5 minutter GU hvert 3. år, at dersom dama ikke føyer seg og skaffer seg kvinnelig lege, vil du/dere avslutte forholdet. Og ikke se at det er LANGT større grunn til å bekymre seg for mannlige kollegaer (husk, hun tilbringer like mye av dagen sammen med dem, som med deg...), mannlige naboer, omgangsvenner eller folk hun måtte møte gjennom hobbyer og fritidsaktiviteter? Midt i all denne irrasjonelle sjalusien, må da til og med dere se at det er langt mer sannsynlig at en mann blir tent på dama di utenfor GU stolen (og faktisk at hun kan komme til å bli tent hun også!) enn i løpet av de få minuttene hun sitter i stolen? Eller er sannheten den at de som faktisk gidder å bli sjalu på en lege, også er sykelig sjalu i mange andre situasjoner? I så fall bør dere ta inn over dere at det er DERE som har et problem, og ikke dama. Ingen skal måtte ta ekstreme hensyn til andre, fordi den andre parten er irrasjonelt eller sykelig sjalu. Skal vi følge tankegangen i første del av avsnittet over, må vi damer mure oss inne til evig tid. Overgripere, voldtektsmenn og andre syke som ikke respekterer andres grenser og intimsfærer kan finnes overalt, i alle yrker, og hvor som helst. En kan ikke la et par råtne epler ødelegge alt. Skulle vi tenkt sånn, kunne vi ikke hatt et normalt liv i det hele tatt. Så ikke fordum diskusjonen med å dra fram de få tilfellene hvor ting ikke har gått bra. Jeg våger påstanden at det ikke er blant fastleger og gynekologer du finner de fleste overgripere! Jeg anser meg selv som svært sjenert, og hater å kle av meg, selv foran min mann. Og det er vel ingen her som har sagt at en GU er noe vi gleder oss til. Det er ikke slik at vi knapt kan vente til timen kommer, slik at vi får strippet av oss klærne på den mest sensuelle måten, og virkelig få vist oss frem til en mann med hvit frakk og gummihansker. En GU er aldri spesielt morsom, det er et nødvendig onde, på lik linje med vaksiner, eller et tannlegebesøk. Men, når jeg kler av meg foran min fastlege, så gjør jeg det fordi jeg har betalt for en tjeneste. Jeg har betalt for at han, med sin fagkunnskap og erfaring, skal kunne forsikre meg om at jeg er frisk, evt. fikse meg dersom jeg ikke er frisk. Jeg kler ikke av meg foran en seksualpartner og må regne med å bli vurdert til "godkjent" eller "ikke godkjent". Hvor mange strekkmerker jeg måtte ha, eller cellulitter, kan legen bare drite i, for han skal bare sjekke helsetilstanden min. Hadde det vært en mulig seksualparter jeg hadde kledd meg av for, hadde all sjenerthet og usikkerhet slått inn, for da hadde kroppsfasong, strekkmerker, et par kilo for mye rundt magen, plutselig hatt noe å si for hvordan han kanskje bedømte meg. Klarer ikke forklare det på en annen måte, egentlig. Og må bare igjen gjenta: En frisk kvinne gjennomgår GU hvert 3. år for å få tatt en celleprøve. Hele undersøkelsen tar ikke mer enn 5 minutter. En kan ikke la 5 minutter hvert 3. år bestemme valg av lege, da det faktisk er mange andre ting en bruker legen sin til. La oss holde tunga rett i munnen. Nå roter du inn andre ting, jeg svarte på det du skrev. Du skrev følgende: "Når en blir "ødelagt" av tanken på at en lege har hatt fingrene sine inni dama si... hvordan takler slike menn tanken på at dama har blitt slikket, fingret og hatt samleie med andre menn?" Da er det på sin plass å påpeke tidsaspektet her. Vi snakker om nåtid, altså ikke om ting som har vært. Om man nå skulle bli sjalu av dette, uansett om det er sykt for deg, så er det altså en forskjell på å bli sjalu på noe som skjer mens man er i et forhold kontra det som kjæresten har gjort i "et tidligere liv". Jeg hoppet ikke over noe, jeg svarte på det jeg anså som verdt å svare på. Men når du insisterer så får jeg vel svare. Jeg synes det er ufattelig tåpelig å mene at jeg bør være mer sjalu på jobbkolleger til kjæresten min enn på legen som foretar GU, uansett hvor mye oftere kollegene ser kjæresten min. Når jeg er sjalu så har det noe med det seksuelle å gjøre, og det som kan være potensielt seksuelt. Selv om kolleger på jobben ser min kjæreste hver eneste dag så skrever hun ikke ut naken for dem. Når det er sagt så er jeg faktisk ikke spesielt sjalu på gynekologen som hun går til. Jeg bare skriver at jeg ser at det er fullt mulig å bli sjalu, iallfall når det er en fastlege (som ikke utfører så mange GU, og som man gjerne ser langt oftere enn de 5 minuttene hvert tredje år). Jeg liker også å tenke litt fornuftig angående dette. Dersom man har en kjæreste som er 25 år og pen så er det langt større grunn til å tro at legen kan bli tent av å utføre en GU. At han ikke skal fæle noe tror jeg faktisk er mer unntak enn regelen i slike tilfeller. Det er ingen grunn til å fornekte menns natur uansett om de er leger. Det handler altså ikke om å "gidde å bli sjalu", det kan være høyst reell grunn til å være sjalu dersom man ikke har sansen for at en fremmed mann skal bli tent av å se underlivet til kjæresten. Så det å skifte til en kvinnelig lege/gynekolog er å måtte ta "ekstreme hensyn". Beklager, slikt blir for dumt for meg. Jeg er heller ikke videre imponert over utsagnet om at man må mure seg inne til evig tid dersom man ikke liker å vise seg naken for en lege av motsatt kjønn. DET er å fordumme debatten. Det er nemlig komplett latterlig å sammenligne grenser og intimsfærer i andre yrker kontra det at en lege ser dere skreve ut og putter fingrene sine inn i dere. Du våger påstanden at det ikke er blant leger man finner flest overgripere. Vel, jeg kan ikke se hvorfor det skal være færre overgripere der enn andre steder. Og det handler atlså om tilgang, tilgang, tilgang. Det er en enorm forskjell på å se en dame med fulle klær kontra det å se en dame skreve ut kliss naken. I avslutningen skriver du igjen at en GU er så og så sjelden. Nå varierer nok det mye hvor ofte man går til GU. Og igjen vil jeg påpeke at dersom det er fastlegen som utfører GU så ser du vel han atskillig oftere enn en gang hvert tredje år, altså er den argumentasjonen tullete bare av den grunn. Og jeg gjentar følgende spørsmål: Jeg er da sjenert for det motsatte kjønn ellers, og hvorfor skulle jeg ikke være det overfor en lege så lenge jeg ikke kan vite om vedkommende blir tent? Jeg vil så legge til følgende: La oss tenke oss at du var på en strand, med badetøy på. Så fikk du et stikk på innsiden av kjønnsleppene av en veps (jeg vet er usannsynlig at det skulle skje, men det er ikke poenget). La oss så si at det var behov for at noen så på stikket, og smurte inn en salve. Og la oss si at det var så viktig at dette ble gjort øyeblikkelig at du ble nødt til å spørre om en av badegjestene kunne gjøre dette inne i et omkledningsrom. Ville du da spurt en mannlig badegjest om å gjøre dette eller en kvinnelig? Og hva ville du eventuelt begrunne svaret med? Og ville du syntes det var naturlig at kjæresten (som ikke var med) ble sjalu om han fikk vite at det var en mann som gjorde dette? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Bianca28 Skrevet 16. oktober 2010 #398 Del Skrevet 16. oktober 2010 (endret) 1. La oss holde tunga rett i munnen. Nå roter du inn andre ting, jeg svarte på det du skrev. Du skrev følgende: "Når en blir "ødelagt" av tanken på at en lege har hatt fingrene sine inni dama si... hvordan takler slike menn tanken på at dama har blitt slikket, fingret og hatt samleie med andre menn?" Da er det på sin plass å påpeke tidsaspektet her. Vi snakker om nåtid, altså ikke om ting som har vært. Om man nå skulle bli sjalu av dette, uansett om det er sykt for deg, så er det altså en forskjell på å bli sjalu på noe som skjer mens man er i et forhold kontra det som kjæresten har gjort i "et tidligere liv". 2. Jeg hoppet ikke over noe, jeg svarte på det jeg anså som verdt å svare på. Men når du insisterer så får jeg vel svare. Jeg synes det er ufattelig tåpelig å mene at jeg bør være mer sjalu på jobbkolleger til kjæresten min enn på legen som foretar GU, uansett hvor mye oftere kollegene ser kjæresten min. Når jeg er sjalu så har det noe med det seksuelle å gjøre, og det som kan være potensielt seksuelt. Selv om kolleger på jobben ser min kjæreste hver eneste dag så skrever hun ikke ut naken for dem. Når det er sagt så er jeg faktisk ikke spesielt sjalu på gynekologen som hun går til. Jeg bare skriver at jeg ser at det er fullt mulig å bli sjalu, iallfall når det er en fastlege (som ikke utfører så mange GU, og som man gjerne ser langt oftere enn de 5 minuttene hvert tredje år). Jeg liker også å tenke litt fornuftig angående dette. Dersom man har en kjæreste som er 25 år og pen så er det langt større grunn til å tro at legen kan bli tent av å utføre en GU. At han ikke skal fæle noe tror jeg faktisk er mer unntak enn regelen i slike tilfeller. Det er ingen grunn til å fornekte menns natur uansett om de er leger. Det handler altså ikke om å "gidde å bli sjalu", det kan være høyst reell grunn til å være sjalu dersom man ikke har sansen for at en fremmed mann skal bli tent av å se underlivet til kjæresten. Så det å skifte til en kvinnelig lege/gynekolog er å måtte ta "ekstreme hensyn". Beklager, slikt blir for dumt for meg. 3 Jeg er heller ikke videre imponert over utsagnet om at man må mure seg inne til evig tid dersom man ikke liker å vise seg naken for en lege av motsatt kjønn. DET er å fordumme debatten. Det er nemlig komplett latterlig å sammenligne grenser og intimsfærer i andre yrker kontra det at en lege ser dere skreve ut og putter fingrene sine inn i dere. Du våger påstanden at det ikke er blant leger man finner flest overgripere. Vel, jeg kan ikke se hvorfor det skal være færre overgripere der enn andre steder. Og det handler atlså om tilgang, tilgang, tilgang. Det er en enorm forskjell på å se en dame med fulle klær kontra det å se en dame skreve ut kliss naken. 4 I avslutningen skriver du igjen at en GU er så og så sjelden. Nå varierer nok det mye hvor ofte man går til GU. Og igjen vil jeg påpeke at dersom det er fastlegen som utfører GU så ser du vel han atskillig oftere enn en gang hvert tredje år, altså er den argumentasjonen tullete bare av den grunn. 5 Og jeg gjentar følgende spørsmål: Jeg er da sjenert for det motsatte kjønn ellers, og hvorfor skulle jeg ikke være det overfor en lege så lenge jeg ikke kan vite om vedkommende blir tent? Jeg vil så legge til følgende: La oss tenke oss at du var på en strand, med badetøy på. Så fikk du et stikk på innsiden av kjønnsleppene av en veps (jeg vet er usannsynlig at det skulle skje, men det er ikke poenget). La oss så si at det var behov for at noen så på stikket, og smurte inn en salve. Og la oss si at det var så viktig at dette ble gjort øyeblikkelig at du ble nødt til å spørre om en av badegjestene kunne gjøre dette inne i et omkledningsrom. Ville du da spurt en mannlig badegjest om å gjøre dette eller en kvinnelig? Og hva ville du eventuelt begrunne svaret med? Og ville du syntes det var naturlig at kjæresten (som ikke var med) ble sjalu om han fikk vite at det var en mann som gjorde dette? 1. Ok jeg skjønner hva du sier og skjønner forskjellen 2. for 100000000 gang. En GU undersøkelse er ikke noe seksuell!!!! Og hallo så om du har en dame som ikke er pen da er det mer greit at hun har mannlig gynekolog da eller? Og som sagt av andre, so what om legen blir tent? Du burde bli mer bekymra for om dama di blir tent. Så så lenge hun ikke blir det så er det ikke noe problem, og jeg kan love deg. man blir ikke tent av å få utført en gu undersøkelse på seg. Som gjentatt i det uendelige, så ser jenter på dette som et nødvendig onde. Ikke noe vi gjør med glede. 3 ok om vi skal se på det med overgrep. Om dama di blir utsatt for et overgrep, er dette noe å bli sjalu på???!!! Et overgrep er jo ikke noe man ønsker å oppleve. Om dama di ble voldtatt hadde du istedet for å følt sympati for dama di, blitt sjalu fordi en annen mann forgrep seg på henne? Det høres i tilfelle svært sykt ut. Og det er ikke større sjangs for at gynekologen utfører et overgrep selv om han har mer direkte tilgang. Selv fullt påkledde kvinner blir voldtatt. 4. om man treffer fastlegen oftere pga andre ting, så gjelder dette også ting som har med helsa å gjøre. Jeg forstår ikke helt tankegangen din her. Er ikke sånn at man går på date og tar en kaffe med fastlegen liksom. Man går dit for å finne ut hva som feiler, enten man har fått halsbetennelse og trenger antibiotika eller ja at man trenger resept på noe annet. Fortsatt ingen større grunn for å bli sjalu. 5.eh om en veps stakk meg der nede så skulle jeg fått til å smøre salve der selv. merkelig sammenligning det der. Du får komme opp med noe bedre. Dessuten en tilfeldig badegjest er ikke å sammenligne med en lege som utfører en nødvendig jobb. Man kan ikke selv ta celleprøver. Endret 16. oktober 2010 av Bianca28 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 16. oktober 2010 #399 Del Skrevet 16. oktober 2010 Hva gjør det at en annen mann blir tent på dama di? Du må ha ufattelig dårlig tro på deg selv. Så lenge dama mi er sammen med meg, og ikke bryr seg med andre, så spiller det vel ingen rolle om andre synes hun er fin? Flytt til Saudi-Arabia, er mitt forslag. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 16. oktober 2010 #400 Del Skrevet 16. oktober 2010 Ta det siste først: Jeg hadde vært i stand til å smøre meg selv med salve på det stikket. Det jeg ikke klarer selv, er ting man har studert i 7 år+ for å få lov til å gjøre, nemlig ta celleprøve og vurdere om livmoren min er normal. Jeg skjønner hva du mener med eksempelet ditt, men i min verden bommer du på den elementære forskjellen. Selvsagt, hvis jeg var et eller annet sted, og bare måtte ha ekstern hjelp til noe med underlivet, så hadde jeg valgt en dame, ikke en tilfeldig mann. Det er åpenbart for meg. Men det kan ikke sammenlignes med en legetime! Han er jo utdannet og ansatt for å gjøre jobben. Han er på jobb, og får betalt, han er ikke hvemsomhelst som tilfeldigvis var på stranda den dagen. Og det er jo nettopp det at vi ser fastlegen oftere enn disse 5 minuttene hvert 3. år. Det er det som er hele poenget mitt Folk bruker jo legen sin til mye mer enn bare underlivsundersøkelser. Det er et tillitsforhold som skapes, hvor legen vet hele sykdomshistorien. Han har vist over tid at han har evne til å lytte, ta mine problemer på alvor, og behandle meg på best mulig måte. Da kan jeg ikke (og vil heller ikke la en mann forlange!) kaste det på båten og finne meg en ny, kvinnelig lege, bare fordi jeg må i GU-stolen hvert 3. år. Det utgjør jo bare en liten prosent av det en lege brukes til, og kan derfor ikke legge premissene for alt det andre. Det er dette jeg mener blir ekstremt. Forøvrig, klart det varierer hvor ofte man må gå. I en periode gikk jeg månedlig, deretter årlig, fordi de fant celleforandringer. Men svært få må gå ofte over lange perioder i sitt liv. Vi diskuterer ikke slikt med noen få, ekstreme sykdomstilfeller som utgangspunkt. Vi får gå ut fra normalen - og det er en celleprøve hvert 3. år. Eller sier du at kvinner ikke bør ha mannlige leger i det hele tatt, selv om hun ikke får utført GU hos han? Og jeg tror fortsatt at dersom du tenker etter, og leser litt rundt, finner du ut at de fleste utroskapssaker skjer på jobben. Og mange skjer andre steder. Ytterst få skjer på legekontoret! (gjest_undrer som innlogget igjen) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå