Gå til innhold
Problemer med registrering ved bruk av windows mail (hotmail, live, outlook) ×

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei:)

Er på mitt første brett med Loette etter noen år uten p-piller. Har prøvd endel andre merker, men virker som om stor hormonmengde gjør vondt verre, derfor Loette.

Nå er jeg på dag 18 på brettet. Har bare hatt noen timers blødning en dag i begynnelsen av brettet, men opplever stadig kvalme, litt mild hodepine (har vanligvis aldri dette), og nå kommer en begynnende soppinfeksjon..

På pluss-siden har kvisene trukket seg tilbake, men det veier jo ikke helt opp for det negative da..

Noen som har noen erfaringer med dette merket? Er det sånn at kroppen må lære å tilpasse seg disse, og at det blir bedre etterhvert?:) Hvordan opplever dere disse pillene? Blir veldig glad for alle innspill:)

Skrevet

Jeg hadde ingen problemer med loette da jeg begynte, men slike bivirkninger er normale og de skal gi seg etterhvert.

Da jeg begynte på Yasmin var jeg konstant kvalm og hadde brekninger hver dag i en mnd, men så var jeg helt fin igjen.

Hvor plagsomme bivirkningene er kan bare du avgjøre, blir de for ille så prat med legen.

Jeg husker ikke om soppinfekjson er en bivirkning, sjekk på felleskatalogen.no eller pakkningsvedlegget for å være sikker. Står det ikke som en bivirkning kommer det nok av noe annet.

Som sagt hadde ikke jeg problemer med loette, men da jeg hadde brukt dem i ca 2, nesten 3år, da kom problemene. Da var det for få hormoner i dem plutslig, jeg blødde i 4-5mnd i strekk. Og det var skikklige blødninger, ikke spotting. Men dette skjer heller ikke med alle som bruker dem i noen år.

Skrevet

Loette var et helvete for meg. Blødde i en mnd, ble deprimert, gikk opp i vekt, selvmordstanker, you name it. Da jeg gikk til helsesøster på skolen min for å spørre om jeg burde slutte på Loette uten å ha gått de tre mnd man egentlig skal for at kroppen skal stabilisere seg (ble så deprimert av å gå på de at jeg mistet all livsglede), ble hun helt forferdet da jeg sa jeg gikk på Loette. Dette er ikke en p-pille hun anbefalte!

Å gå på Loette ga meg virkelig skrekken for andre hormonelle prevensjonsmidler.

Skrevet

Jeg hadde det likedan første mnd på microgynon (som er ganske lik loette), men det ga seg etter den måneden.

Skrevet

Takk for ordentlige svar:) Bivirkningene begynner å avta nå, etter ca en måned, noe som gleder både meg og min kjære.

I tillegg har jeg lest i dagens Dagblad at Diane og Yasmin gir økt risiko for blodpropp (som om dette egentlig er noe nytt:P) men de anbefalte i alle fall Loette framfor dette!

Skrevet

Ps. Vet noen om det er ok å ya nattlysolje og sinktabletter med p-piller? Vet at nattlysolje stabliserer hormonene i kroppen og gir mindre kviser.

Skrevet

Hm, jeg har inntrykk av at p-piller er veldig veldig veldig (!!!) individuellt. Jeg er nå på Loette, fordi de forrige jeg hadde gjorde meg ufattelig deppet, det var tre måneder med skikkelig pms hver eneste dag. Ikke bra. På Loette har jeg hatt det glimrende hele tiden og er nå på mitt andre brett.

Jeg hører så utrolig forskjellige tilbakemeldinger, legen min gav meg Loette fordi jeg har blitt deprimert av andre merker. Konklusjonen min er at man bare må prøve seg frem, dessverre.

Skrevet

Jeg går også på Loette,og er nå på mitt fjerde brett.Har gått på både Yasmin og Diane før på grunn av kviser,men måtte slutte fordi jeg merket det på humøret og migrene fikk jeg også.Noe jeg aldri har hatt før.

Syns Loette har vært helt greie,mensen har kanskje vært litt merkelig.Sist gang fikk jeg mensen i uken før jeg skulle og en annen måned fikk jeg ikke mensen i det hele tatt.Men humøret er stabilt og jeg er ikke deprimert eller sint lenger med disse :)

Så jeg kommer nok til å fortsette på disse :)

Skrevet

Jeg gikk på Loette i mange år, syntes de virket helt perfekt! Mensen varte i kanskje bare 4 dager, jeg visste nøyaktig på minuttet når mensen skulle komme, ingen vektøkning eller kviser eller noe.

Meeen, jeg fikk veldig panikkangst. Jeg ante ikke da at det hadde noe med pillene å gjøre, men etter 3 år med panikkangst og hyperventilering over hver minste ting foreslo legen at jeg skulle prøve å bytte merke. Og da forsvant panikkangsten.

Så for meg hadde tydeligvis Loette akkurat for lite hormoner, så de kom i kræsj med mine egne hormoner, noe som førte til psykisk ustabilitet. Andre p-piller, både de med mer hormoner og minipillene som ikek har hormoner, har ikke gitt meg slike psykiske plager.

MEN dette er helt individuelt! Jeg hadde gladelig fortsatt på Loette om det ikke var for dette psykiske. Du får bare prøve noen måneder å se :)

Gjest OhShitsan
Skrevet

Jeg har gått på loette siden jeg var 15, er nå 20. Syntes det går veldig greit.

Eneste er at når jeg skal ha mensen, er det nesten ikke mensen.

Noe brunt, noe svakt rødt. Er ikke så mye blod å skryte av.

Noen som har noe av det samme??

Skrevet

Jeg mistet sexlysten og hadde mye mellomblødninger. Går nå på Synfase og er veldig forønyd med de:)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...