Gå til innhold

Syk mann!

Gjest Syk mann!!

Anbefalte innlegg

Gjest Syk mann!!

Hei, jeg er ei jente på 19 som går vgs midt i sentrum av byen. I friminuttene bruker jeg og vennindene mine å dra på en nærliggende café. Vi satt der ute, også så vi en stygg fyr som passerte oss. Jeg begynte og hviske til vennindene mine om han, og han hørte det. Plutslig snur han og skjeller meg ut foran alle. Han sa at jeg var feit og blek, og at jeg brudte gå hjem og skamme meg. Jeg ble satt helt ut, men klarte å holde meg fra å gråte.

Kan man forvente dette? Jeg tør aldri si noe om noen lenger etter dette. Greit nok at jeg ikke akkurat sa noe pent om denne fæle drittsekken, men det var jo ikke menngen at han skulle høre det, og selv om han skulle ha hørt det ville jeg trodd at han bare ville ignorert det.

Jeg har jo kommentert folk før, uten at de har reagert på denne måten. Herregud, lever vi ikke i et demokrati da? Man må jo få lov til å mene noe om andre uten at de skal drite deg ut foran alt og alle!

Fortvilt:(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Stakkars deg som fikk tilbake med samme mynt.....

Det er da for pokker forskjell på å le litt og baksnakke lavt i jenteflokken enn at vedkommende fillerister deg psykisk foran en stor forsamling!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du fikk som fortjent. Selvfølgelig blir han sint og tar igjen når du baksnakker og ler av ham.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Spinell

Nå har du sikkert lært at det ikke lønner seg å snakke stygt om andre...

Det er leit å høre stygge ting fra andre, men i denne settingen fikk du faktisk som fortjent. Du forventet at han skulle tåle å høre dritt om seg selv, og ignorere det, mens andre regler skal gjelde overfor deg.

Og det å trekke inn demokrati i dette er totalt malplassert.

I tillegg til demokrati er det nemlig noe som heter folkeskikk.

Allerede på barneskolen lærte vi dessuten om "den gylne regel": "Gjør mot andre slik du vil at andre skal gjøre mot deg."

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Som man sår, høster man.

Håper du lærte noe av episoden, så den stakkars mannen slapp å kaste bort kreftene sine uten grunn.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå har du lært. Du fikk som du fortjente.

Jeg kler meg ikke som alle andre. Iblant hører jeg fremmede folk hviske og tiske bak ryggen min. Har flere ganger også hørt de stygge tingene de sier. Det er veldig sårende, jeg er en av de som ikke tør si ifra.

Aldri baksnakk igjen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

er det mulig..

ja du fikk som fortjent!

det er stor forskjell på å mene noe og å hviske det bak ryggen på noen så de hører deg. skjønner godt at han svarte deg. bra for han!

det virker som du lever på din egen lille sky der du kan gjøre hva som passer deg best.

skaff deg litt empati og voks opp!

Endret av amyrlinn
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvor dum går det an å bli?

Du sier rett ut her at du mener det ikke gjør noe om folk merker at du baktaler dem. Du eier jo ikke empati, men syter og bærer deg når du selv fikk som fortjent. Null sympati til deg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du hvisker ikke noe til noen dersom andre hörer det! Da har du sagt det relativt höyt.

Og tror du ikke at det er mange som har hört deg og blitt skikkelig lei seg för? Bare fordi dem ikke har sagt ifra betyr ikke at dem ikke hörer det.

SKAM DEG!

Null sympati fra min side! Kanskje du har lärt og holder kjeft neste gang du föler for å si noe stygt om andre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du gjorde narr av ham til vennene dine, han gjorde narr av deg til vennene dine, akkurat som fortjent.

Hvem gir deg rett til å rakke ned på andre og ødelegge dagen dems? Skal de bare overse og late som om de ikke hører, når du sårer dem? Det må være fint for deg som er så viktig at du har rett til å såre andre mennesker på den måten.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg antar at dette er et tulleinnlegg.

Men hvis ikke:

Herregud, lever vi ikke i et demokrati da? Man må jo få lov til å mene noe om andre uten at de skal drite deg ut foran alt og alle!

Du er utrolig korttenkt!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

For en nedrig ting å gjøre, baksnakke og le av folk for utseendet deres. Han har neppe valgt å bli født stygg, hvis han nå reelt hadde et uheldig utseende.

Det forventes at en jente på din alder greier å holde inne sitt eget dårlige menneskesyn minst så lenge at personen er utenfor hørevidde av hvisking, og selv da sier det ikke noe pent om deg at du må rakke ned på ham.

Sympati og applaus til mannen som ikke bare gikk irritert eller såret videre, men ga deg det du fortjente!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hm, dette må da være et "svar" på en tidligere tråd som har vært her inne ... ? :fnise: En som er "så forbanna lei"?

Endret av Harlekin
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...