Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vi har i godt over et år forsøkt å bli gravide, men uten hell. Jeg har gått til min faste gynekolog og han har bl.a satt meg på Provera for å fremkalle eggløsning og mens da jeg ikke har hatt det regelmessig etter p-pilleslutt. Jeg har nå fått mens de 3 månedene jeg har gått på provera, og håpet er at mens skal komme av seg selv og uten hormoner i begynnelsen av september.

Gynekologen har også testet meg for pco men ga meg aldri svar på prøvene, så derfor ringte jeg han for svar og da oppfattet jeg at han synes jeg maste (til tross for at det var over 2 mndr siden han tok prøvene). Svaret hans var at han hadde ikke påvist det så langt. Jeg spurte da om videre prosess, men han ba meg bare ringe tilbake til høsten og bestille time. Jeg fikk en følelse av at gynekologen ikke tar oss helt på alvor og ikke følger oss opp riktig. Derfor har jeg nå bestilt time hos fastlegen min og skal dit til uken. Jeg vet ikke om jeg skal be om henvisning til ny gynekolog eller om jeg skal be om at fastlegen søker om videre utredning på riksen eller ullevål? Hva er riktig steg videre? Kanskje jeg kan få henvisning til begge deler? Og hva har dere andre gjort i deres prosess?

Videoannonse
Annonse
Skrevet (endret)

Hei.

Jeg gikk til fastlegen min som uten noe om og men henviste meg/oss til både Aleris og Ullevål for videre utredning. Fikk tilbakemelding fra både Aleris og Ullevål ganske raskt så valgte Ullevål. Min samboer leverte sædprøve og jeg var til ultralyd + en del blodprøver. Ikke noe galt med mannens svømmere, ikke noe funn på ultralyden og jeg fikk ikke noe tilbakemelding på blodprøvene så regner med de var ok. Dette var i april, og i går var jeg inne på Ullevål og fikk utført lapraskopi. Ikke noe galt å finne der heller, så da sa legen at vi avventer 3-6mnd og ser om jeg blir gravid. Hvis ikke det skjer kan en starte opp med prøverør. Så nå håper vi selvfølgelig det skjer "av seg selv" snart, så vi slipper prøverør...

Lykke til med prøving og eventuelt utredning :)

Endret av Phobaeticus
Skrevet

Så fint at du har sluppet å vente så altfor lenge. Koster det noe med utredningen, eller er det bare egenandel?

Skrevet

Hei.

Jeg betalte 270,- når jeg var til ultralyd og 380,- for LAP.

Skrevet

Be om en henvisning av fastlegen din til en fertilitetsklinikk, de kan utrede deg videre og har virkelig peiling.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...