Gjest Anonymous Skrevet 8. august 2003 #1 Skrevet 8. august 2003 Har sittet her og lest hva som har blitt skrevet her. Har i grunnen ikke blitt noe klokere. Bare litt mere forvirret. Saken er den at jeg er en uke for sen med mensen. Jeg har i ca. en mnd vært plaget med kvalme, brekninger og har inn i mellom også kastet opp. Det eneste jeg kan få i meg på brødskiva er epple. Brystene er ømme. For 1 1/2 uke siden var jeg hos lege. Det ble tatt en graviditetstest som var negativ. Da mensen ikke kom, tok jeg en hjemme som også var negativ. Så snakket jeg med legen for å høre om jeg skulle fortsette med p-pillen da jeg skulle begynne me p-pillen igjen. Hun påsto hardnakket at jeg hadde jo tatt testen hos lege så da var det umulig at jeg kunne være gravid. Jaha..... Så tilbake til p-pillen. Da jeg var på ferie glemte jeg den i ca. 1 1/2 uke :oops: , mensen kom en uke før tia da, 8.juli. Flere ganger står det her inne om jenter som har vært gravide til tross for at flere tester har vært negative, hatt flere mensener osv, osv. Dette sa jeg også til legen, men neida. Ikke mulig var hennes svar. Skal man ikke kunne tro på legen heller nå lengre, burde ikke dem vite om sånne ting som dette? Er det rart man blir frustrert. OM jeg skulle være gravid nå, så gleder jeg meg enormt til å fortelle det til dr. dyregod.
_michelle_ Skrevet 8. august 2003 #2 Skrevet 8. august 2003 hei... hadde jeg vært deg så hadde jeg ikke hørt på legen... tok selv 3 tester som var negative...10 dager etter jeg skulle hatt mens fikk jeg positiv...det kan ta litt tid før hormonet som vises på slike tester blir store nok til og slå ut på en test... er nå 8 uker.. lykke til.. _michelle_
Gjest Anonymous Skrevet 8. august 2003 #3 Skrevet 8. august 2003 Hei igjen. Var innom lommelegen.no og etter den terminkalenderen der, så er jeg 4 uker på vei. Men vi får vente og se. Da jeg fikk førstemann fikk jeg positiv test den dagen jeg skulle hatt mensen. Jeg visste at jeg var gravid før jeg tok den. Men så var jo hensikten også at jeg skulle bli det også da. Viste seg at jeg var ca 3 uker på vei da. Gravid på første forsøk...
Tamine Skrevet 12. august 2003 #4 Skrevet 12. august 2003 Dette her høres ut som en tro kopi av meg selv. To negative tester og en lege som påstår at jeg ikke er gravid. :evil: Sitter nå på jobben og brekker meg av den minste grunn. Enkelte lukter folk dynker seg i er nok til å fremkalle brekninger. Jeg vet snart ikke hva jeg skal foreta meg... Det er plagsomt og frustrerende... Mannen min sa her en kvelden at han skulle ønske jeg var gravid, for da visste vi hva som var galt med meg. Og ja, jeg er enig. Ikke missforstå, vi ønsker oss barn. Men ikke ennå. Må finne oss et større sted og bo først. Som det er nå bor vi to voksne og en 8 åring på ca. 30 kvm. Det er for lite.... Har en test til liggende i skapet, men vet ikke om jeg skal bruke den. Føler egentlig ikke at det er noe på gang, men tegnene er der. Dessuten så er det 1 1/2 uke siden mensen skulle kommet. Jeg bruker pillen, men slurvet litt i ferien :oops:
Gjest agurk Skrevet 13. august 2003 #5 Skrevet 13. august 2003 Man kan faktisk hoppe over en mens. Da vil man få omtrent samme symtomene som en graviditet. Man blir kvalm, vonde pupper.. ja alt. Dette fordi at når kroppen gjør seg klar til mens skal alle hormonene stemme og dersom det da er for lite av ett bli det ikke, eller ca noe sånnt sa legen når jeg spurte. Så det kan jo være så enkelt. Har opplevd det selv og det er ikke noe særlig. men jeg krysser fingre for dere!!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå