Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hva synes dere egentlig om Mac sine sminke produkter?

Det er jo et super populært merke. Jeg kan til en viss grad forstå det med tanken på utvalget av farvene på for eksempel øyenskyggene, ikke mange andre merker som har et så godt utvalg. Men jeg har endel øyenskygger fra Mac, men jeg kan ikke si at jeg synes kvaliteten på øyenskyggene er noe å skryte av, vanskelig å legge pent osv. Men jeg har bestandig brukt skygger fra Estee Lauder og Chanel, å det er en helt annen kvalitet merker jeg.

Har også prøvet en foundation fra Mac, den var ikke noe fin. Likte heller ikke mascaraen.

Hva synes dere om Mac, veldig hypeet eller?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Har bare prøvd sminkekoster fra MAC. Veldig fornøyd. Men har kun Bare Escentuals og dagligvaretullogvas å sammenligne med :) Har ingen planer om å kjøpe -en- øyenskygge til hundre kroner uansett hvor bra de er :)

Skrevet

Jeg ble veldig lei I.D hypet så jeg prøvde en del ting fra MAC istedet. Koster, fluidline og paintpot og foundation. Ble veldig fornøyd.

Men det er alt for dyrt i Norge, som med all annen sminke. Og uansett vil det være forskjell fra Chanel og YSL og så videre, det er jo mye dyrere og finere.

Sett i forhold til utvalget foretrekker jeg MAC fremfor mye annet da de har mange ting som ikke ville finnes blant dagligvaresminke og ikke er så mye dyrere heller.

Men sminke kjøper jeg på nettet og i utlandet uansett.

Skrevet

Jeg liker MAC veldig godt. Har noen koster fra MAC som passer meg perfekt. Kommer an på hudtype og tone hva slags sminke, farge og koster du bør bruke. Jeg har en highlighter fra MAC som ikke kan erstattes :jepp:

Skrevet

Kostene er gode. Ellers har jeg prøvd både foundation, pudder, øyeskygge og leppestift, og synes ikke at noe av dette var veldig bra. Jeg bruker ingen MAC produkter fast.

Du nevner Chanel - de er jo kjent for å ha de aller beste øyeskyggene. De kan ikke sammenliknes med MAC overhodet. Årsaken til at MAC er så populært er at det er et relativt billig merke med godt utvalg.

Gjest Gjest_Viren_*
Skrevet

Jeg bruker kajalen fast, og elsker den. De andre produktene har jeg ikke prøvd.

Skrevet

Jeg har faktisk all min sminke fra Mac. Elsker det, spesielt leppestift+lipgloss. De varer helt utrolig lenge, jeg får kommentarer på det til og med.

Skrevet

Nå er jo ikke øyenskyggene og lipglossene like dyre som de fra Chanel. Men alt i alt så er det gode produkter i forhold til prisene. Dog ikke like gode som de aller dyreste merkene, man får det man betaler for.

Skrevet

Jeg synes at Mac-skyggene mine er like gode som de jeg har fra Chanel. I tillegg liker jeg den vannfaste kajalen og lipglossene. Kostene deres er også gode!

Gjest Christabelle
Skrevet

Jeg kan ikke fordra skyggene til Chanel! Synes ikke de gir noe farge hvis jeg ikke bruker væske. De er tørre og vanskelige å jobbe med. Bruker 70 % Mac, resten er diverse fra Dior, Lancome, Chanel, etc. Liker spesielt godt kostene, skyggene og Mineralize Skinfinish'ene til Mac. Og blushene. Den ene brynsblyanten matcher også fargene mine perfekt. Mac har mye "ekstra" i forhold til parfymeri-merker (masse utvalg, paint, paint pot, fix+, etc.)

Gjest Gjest_Lene_*
Skrevet

Noen av dere med erfaring med MAC sine øyenskygger som har noen fine brune skygger å anbefale? Kunne tenkt meg noen i sjokoladebrunt, en med shimmer og en uten. Har blitt anbefalt mulch. Tips mottas med takk :-)

Skrevet

Mulch er en fin brun farve med litt skimmer, vet ikke om noen uten siden jeg ikke har så mange øyenskygger fra Mac.

Skrevet

Jeg har en foundation med spf 15 som jeg er veldig fornøyd med og mascaraen er helt ok :)

Gjest Gjest_gjest_*
Skrevet

Er veldig fornøyd med kostene og lipglossen og ikke minst mineralpudderet, øyenskyggene er jeg ikke så fornøyd med, synes ikke at de holder hele dagen som enkelte andre billige merker gjør. Bruker alltid eye primern,men som sagt holder ikke hele dagen fordet.

Men ellers så e d en super merke :)

Skrevet

Må trykke på kajalen for at det skal komme farge, våtserviettene er for parfymert for min hud, gir meg nupper.

Skrevet

Jeg elsker Mac! Hadde ikke brukt annet, hadde jeg hatt bedre råd. Øyenskyggen deres er laget for å brukes sammen med en base og gode koster; jeg merker stor forskjell på jeg legger de uten base og med en dårligere kost... Da holder den ikke like bra og er vanskelig å legge. Har leppestifter derfra som er fantastiske, og foundationen er den beste flytende foundationene jeg har bruk i hele mitt liv. Vinner langt over Clinique og Clarins og Dior, som er andre dyre "merkefoundations" jeg har brukt.

Skrevet

Har svidd av endel tusenlapper hos MAC og har prøvd det meste..

Vil si at kostene deres er overlegne. Bruker disse hver dag, og har gjort det i nesten to år, og de er like fine:D Disse koster skjorta, men heldigvis kommer det ut kolleksjoner rundt juletider hvor du får sett med 4 koster + en sminkepung for en brøkdel av prisen!

Øyenskygger er også veldig bra, synes jeg. Noen finisher er litt dårligere enn andre, men de som er "veluxe pearl" er virkelig bra, synes jeg. Uansett hvilke skygge du velger, så er fargen du ser, fargen du får (i hvert fall på nordisk hud):)

Foundation og maskara imponerer IKKE. Og har lest mange som har fått kviser av foundationen, meg inkludert. Har en vanlig blush og en creamblush, og disse er helt ok, men ikke noe jeg ville kjøpt igjen. Der er Everydayminerals og Chanel bedre i mine øyne:)

Bruker koster, eyeliner (våt med pensel) og Vanilla pigment (som highlight på kinnben og øyenbrynsben) hver gang jeg sminker meg, og kan ikke klare meg uten dette i sminkepungen min.

Men JA, noe av det er litt hypet! Og prisen er stiv

Skrevet

Jeg synes øyenskyggene kan være litt vanskelig å blende ut, men de har mange fine farver. Kostene til Mac er helt fantastiske.

jeg synes bronze er en fantastisk fin farve, men er det noen farver som ligner på denne som er en litt lysere bronze farve?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...