Gjest Gjest Skrevet 27. august 2009 #1 Skrevet 27. august 2009 Jeg skal begynne på folkehøgskole på mandag, og har nå begynt å pakke! Men har innsett at jeg trenger litt hjelp. Og hvem er bedre å spørre enn dere? :=) (og ja, det kommer noen dumme spm hvis du fortsetter å lese...men mamma er ikke hjemme nå, så da må jeg nesten spørre dere:P) Jeg har hørt at det er ganske lite skapplass på skolen jeg skal på, så kan derfor ikke ta med så mye unyttige ting. Men jeg vet at det er en del av dere her på forumet som har vært på fhs, så jeg håper dere kan komme med noen tips til meg :=) Jeg regner med at det er vanlig å gå en del i kosebukser, og derfor regner jeg med at jeg ikke trenger så mange jeans. Tror dere det holder med 2? Eller burde jeg ta med 3 jeans? Og når det gjelder håndklær, hvor mange tror dere det er lurt å ta med? 4-5 store og 4-5 små? Eller er dette alt for lite/for mye? Jeg har virkelig ikke peiling altså :/ Tror dere det vil holde med to skift sengetøy (2 dynetrekk, 2 putetrekk, 2 laken)? Eller bør jeg ha tre...? Håper noen vennlige sjeler kan forbarme seg over meg, hihi :=)
Gjest Gjest Skrevet 27. august 2009 #2 Skrevet 27. august 2009 Jeg tror jeg ville tatt med mer enn fire-fem håndklær, men det kommer litt an på hvor ofte du skifter dem. Det er greit å på en måte koordinere mengden av ulike ting slik at du får fylt opp en vaskemaskin før du går tom, men sånt må man vel egentlig se an etter hvert (og du trenger ikke vaske bare håndklær selvsagt, de kan vaskes med f eks sengetøy... jeg vasker dem også sammen med undertøy)... Samme med bukser. Jeg vil tro to par jeans holder, men det kommer an på hva annet du har å gå med også. Da jeg gikk på fhs gikk jeg aldri i kosebukse, for det gjør jeg aldri, liksom, men jeg brukte ikke mange jeans heller. Sengetøy holder det med to sett av, det har i hvert fall jeg klart meg med i diverse hybeltilværelser. Man rekker å vaske og tørke det ene mens man bruker det andre, og et sett fyller godt opp i vaskemaskinen. Skal man ha flere sett blir det mest for variasjonens skyld. Men jeg merker at nå bruker jeg faktisk ofte bare de samme to-tre yndlingssettene om og om igjen i stedet for å ta fram noen av de mange andre settene som ligger i skapet...
Gjest TS Skrevet 28. august 2009 #3 Skrevet 28. august 2009 Takk takk Det hjalp litt! Det blir første gang jeg flytter hjemmefra, så føler meg litt blank på sånne her ting...jeg er jo vant til å vaske klær og sånn, det er ikke det...Men jeg synes det er vanskelig å bestemme meg for hvor mye jeg skal ha av hver ting. Men da blir det hvertfall 2 sengesett! Og tror nok det blir 3 jeans.
Gjest Tweek Skrevet 28. august 2009 #4 Skrevet 28. august 2009 (endret) . Endret 27. desember 2009 av stearinpikken
Kamikatze Skrevet 28. august 2009 #5 Skrevet 28. august 2009 Skal du reise langt, og blir det mye sliting på kofferter? Hvilke vaskemuligheter vil du få? Hvor lenge skal du være der, før du drar hjem på helgevisitt eller ferie? Kanskje du klarer deg med ett sengesett inntil du drar hjemom en tur? Du kan også tigge deg en banankartong eller ei diger pappeske fra ei butikk, kjøpe ei norgespakkelapp - hva er det tjuefem eller trettifem kilo - og få mamsen til å ettersende ting du finner ut at du trenger. Sørg for at du har med det viktigste av praktiske inne- og uteklær, regntøy og varme klær. Mange tror de ser bedre ut av å sitte å skjelve og hakke tenner, enn å ta jakke eller genser på. Resten tar du etter hva du har plass til, får det ettersendt, eller henter det på neste tur.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå