Gjest Gjest_gjest_* Skrevet 27. august 2009 #1 Skrevet 27. august 2009 hei, jeg er en 26 år gammel student som alltid egentlig har hatt ganske få kompiser, og etter at jeg kom til trondheim, så har jeg egentlig ikke fått stiftet noe sikkelig bekjentskap med noen her oppe!! Jeg hadde en grei kompis her, men han dro tilbake til oslo for å jobbe, i fjor!! Jeg snakker litt med noen i forelesningene mine, altså noen folk i klassen min, men de er lissom ikke den type folk jeg liker å henge med!! Jeg merker også at jeg er litt eldre, noe som kanskje kan ha noe med saken å gjøre!? Jeg har derfor nå forstått at jeg er ganske dårlig til å bli kjent med nye mennesker og det er egentlig ganske få mennesker jeg går godt overens med!! Det er enda vanskeligere nå såpass sent i studiet mitt(er på andre åre) og de fleste i klassen allerede har skaffet seg et sosialt nettverk!? Jeg er egentlig ganske vant til å være ensom, så takler det greit til tider..men innimellom så kommer den sikkelig dype ensomhets følelsen!! Jeg er egentlig ikke hypp på å ha så mange venner som mulig, men hadde vell vær greit å fått seg en ny "kompis" her oppe som jeg kunne dratt ut med osv! Jeg har blant annet prøvd å joine en kameraklubb her, siden jeg er veldig interesser i naturfoto,men det var lissom ingen der jeg kom sikkelig på talefot med!! Jeg vet rett og slett ikke helt hva jeg skal gjøre...jeg driter litt egentlig i om jeg ikke skaffer meg så mange flere nye kompiser, men jeg har derimot veldig lyst til å finne meg en flott jente her oppe, som jeg kan bruke mye tid sammen med!! Det burde kanskje ikke være en umulig oppgave, siden jeg har et ganske bra utseende, men derimot muligens ikke en persolighet som står helt i "still" med åssen jeg ser ut fysisk....jeg er en veldig rolig kar og er absolutt ikke frempå når det gjelder det motsatte kjønn!! Men uansett, i kveld blir det en ny alene tur på byen...håper virkelig det skjer noe spennende
Gjest Sebbe Skrevet 27. august 2009 #2 Skrevet 27. august 2009 Har hatt det på samme måte selv. Det er rett og slett slik at det er ingen andre enn du selv som kan gjøre noe med dette. Ta kontakt med noen, øv deg på small-talk og "skravling" selv om det ikke ligger i din personlighet, da vil du før eller senere møte noen du "Klikker" litt mer med. F.eks når man er på byen, spør om noe helt trivielt, nesten som når man skal sjekke noen - "hei, var du i militæret på elverum i 2007?" og vips så er man i gang med en samtale. Merker du at det er ingenting å hente der så det bare så stikke videre .... Gudd Løkk
Gjest TS Skrevet 27. august 2009 #4 Skrevet 27. august 2009 Har hatt det på samme måte selv. Det er rett og slett slik at det er ingen andre enn du selv som kan gjøre noe med dette. Ta kontakt med noen, øv deg på small-talk og "skravling" selv om det ikke ligger i din personlighet, da vil du før eller senere møte noen du "Klikker" litt mer med. F.eks når man er på byen, spør om noe helt trivielt, nesten som når man skal sjekke noen - "hei, var du i militæret på elverum i 2007?" og vips så er man i gang med en samtale. Merker du at det er ingenting å hente der så det bare så stikke videre .... Gudd Løkk men man spørr lissom ikke andre karer om nr på byen da=) Men når jeg er på byen, så er jeg mye mer interesser i å komme i samtale med en sør jente!! Er ikke sjeldent at jeg kommer i en god samtale med en kar på byen, men er lissom ikke slik at man spørr som nr osv.....jeg har vell også en tedens til å forsnakke meg litt og si litt "feil" ting
Gjest Gjest Skrevet 27. august 2009 #5 Skrevet 27. august 2009 Har hatt det på samme måte selv. Det er rett og slett slik at det er ingen andre enn du selv som kan gjøre noe med dette. Ta kontakt med noen, øv deg på small-talk og "skravling" selv om det ikke ligger i din personlighet, da vil du før eller senere møte noen du "Klikker" litt mer med. F.eks når man er på byen, spør om noe helt trivielt, nesten som når man skal sjekke noen - "hei, var du i militæret på elverum i 2007?" og vips så er man i gang med en samtale. Merker du at det er ingenting å hente der så det bare så stikke videre .... Gudd Løkk Enig, øvelse gjør mester! I sosiale sammenhenger også. Ta kontakt med folk, kommentér noe rundt dere eller spør hva som fikk personen til å dra ut i kveld e.l. Jo mer du gjør dette, jo lettere blir det!
Gjest ts Skrevet 27. august 2009 #6 Skrevet 27. august 2009 Tror ikke jeg fikk frem poenget mitt helt her egentlig, jeg er en ganske utadvendt person som liker å snakke med nye mennesker!! Men når å være seg selv tydeligivs ikke er bra nok for andre, så blir man raskt alene!! Jeg er egentlig litt lei av mennesker, jeg vill ikke bare finne en kompis for å finne en kompis!! Uansett, jeg vill egentlig bare finne en fin, voksen jente som jeg liker og kan ta vare på!!
Nemesis Skrevet 27. august 2009 #7 Skrevet 27. august 2009 Man skal ikke undervurdere det å sjekke på nett.. Ofte lettere å treffe folk med samme interesser osv..
Gjest TS Skrevet 27. august 2009 #8 Skrevet 27. august 2009 Man skal ikke undervurdere det å sjekke på nett.. Ofte lettere å treffe folk med samme interesser osv.. Liten suksess der, er MYE letter for kvinner det!!
Gjest sebbe Skrevet 27. august 2009 #9 Skrevet 27. august 2009 aha, jeg trodde poenget var at du ville møte folk generelt og få venner, større omgangskrets osv. Stor forskjell på det og å møte Kvinnen i ditt liv
Gjest strykebrett Skrevet 27. august 2009 #10 Skrevet 27. august 2009 Har du vurdert å bli med i en av gjengene på samfundet, eller å søke opptak til UKA? Du sier jo du er glad i foto, du kunne jo for eksempel søkt fotogjengen eller under dusken. Både dette og mange av linjeforeningene eller studentforeningene er bra måter å bli kjent med folk på (litt forskjelll på hvor du går kanskje, på drag er det elendig med linjeforeninger, mens på gløs er det kjempebra).
Gjest ts Skrevet 27. august 2009 #11 Skrevet 27. august 2009 Har du vurdert å bli med i en av gjengene på samfundet, eller å søke opptak til UKA? Du sier jo du er glad i foto, du kunne jo for eksempel søkt fotogjengen eller under dusken. Både dette og mange av linjeforeningene eller studentforeningene er bra måter å bli kjent med folk på (litt forskjelll på hvor du går kanskje, på drag er det elendig med linjeforeninger, mens på gløs er det kjempebra). som sagt, jeg prøve å joine studentenes kameraklubb, men var ikke noe for meg dessverre!! Mulig fotogjengen er bedre, men der må man generelt ta bilder som bryr meg lite(er kun interessert i naturfoto) OK, kan gjøre det for det soisale...men vet ikke helt jeg assa!!! Har også hørt at det er litt vanskelig å få plass der!?
Gjest strykebrett Skrevet 27. august 2009 #12 Skrevet 27. august 2009 som sagt, jeg prøve å joine studentenes kameraklubb, men var ikke noe for meg dessverre!! Mulig fotogjengen er bedre, men der må man generelt ta bilder som bryr meg lite(er kun interessert i naturfoto) OK, kan gjøre det for det soisale...men vet ikke helt jeg assa!!! Har også hørt at det er litt vanskelig å få plass der!? Det kan godt hende det er vanskelig å få plass i fotogjengen, men det er vel uansett verdt et forsøk? Det går an å søke andre gjenger også. Tviler på at det er så mange som er med i serveringsgjengen fordi de er så veldig glade i å tappe øl, men det er jo det sosiale som er greia. Samfundet er i alle fall en kjempbra plass å treffe nye folk, både gutter og jenter Håper du får et bedre semester denne gangen!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå