Obiola Skrevet 27. august 2009 #1 Del Skrevet 27. august 2009 Hei, Jeg skal ta et semester av skolen i USA, blir der i nesten 5 mnd. Kan jeg ta lappen under oppholdet mitt? Eller er det sånn at man må være i landet minst 6 mnd? Har skjønt det at når man kommer hjem til Norge igjen kan man kjøre 1 år før man må ha oppkjøring! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 27. august 2009 #2 Del Skrevet 27. august 2009 Tror ikke det er noe som hindrer deg i å ta lappen der, men du får det ikke godkjent i Norge med mindre du bor i usa i seks måneder etter at du kjørte opp der. Var i alle fall slik det var da jeg var utvekslingstudent der, men det er ti år siden nå, så reglene kan jo ha forandret seg. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Antagonist Skrevet 28. august 2009 #3 Del Skrevet 28. august 2009 Tror ikke det er noe som hindrer deg i å ta lappen der, men du får det ikke godkjent i Norge med mindre du bor i usa i seks måneder etter at du kjørte opp der. Var i alle fall slik det var da jeg var utvekslingstudent der, men det er ti år siden nå, så reglene kan jo ha forandret seg. Reglene er de samme fortsatt, men det kan være lurt å dobbeltsjekke om det er forskjeller mellom stater. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
letme Skrevet 28. august 2009 #4 Del Skrevet 28. august 2009 Oppholdet ditt i USA må være over 6 mnd for at du skal kunne ta kun oppkjøring i Norge. Du må ikke være der 6 mnd etter at du tok lappen, men 6 mnd til sammen. Og så må du ta oppkjøring i Norge innen et år etter du kommer hjem for at det skal gjelde. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå