Gjest Gjest Skrevet 27. august 2009 #1 Skrevet 27. august 2009 Jeg lurer enkelt og greit på hva som er grunnen til at katolikker blir så negativt fremstilt av blant annet adventister og pinsevenner? (Bare så det er sagt, jeg er ateist, men synes at religion er interessant som fenomen.)
Gjest 2 Skrevet 27. august 2009 #2 Skrevet 27. august 2009 Fordi de fremstiller alle andre grupper enn dem selv negativt. Det gjelder ikke bare katolikkene, men like mye statskirken. Skulle ønske at de begynte å seg at alle egentlig er kristne søsken.
Gjest Gjest Skrevet 27. august 2009 #3 Skrevet 27. august 2009 OK, men hva oppgir de som grunn for disse negative fremstillingene?
Gjest 2 Skrevet 27. august 2009 #4 Skrevet 27. august 2009 - Religiøsiteten, altså ritualene med sakramenter o.l. - At det sitter en pave som skal være Guds stedfortreder på jorden - Barnedåpen Disse tingene nevnte ikke Jesus noe om, og er ubibelsk.
KR-øst Skrevet 27. august 2009 #5 Skrevet 27. august 2009 Jeg lurer enkelt og greit på hva som er grunnen til at katolikker blir så negativt fremstilt av blant annet adventister og pinsevenner? (Bare så det er sagt, jeg er ateist, men synes at religion er interessant som fenomen.) Du finner sikkert noe av svaret her: http://www.endtime.net/kinfo.htm
Gjest 2 Skrevet 27. august 2009 #6 Skrevet 27. august 2009 Ja, også helgendyrkelsen. Den glemte jeg i farten.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå