Gjest Gjest Skrevet 27. august 2009 #1 Skrevet 27. august 2009 Har et egenandelskort/Folketrygden-kortet, der man merker av når en har vært til time hos fastlege, eller på sykeshuet (operasjon, spesialisttimer, etc.) Snart skal jeg starte i fysioterapibehandling, og har fått en henvisning fra fastlegen (kan velge fysioterapeut). Kan fysioterapi-timer føres opp i egenandelskortet - slik at når summen når over ca. kr 1.600,-, så dekkes resten av Folketrygden? På selve kortet står det ikek noe om det!
Brud84 Skrevet 27. august 2009 #2 Skrevet 27. august 2009 Nei, det føres ikke på egenandelskortet. Men når du har betalt 2800 kr har du nådd grensen for egenandelstak 2. da får du en samlekvitering fra fysioterapeuten som du sender til Nav, og du slipper å betale de resterende behandlingene:)
Gjest Gjest Skrevet 28. august 2009 #3 Skrevet 28. august 2009 Eneste gang en får dekket fysioterapaut fra første kr. er om en går til behandling for en godkjent yrkesskade. Ellers er det som Brud84 skriver. Husk bare å få en fysioterapaut som får tilskudd fra kommunen, ellers risikerer du å betale hele summen selv og ikke bare egenandelen. Varierer en del på prisen der, jeg har betalt mellom 150 og 250 kr pr gang. Et lite tips er å undersøke flere fysioterapauter og høre med andre med erfaringer. Er desværre ikke alle som er like flinke. Får en time raskt og omtrent kan bestemme selv hvilke dag og kl slett, er det gjærne et dorlig tegn. (få som går dit) Tar det litt tid før en får time, er gjærne pågangen større forde det er mange som går dit. Men da er de gjærne flinke også. Har vært hos 3 fysioterapauter selv. Ble grovt feilbehandlet av to av dem, de ødela vel mer en jeg leget. Den ene fikk jeg senere høre at leger og spessialister fraråder å gå til. Holdt på å få ødelagt helt nakken og bena. Bare en av dem har vært flink. Gikk noen mnd før jeg kom inn dit, men det var værd det. Men det ble mye å rette opp pga. feilbehandling\ overtrening fra de andre to.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå