Gå til innhold

finnes det en grense for utroskap?

Anbefalte innlegg

Gjest Anonymous
Skrevet

Typen min synes grensen ved utroskap går ved puling... det synes ikke jeg, tett dans med ei annen dame osv, osv, får meg til å bli frustrert.

Hva skal jeg godta?

han mener det er lov å se på menyen , men spise hjemme.... jeg mener ikke det, jeg mener at man skal synes det beste som er på menyen er MEG og ikke noe annet.

Han har forandret seg litt i det siste, det virker som om han har store øyne når det gjelder å se på andre damer i det skjulte, og mener jeg har dobbeltmoral for jeg er lik selv....

jeg har en dårlig følelse i hele meg for tiden, og jeg pleier å ha god magefølelse, og den er nå dårlig dårlig...

Og når vi er ute blant andre mennesker og spesielt venninner av meg og jente kamerater som han har, er han så utrolig blid til dem osv, men det er han ikke mot meg lengre, jeg føler at han gir dem mer oppmerksomhet enn jeg får om dagen.... :cry:

Jeg prøver å trøste meg selv at nå er vi inne i en dårlig periode av vårt forhold,.... vi har nå vært sammen i over 5 år.

hva hadde dere gjort og sagt?

Videoannonse
Annonse
Gjest Anonymous
Skrevet

ooooooooops jeg trykket på for mange ganger :hoho: bare svar meg dere..... :hoho:

Gjest Anonymous
Skrevet

Du mener at han skal synes at det beste på menyen er deg ???

Men hvis han ikke gjør det, da?

Skrevet

For meg går grensen ved der han ville ha stoppet når det gjaldt moren sin.

Altså: Det han ikke kan gjøre med mora si får han ikke gjøre med andre kvinnfolk enn meg.

Simple as that!!

Gjest Dr Zoidberg
Skrevet

Godt sagt, Tex.

Se, men ikke røre-regelen er bra.

Gjest Anonymous
Skrevet

Denne mannen er nok i ferd med å miste interessen ja........

Holder du på han i ren trass?????? :o

Forholdet ditt har vel utspilt sin rolle,,,,sånt kan hende! Ikke så rent uvanlig heller. Slipp han, og gå videre alene da vel. :wink:

Eller er du så trassig at du venter på bedre dager? Husk bare at de dagene kan bli verre også.......

Gjest Anonymous
Skrevet
For meg går grensen ved der han ville ha stoppet når det gjaldt moren sin.

Altså: Det han ikke kan gjøre med mora si får han ikke gjøre med andre kvinnfolk enn meg.

Simple as that!!

Veldig bra sagt :P helt enig med deg tex

Gjest Anonymous
Skrevet
Denne mannen er nok i ferd med å miste interessen ja........

Holder du på han i ren trass?????? :o

Forholdet ditt har vel utspilt sin rolle,,,,sånt kan hende! Ikke så rent uvanlig heller. Slipp han, og gå videre alene da vel. :wink:

Eller er du så trassig at du venter på bedre dager? Husk bare at de dagene kan bli verre også.......

Så du mener at en skal gi opp et forhold med en gang det blir litt problemer i det?

Da kan du ikke være lenge i et forhold, for alle forhold har ups and down og slik er det bare.

til første guest. For det første høres du veldig sjalu ut, og behøver kanskje jobbe litt med den følelsen. kanskje han føler at han blir kvelt?

om mannen ser på andre når du ikke er til stede, ja so what?

men å sette grensen ved utroskap ved puling blir litt drøyt etter min mening. hadde min mann susset en annen hadde han fått kroken på døren.

At han viser mer interesse for dine venninner og ahns egen venninner behøver ikke bety noe som helst. jeg tror du er veldig usikker på hele forholdet deres akkurat nå, og du må vurdere selv om dette er noe du vil jobbe videre med eller ikke. Kanskje dere bare er inne i en vanskelig periode, og da kan ting bli større enn de egentlig er.

Skrevet

Vet akkurat hvordan du føler det. Jeg er akkurat lik selv.

Mener at den du har hjemme skal være best, det skal ikke være nødvendig å kikke på andre. Joda, vi gjør det jo. Men der går grensen.

I begynnelsen av vårt forhold kunne han sitte og kommentere pene damer på tv-en, og da følte jeg meg ikke vel. Da ble jeg rett og slett ganske såra.

Han har vært på strippeklubb med jobben, og da følte jeg at det var utroskap. Vi er alle forskjellige, og det må vi godta.

Mannen min (vi er gift nå) kommenterer ikke lenger damer på tv-en, for han vet at jeg blir lei meg da. Jeg vil jo gjerne være den han synes er penest, men det er jeg jo ikke...jeg kan jo f-eks ikke sammenlignes med Pamela Anderson som jeg vet var/er hans store idol. Men han har jo valgt meg, og regner med og håper at det er meg han liker.

Når det gjelder å ha det gøy med andre enn partneren sin, tror jeg vi må bli mer tolerante.

Jeg har med vilje unngått å få noen som helst kontakt med andre menn enn min mann. Om de bare har vært interessert i å prate, så har jeg unngått dem på best mulig måte. Så da har jeg forventa at min mann skulle gjøre det samme med andre damer. Ikke se, ikke prate...

Jeg innser nå at det er helt sykt. Vi må kunne prate og le med andre personer av det motsatte kjønn uten at det betyr noe..

Sjalusi er helt forferdelig, jeg lider av det ennå... men litt etter litt blir jeg bedre. Blir ikke lenger sur og gretten dersom han ser en pen dame på tv..

Han er jo her hos meg.

Nok en gang; jeg vet hvordan du har det, og det er ikke lett.

Det er lett for andre å si at en må skjerpe seg, men de bør være litt forsiktige med å uttale seg om slike ting, for sjalusi krever ofte profesjonell hjelp. Jeg selv har vurdert det mange ganger. Nå skal vi imidlertid i terapi begge to. Ikke pga at vi har alvorlige problemer, men andre ting. Vi har også to barn (+ et i magen) å ta hensyn til, så en kan ikke la sjalusi ødelegge forholdet da...

Det ble et langt svar dette...håper du gadd lese det.... :wink:

Gjest Embla s
Skrevet

Når det er snakk om lange forhold, tror jeg vi bare må akseptere at det er perioder hvor øynene vandrer og at den ene eller begge kan komme til å bli betattt av, eller forelsket i andre. Det viktige er da hva h*n gjør med dette!

hvis mannen din liker å se på/flørte med andre kvinner, er det lite du kan gjøre med det, og det behøver ikke være noe trussel for deg og deres forhold, m e n : jeg syns absolutt ikke han skal gjøre dette foran deg. Det er utrolig nedverdigende! Syns det er skikkelig harry når menn kommenterer "pupper & lår" mens kjæresten/konen sitter ved siden av... :roll:

Gjest Anonymous
Skrevet
Vet akkurat hvordan du føler det. Jeg er akkurat lik selv.

Mener at den du har hjemme skal være best, det skal ikke være nødvendig å kikke på andre. Joda, vi gjør det jo. Men der går grensen.

I begynnelsen av vårt forhold kunne han sitte og kommentere pene damer på tv-en, og da følte jeg meg ikke vel. Da ble jeg rett og slett ganske såra.

Han har vært på strippeklubb med jobben, og da følte jeg at det var utroskap. Vi er alle forskjellige, og det må vi godta.

Mannen min (vi er gift nå) kommenterer ikke lenger damer på tv-en, for han vet at jeg blir lei meg da. Jeg vil jo gjerne være den han synes er penest, men det er jeg jo ikke...jeg kan jo f-eks ikke sammenlignes med Pamela Anderson som jeg vet var/er hans store idol. Men han har jo valgt meg, og regner med og håper at det er meg han liker.

Når det gjelder å ha det gøy med andre enn partneren sin, tror jeg vi må bli mer tolerante.

Jeg har med vilje unngått å få noen som helst kontakt med andre menn enn min mann. Om de bare har vært interessert i å prate, så har jeg unngått dem på best mulig måte. Så da har jeg forventa at min mann skulle gjøre det samme med andre damer. Ikke se, ikke prate...

Jeg innser nå at det er helt sykt. Vi må kunne prate og le med andre personer av det motsatte kjønn uten at det betyr noe..

Sjalusi er helt forferdelig, jeg lider av det ennå... men litt etter litt blir jeg bedre. Blir ikke lenger sur og gretten dersom han ser en pen dame på tv..

Han er jo her hos meg.

Nok en gang; jeg vet hvordan du har det, og det er ikke lett.

Det er lett for andre å si at en må skjerpe seg, men de bør være litt forsiktige med å uttale seg om slike ting, for sjalusi krever ofte profesjonell hjelp. Jeg selv har vurdert det mange ganger. Nå skal vi imidlertid i terapi begge to. Ikke pga at vi har alvorlige problemer, men andre ting. Vi har også to barn (+ et i magen) å ta hensyn til, så en kan ikke la sjalusi ødelegge forholdet da...

Det ble et langt svar dette...håper du gadd lese det.... :wink:

en som har Pamela Anderson som favoritt kaller ikke jeg en mann, men en liten guttevalp. damen har ikke en ekte kropp i det hele tatt, og hun finnes ikke fin i det hele tatt. Nei takke meg til en ekte dame med litt former, og ikke en mager skreppe som har inplantinger både her og der, og som har tatt bort ribbein for å bli smalere rundt midjen.

og ja jeg er en mann :wink:

Skrevet

Min første tanke når du sier han er mye blidere mot de venninnene enn deg, er at han kanskje føler han får en tilbakemelding han liker bedre fra de.

Ikke for å være anklagende.....men det kan jo hende at det er måten du takler ting på som gjør at han er sånn?

Sett dere ned og prat sammen, forklar han hva du føler og hvorfor du føler det sånn. Gi gjerne eksempler på hvordan det ville vært i motsatt tilfelle, for dersom han er ørlitte sjalu selv så vil han kanskje klare å sette seg inn i dette.

Har selv kjæreste som er veldig sjalu, men vi har vært veldig flinke til å prate om hva vi legger i ting, forklare hvordan vi er som personer fra tidligere av og prøve å ta hensyn dersom en synes det blir for mye.

Skrevet

Min *nedre* grense går ved flørting på nett, danse tett, gå på restaurant bare de to, lange våte blikk hvor man ser hverandre dypt i øynene...erk, jeg er enig med Tex jeg.....

=)

Eller:

Men min mann har ett sånt åpent forhold til sin mor - litt hippi...så jeg bruker MIN mor istedet..

hehe

Skrevet

Grensen for utroskap går der dere to er enige om at den går. Dersom ingen av dere mener det er utroskap å ligge med en annen, så er det ikke utroskap i deres forhold. Dersom dere er enige om at det er utroskap å gå forbi en annen på gata eller sitte ved siden av en med motsatt kjønn på bussen, så er det utroskap. Dersom dere ikke er enige om hvor grensa går må dere respektere hverandre, dersom dere vil være sammen. Han skal og bør respektere dine grenser, ellers har dere ikke noe forhold. Dette burde dere ha diskutert for lenge siden...

Når det er sagt synes jeg det virker litt merkelig å synes at typen ikke kan snakke med/se på/danse med ei anna jente! Tror kanskje problemet ligger hos deg, og at du må gå i deg selv. Og om han har gått lei av deg, så hjelper det ikke å nekte han å se på andre, da er han lei uansett hva han gjør eller ikke gjør.. Og om han synes at du er det mest fantastiske i hele verden, så synes han fortsatt det selv om han har det hyggelig sammen med andre enn deg.

Skrevet

grensen for utroskap går der følelsene begynner!

Gjest Anonymous
Skrevet

hei, det er jeg som starta denne tråden... han sier han elsker meg over alt på jord, men gjør og sier noen ting jeg absolutt ikke liker... noen eksempler:

han så er fin dame på tv en og sa at han syntes hun var fin... så spute jeg: hvor fin da? han: ja hvis vi ikke hadde vært sammen hadde jeg kunne tenkt meg sex med hun der.... da ble jeg såret.... har jeg grunn til det?

Han synes også det er greit at vi og han danser tett med noen andre, kropp mot kropp , og at man gir hverandre et fort kyss på munnen som takk for dansen.... mulig jeg er sjalu men det hadde jeg neimen ikke likt! tenk å være så frekk å ta seg slike friheter! og han har ikke tidligere diskutert hvor grensen er hva han synes jeg kan tillate meg, jeg vet bare at grensen går ved puling.... og han sier at det jeg får dårlig samvittighet av å gjøre, da har jeg gått for langt....

Da spør jeg meg selv: hvis han ikke får dårlig samvittighet av å kysse noen på munnen som takk for dansen, er han over streken, og jeg har vel rett til å mene at dette liker jeg ikke?

Når jeg prøver å diskutere dette med ham, mener han at jeg maser og han blir sur....

Han vil ikke si til meg hvor mange han har danset tett med, og han sier han ikke husker det, for di det ikke har betydd noe for ham,.....

:evil:

Skrevet
Dersom dere ikke er enige om hvor grensa går må dere respektere hverandre, dersom dere vil være sammen. Han skal og bør respektere dine grenser, ellers har dere ikke noe forhold. Dette burde dere ha diskutert for lenge siden...

Enig med du i det.

Men det bør ikke være umulige grenser heller. Alle ser. Uansett hva du eller noen andre sier. Du ser sikkert på menn også.

Snakk om det, forklar ham ditt synspunkt, og så får du sikkert vite at han ikke legger noe i det han gjør, så stresser du litt mindre, kanskje han kan tone det ned litt, også blir alt så bra.

Ble litt usaklig mot slutten, budskapet er likevel; SNAKK SAMMEN!!!!! (er nå det så vanskelig? Vi gjør det hele tiden vi.)

Skrevet

hvis partneren har andre grenser enn en selv har, skal man respektere disse.

Skrevet

En annen ting...ikke spør om ting du ikke vil vite svaret på :wink:

Men jeg syns det var et dumt svar fra ham.

Du bør nok ta deg en skikkelig prat med din kjære og fortelle han hva du tenker og føler. Han kan jo ikke vite at du reagerer på det han sier eller gjør hvis du ikke forteller ham det!

Og vil han ikke ta hensyn til dine følelser er han kanskje ikke verdt å spare på.

Men du bør nok også jobbe litt med deg selv. Det er ikke bra å være fryktelig sjalu..

Gjest Anonymous
Skrevet

Du må sjerpe deg.

Jeg ser like mye på andre gutter/jenter som kjærsten min gjør. Å det skulle jo bare mangle.

Syns du har et problem.

Det virker som du ikke har nok selvtilitt til å heve hodet og smile. Du skal ikke la andre jenter knekke deg, og vise dem at du blir sjalu. (Da blir de mer intr. i å ødelegge for deg). Viser du typen din at du blir sjalu hele tiden (over enkelte små ting), så tiltrekkes han bare mer og mer av det du ikke liker at han gjør. Sier du at han ikke skal se. Ja, så ser han.

Dersom du lager et problem av dette så ryker forholdet ditt. Han vil ikke føle at du eier ham eller at han ikke skal få leve livet slik han vil.

Han er ikke utro.

Utro da har han følelser, er forelska, har hatt sex, klina med ei annen jente. Å det høres ikke ut som om det er tilfelle her.

Å en ting til. Ikke spør om han syns andre damer er finere enn deg. Du blir bare såra av svaret du får uansett. Tenk etter selv. Syns ikke du andre gutter kan være mer tiltrekkende enn typen din?

Vær gla for at du har en gutt som elsker deg og som har valgt deg. Det er en grunn for at han har valgt deg og dette burde du fokusere mere på.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...