Gjest frimurerlosjen Skrevet 27. august 2009 #1 Skrevet 27. august 2009 hei jeg har en kjæreste som har en sterk fasinasjon om frimurerlosjen (ikke forsåvidt i norge, da han ikke bor her), historien bak, symbolikken og alt om dette. Nå har han snart bursdag, og jeg har tenkt at den perfekte gaven må være en bok eller ett eller annet som har informasjon om dette. Vet han har en stooooor bok om det, som han har med seg overalt og leser, men han har bundet den inn for å beskytte den, så har ikke fått med meg navnet.. Er det noen som vet hvor jeg kan finne god litteratur om frimurerordenen, både i norge og resten av verden? Helst på engelsk, da han ikke kan norsk.
Gjest Gjest_Prestekrage_* Skrevet 27. august 2009 #2 Skrevet 27. august 2009 Budsjett? Mulig han går helt bananas av denne, men blir det for dyrt kan du printe ut "hemmelighetene" som er de tre siste gradene innen O.T.O. som igjen er ca. det samme som logen.
Gjest TS Skrevet 27. august 2009 #3 Skrevet 27. august 2009 ok, budsjett: Tja, opp til 500,- NOK. hmm.. JEG derimot, er helt blank på hele frimurerlosjeriet, så ... er det der innenfor samme? Det er frimurerlosjen, eller Freemasonry, han er interessert i. Men finner veldig lite info om litteratur om dette... kanskje ikke så rart, siden det vel er kjent for å være ganske hemmelig.
Gjest Gjest_Prestekrage_* Skrevet 27. august 2009 #4 Skrevet 27. august 2009 Du kan si det, Aleister Crowley hadde trettitredjegraden og mer. Boka jeg linket til er vel mer et samlerobjekt (dyrt), men den finnes på div. torrent-sider. Hvis du med frimurerlogen mener den mer ortodokse så vet jeg ikke så mye om det, men det hadde vært til stor hjelp om du hadde tittet i noen av de første sidene på den boka...
Cuckold Skrevet 27. august 2009 #5 Skrevet 27. august 2009 hei jeg har en kjæreste som har en sterk fasinasjon om frimurerlosjen (ikke forsåvidt i norge, da han ikke bor her), historien bak, symbolikken og alt om dette. Nå har han snart bursdag, og jeg har tenkt at den perfekte gaven må være en bok eller ett eller annet som har informasjon om dette. Vet han har en stooooor bok om det, som han har med seg overalt og leser, men han har bundet den inn for å beskytte den, så har ikke fått med meg navnet.. Er det noen som vet hvor jeg kan finne god litteratur om frimurerordenen, både i norge og resten av verden? Helst på engelsk, da han ikke kan norsk. http://www.bokkilden.no/SamboWeb/produkt.d...oduktId=1831584 "Frimureri" er en stor bok om frimurerlosjen, fin bok med mange illustrasjoner. Boken avslører vel ikke så mye, men er til gjengjeld en fin innføring. Den finnes også på engelsk: http://www.amazon.co.uk/Freemasonry-Signif...5325&sr=8-3 Men på engelsk finnes det mye litteratur om emnet: http://www.amazon.co.uk/s/ref=nb_ss?url=se...amp;x=0&y=0
Gjest TS Skrevet 27. august 2009 #6 Skrevet 27. august 2009 hmm... ja, om jeg mener den mer ortodokse eller ikke, aner jeg ikke, rett og slett fordi jeg ikke har noen interesse av det selv, så jeg aner ikke forskjellene. Har sett og skjønt at det finnes drøssevis av forskjellige ordnere, så ser at det kanskje er vanskelig. Skal titte litt nærmere, takk for hjelp så langt. Kommer du eller andre over noe annet, så tar jeg, frimurer-blondi, gjerne imot mer info. Det hadde egentlig vært litt gøy å finne litteratur om den norske frimurerlosjen, skrevet på engelsk. Enten det, eller bøker om symbolikken, eller selve opprinnelsen. enten det, eller jeg må finne på noe heeeeelt annet til ham!! Det er bare det at han klarte å kjøpe gave til meg som bare var sååå midt i blinken i forhold til mine interesser, så det hadde vært så ufattelig kult å klare å finne en gave som virkelig var av interesse for ham, meget rettet kun mot ham og noen av hans interesseområder.
Gjest TS Skrevet 27. august 2009 #7 Skrevet 27. august 2009 http://www.bokkilden.no/SamboWeb/produkt.d...oduktId=1831584 "Frimureri" er en stor bok om frimurerlosjen, fin bok med mange illustrasjoner. Boken avslører vel ikke så mye, men er til gjengjeld en fin innføring. Den finnes også på engelsk: http://www.amazon.co.uk/Freemasonry-Signif...5325&sr=8-3 Men på engelsk finnes det mye litteratur om emnet: http://www.amazon.co.uk/s/ref=nb_ss?url=se...amp;x=0&y=0 ååååh, tusen tusen tusen takk Cuckold!!! Akkurat slikt jeg var ute etter. hvordan er det å bestille fra amazon.co.uk? er det greit, og går det raskt? (er fire uker til jeg får gitt ham noe som helst, så har jo litt tid.)
Cuckold Skrevet 27. august 2009 #8 Skrevet 27. august 2009 ååååh, tusen tusen tusen takk Cuckold!!! Akkurat slikt jeg var ute etter. hvordan er det å bestille fra amazon.co.uk? er det greit, og går det raskt? (er fire uker til jeg får gitt ham noe som helst, så har jo litt tid.) Amazon.co.uk er veldig kjappe. Hvis boken er på lager får du den i løpet av et par dager. Det kan faktisk gå kjappere enn fra mange norske nettbokhandler (med unntak av haugenbok.no som også er veldig gode på rask levering) Lykke til med gaven!
Gjest TS Skrevet 27. august 2009 #9 Skrevet 27. august 2009 Amazon.co.uk er veldig kjappe. Hvis boken er på lager får du den i løpet av et par dager. Det kan faktisk gå kjappere enn fra mange norske nettbokhandler (med unntak av haugenbok.no som også er veldig gode på rask levering) Lykke til med gaven! Så bra!! og det er ikke noe problem å betale med visa der? det er profft og godt sånn?
Cuckold Skrevet 27. august 2009 #10 Skrevet 27. august 2009 Så bra!! og det er ikke noe problem å betale med visa der? det er profft og godt sånn? Ikke noe problem.
Gjest TS Skrevet 27. august 2009 #11 Skrevet 27. august 2009 Ikke noe problem. åh, du er en engel!! Da tror jeg jaggu jeg har gave i boks, ihvertfall endel av gaven. :D
Tabris Skrevet 27. august 2009 #12 Skrevet 27. august 2009 Bare til generell info så er ikke O.T.O og Frimurerlosjen det samme.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå