Gå til innhold

Typisk norsk gave

Fremhevede innlegg

Skrevet

Ei venninne jeg har i Storbritannia har bursdag snart og jeg skal sende ei pakke :) Jeg har lyst til å sende noe som er typisk norsk, men ikke brunost eller troll, hehe :)

Noen som har noen tips til hva jeg kan sende henne?

Videoannonse
Annonse
Gjest Gjest_pasta_*
Skrevet

jeg har ved flere anledninger kjøpt ostehøvel med vikingmotiv på skaftet til utenlandske venner eller foretningsforbindelser. tror det er hardangerbestikk som har disse?

ellers pleier min britiske ektemann ofte å ta med seg noe av følgende til venner og bekjente i hjemlandet :

*tekopper med norske motiver på ( jeg syns de er forferdelige...særlig de med elg på eller samer....men blir alltid godt mottatt og min svigermor har en hel kolleksjon med sånne "ghastly mugs"))

*t-skjorter ( særlig til den yngre garde)

*multesyrup

*tyttebærsyltetøy

*norsk akevitt

ellers er en fin veninnegave igrunnen nøkkelringer. de har ma nalltid med seg,og hun vil alltid huske på deg om hun får en nøkkelring formet som et vikingskip eller noe....

Gjest Gjest_hei_*
Skrevet

Norsk smågodt og sjokolade er jo noe mange savner når man er lenge i utlandet:) Twist er jo også norsk

Gjest SmallTalk
Skrevet

Ei venninne av meg har familie i England, og hun får alltid beskjed om å kjøpe med seg Firkløver- og melkesjokolade når hun skal dit. Og dette er ikke nordmenn, men briter. :)

Skrevet

Akevitt eller fenalår. Send noe som smaker godt isteden for et grusomt souvernir. :)

Skrevet

Det kommer an på prisklassen, men jeg har med hell sendt Ivo Caprinos filmer til mine amerikanske venner... aller helst de norske eventyrene som Askeladden, 7.far i huset, Reveenka osv. :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...