Gå til innhold

Katt med rare sår....

Anbefalte innlegg

Gjest Gjest_ Polly
Skrevet

Hei.

Ser at 2 av kattene har noen rare 3 kant forma sår, og han ene har åpne "sår" som renner gulaktig veske. Ser ut som han har mista hud i grunn, sitter å vurderer skal / skal ikke til dyrlegen.

Vurderer å prøve å rense det og behandle det med brulidin noen dager å se?

Det jeg lurer på er hva disse såra stammer fra, noen som har vært borti det?

Hadde kanskje trodd at det kunne vært skjærer/kråker som har plaga de, men trodde ikke de gikk til angrep på hele kroppen? de har bare sår på "overkroppen"

Disse sårene som vesker er på halsen. Begge 2 er kastrerte og ingen av de andre kattene har lignende sår......

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Gulaktig væske ut fra åpent sår og du tror du skal vente med dyrlegen??? jeg anatr at du ville ventet med å gå til legen om du opplevde det samme da.

Tror kanskje du skal ta en tur i dag jeg...

Gjest Gjest_ Polly
Skrevet

Jepp jeg er den typa som venter, men tar å ringer og hører med de, hva de sier, sjønner ikke helt at den væsken som kommer ut skal være gul, såret er "overfladisk" og ikke noe stygg farge rundt der heller.. men spørs jo sikkert på hva som har forårsaka såret....

Skrevet

overfladiske sår kan også bli betente.

Gjest Gjest_polly
Skrevet

Ja.

Har ringt veterinær, og fikk time i morra, så da får vi se hva det er.

Så da håper jeg at det ikke er noe "ille"

Skrevet

Bra at du tar med pus til veterinæren :) Lykke til

Skrevet

Katter får lett dype sår når de slåss med andre katter, men også fra byttedyr som prøver å forsvarer seg. Når såret er betent er det lurt å dra til dyrlegen, for det kan være vanskelig å gjøre en sikker vurdering om det er dypt eller overflatisk.

Gjest Gjest_polly
Skrevet

I og med at såret er rundt, og det som er av hår rundt er borte, så ser det ut som kloremerker.

På den andre siden så har jeg gjennom åra vært den som har passa på alt av skader kattene våres har fått og lagt merke til diverse rundt det.

betente sår lukter som regel .......

og selv om det setter seg litt betenelse i det så hjelper det å fjerne pels og rense og smøre det, men man må selvfølgelig holde øye med det, siden det vesker mer enn vanlig så ville dyrlegen ha han inn men det ser "fint" ut.

Gjest Gjest_Polly
Skrevet

Da har vi vært hos veterinær og de viste ikke hva det kom av annet enn at det muligens er en allergisk reaksjon på noe.

Muligens på tørrforet.....

Han fikk diverse medisiner så da ordner det seg hvertfall med såra.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...