Prestekrage Skrevet 27. august 2009 #1 Skrevet 27. august 2009 Kjøpte kjolen min brukt. Og må vaske den. Inni kjolen står det vaskesymbolet : http://www.butik-himmelblaa.dk/amaster/pag...ymbol%20M40.jpg (vanlig 40 graders vask) Kan jeg stole på det?? Den har forskjellige perler og broderier..
lilleGrethe Skrevet 27. august 2009 #2 Skrevet 27. august 2009 Vanligvis kan man stole på vaskesymbolene - dette har de nok testet. De som lager klær og stoffer er gjerne strengere med symbolene enn det plagget vanligvis tåler. Hva slags perler er det snakk om? Du kan jo vaske den på skånvask 40 grader. Ofte er dette programmet mer skånsomt enn håndvask. Bruk vaskepose / dynetrekk for å beskytte perlene, og ikke sentrifugering. Hvis kjolen er veldig stor, kan det nok være lurt å sende den til professjonell vask - dette gjør de på renserier.
Prestekrage Skrevet 28. august 2009 Forfatter #3 Skrevet 28. august 2009 Jeg vasket den i badekaret jeg..og skrubbet forsiktig med nylonvask på kanten nederst(der det var skittent) og lot den ligge i nylonvask i noen timer. skylte den og tørket den liggende.. Nå er den helt fin!!!!!!!!!!! Mye billigere enn rens ihvertfall=)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå