Gjest Gjest_abc_* Skrevet 27. august 2009 #1 Skrevet 27. august 2009 Det legges mye vekt på at man har "god kjemi" når man møter noen nye. Hva legger man egentlig i det? Og er kjemi noe som kan opparbeides over tid, f.eks. hvis den ene parten er uerfaren i forhold til den andre når det gjelder kjærlighet?
Gjest Gjest_tutta_* Skrevet 27. august 2009 #2 Skrevet 27. august 2009 Det legges mye vekt på at man har "god kjemi" når man møter noen nye. Hva legger man egentlig i det? Og er kjemi noe som kan opparbeides over tid, f.eks. hvis den ene parten er uerfaren i forhold til den andre når det gjelder kjærlighet? Jeg tenker at om jeg har god kjemi med en fyr, sånn kjærlighetsmessig, så kribler det ekstra i magen, jeg blir litt "satt ut" når jeg ser han og slike ting... God kjemi med venner, er når jeg treffer noen som har de samme holdningene og verdiene som meg. De trenger ikke være like som meg, bare grunnpilarene er noenlunde de samme, og vi kan føre en samtale uten å hoppe i strupen på hverandre! Hehe! Dette med kjemi er igrunnen litt vanskelig å definere når jeg tenker meg om. Ikke alltid like lett å beskrive en følelse. Du kjenner med en gang om det er kjemi eller ikke! (i alle fall gjør jeg det!)
Gjest Gjest Skrevet 27. august 2009 #3 Skrevet 27. august 2009 Det finnes mange typer av god og dårlig kjemi, men kjemi handler om kontakten og de følelsene man merker når man er sammen med personen.
Cannavaro Skrevet 27. august 2009 #4 Skrevet 27. august 2009 Ja god kjemi kan defineres som så mye vel : men, aller viktigst - enighet, like synspunkter, verdier og holdninger ja ! Man klarer å holde en samtale igang (men ikke helt nødvendig, "kjemi" kan være der allikevel), det er en god tone, man spiller på samme strenger og lag. Det kan være at man utfyller hverandre og er genuint opptatt av hverandre. Følelsen av å ha det bra med vedkommende i deres nærvær eller en form for positiv stimulanse. Og ja, som man sier : man "føler" at kjemien er der rimelig fort. Det er det emosjonelle som påvirker oss i retning mot tiltrekning til vedkommende. Å oppdage god kjemi med en annen person er positivt og stimulerende.
Gjest Gjest_erlend_* Skrevet 27. august 2009 #5 Skrevet 27. august 2009 Det legges mye vekt på at man har "god kjemi" når man møter noen nye. Hva legger man egentlig i det? Og er kjemi noe som kan opparbeides over tid, f.eks. hvis den ene parten er uerfaren i forhold til den andre når det gjelder kjærlighet? Jeg klarer ikke holde hendene unna dama mi. Jeg vil bare kose og klappe henne hele tiden. Jeg har så veldig lyst til å trekke henne inntil meg. Og hun bare nyter det. Jeg tror det er det som kalles god kjemi i forhold til kjærlighet. I tillegg elsker hun faktisk min litt sære humor.
I Grosny Skrevet 27. august 2009 #6 Skrevet 27. august 2009 me, og vi kan føre en samtale uten å hoppe i strupen på hverandre! Hehe! Min kjære og jeg har store problemer med å føre en samtale uten å hoppe i armene på hverandre.
Rosalind Skrevet 27. august 2009 #7 Skrevet 27. august 2009 Jeg tror uttrykket henviser til den biologiske prosessen som skjer ved forelskelse. Vanskelig å si om det kan styres/opparbeides. Den bare er der; noen mennesker passer bedre sammen enn andre.
Gjest Gjest Skrevet 27. august 2009 #8 Skrevet 27. august 2009 For meg er kjemi en følelse av noe velkjent, selv om personen er fremmed. At det er en forbindelse mellom oss. At vi forstår hverandre. At vi kommuniserer godt og naturlig. En indre nærhet. En personlig likhet. En slags kjærlighet ved første samtale. Det er ulike grader av kjemi. Noen få ganger har jeg opplevd å treffe mennesker der kjemien har vært veldig sterk. Dette har dessverre skjedd med mennesker jeg av ulike årsaker ikke fikk mulighet til å beholde i livet mitt.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå