Gå til innhold

Gravering på utsiden av ringene?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei.

Kjærestn min og jeg har sittet og sett på forlovelsesringer. Kom over et bilde av noen ringer med gravering på utsiden. Jeg syntes det så kjempefint ut, og syns at ringene kommer til å bli veldig spesielle pga nettopp det. Men så begynte vi å tenke på om det egentlig er så lurt å ha gravering på utsiden? Tenker på slitasje og slikt.. Noen som har erfaring med dette?

På forhånd takk for svar;)

Videoannonse
Annonse
Skrevet
Hei.

Kjærestn min og jeg har sittet og sett på forlovelsesringer. Kom over et bilde av noen ringer med gravering på utsiden. Jeg syntes det så kjempefint ut, og syns at ringene kommer til å bli veldig spesielle pga nettopp det. Men så begynte vi å tenke på om det egentlig er så lurt å ha gravering på utsiden? Tenker på slitasje og slikt.. Noen som har erfaring med dette?

På forhånd takk for svar;)

Vil tro det slites ganske fort ned. Selv gravering på innsiden blir slitt ned. Min giftering er nå 20 år gammel og det er nesten ikke mulig å lese graveringen på innsiden. Den er slitt ned av ikke noe annet enn å være på fingeren. Det går sikkert enda raskere med utvendig.

Gjest Gjest_Monica_*
Skrevet

Min far er gravør, og jeg vet ihvertfall at det er _veldig_ mange som har gravert ringene utenpå de siste årene (etter Ringenes herre-filmene kom)

Skrevet

Vi har slike ringer med gravering på utsiden, kjempe flotte, om de slites ned etter10 + år er det jo bare å få fikset på dem igjen vil jeg tro?

De er hvertfall rålekre nå og veldig spesielle, får mange flotte kommentarer :jepp:

Skrevet

Skriften vil nok slites ned etterhvert, ja. Men det går an å gravere dem på nytt dersom det skulle skje. Alle ringer bør pusses opp jevnlig uansett.

Skrevet

Jeg ble anbefalt å ikke gjøre det pga. skitt og bakterier som setter seg nedi, men angrer litt for synes det skikkelig fint.

Skrevet (endret)

Her er ringene vi har. Vakre enn så lenge :jepp:

Vedlegg slettet pga copyright. Bildet kan ses her.

-jolie, mod

Endret av jolie
Skrevet
Her er ringene vi har. Vakre enn så lenge :jepp:

Vi har også disse :)

ER kjempefine. De er ganske dypt gravert, helt annerledes enn det som er gravert inni. Det er kjempe tynt og ikke så dypt. Så tror ikke den utvendige graveringen blir slitt før jeg har blitt gammel og grå. og da får en heller gravere de på nytt :ler:

Skrevet

Jeg har også lyst på slik ring med dyp utvendig gravering. Har tenkt litt på teksten evig din/jeg vil være evig din, men er ikke helt sikker. Hva har dere på deres ringer?

Skrevet

Takker for alle gode svar=)

Tanken var en slik dyp og litt kraftig gravering på utsiden. Vi tenkte på å ha navnene til hverandre på utsiden, evt våre kallenavn, også en personlig hilsen og dato inne i ringene. Tror nesten så det blir at vi går for dette altså=)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...