Gå til innhold

Tapas

bipbopalula

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg skal ha tapas i bryllupsfesten, men har sååå lite peiling på hva jeg vil ha på buffeten. Dere som har hatt tapas; hva har dere valgt. Viktig at der er litt forskjellig, noe for en hver smak, og ting som metter.

Tenkte feks å ha en varm gryte ved siden av, men vi liker ikke bacalao (som jo forsåvidt hadde vært perfekt) Mulig vi skal ta det allikevel, sikkert noen som liker det.. :klø: men jeg tviler..

Hadde vært supert viss noen av dere som har hatt tapasmiddag kan skrive menyen her, eller sende meg en PM :)

Skrevet

Tapas er noe en serverer i utdrikkningslag og på fest, ikke i et bryllup!

Skrevet

Vi hadde tapas, og gyrosgryte til vårt bryllup. Nydelig mat, alle fikk noe de likte og det løste stemningen veldig. Vi ønsket ikke et veldig stivt bryllup, så for oss var det perfekt.

Vi hadde:

Lefserull med kremost og røkt ørret

Teriyakiørret på spyd

Sataymarinerte kyllingspyd

Marinert scampi

Speket chorizo og italiensk salami

Albondigas, spanske kjøttboller

Grillet sterk pølse

Manchego-ost

Soppterter

Marinert oliven

Råstekte poteter

Marinerte tomater

Aioli

Pesto

Hjemmebakt foccacia

Gyrosgryte m/gresk salat, ris og tzatziki

Skrevet
Tapas er noe en serverer i utdrikkningslag og på fest, ikke i et bryllup!

Får håpe ikke du skal i bryllupet vårt da ;)

Vi skal ha serranoskinke, ostefat, ulike oliven, hjemmebakt brød, alioli og annen dip, en enkel salat, kylling i hvitløk, potetsalat, marinert grillspyd, patatas bravas, chorizopølse, marinert scampi, kjøttboller, spareribs og øl marinerte løkringer.

Gjest Gjest_gjest_*
Skrevet

Enig med personen over;

Tapas egner seg ikke i bryllup!

Skrevet
Enig med personen over;

Tapas egner seg ikke i bryllup!

Fordi?

Skrevet

...fordi noen er trangsynte.

Tapas er godt! Kanskje du kan lage en spansk omelett også? Med poteter.

Skrevet

Folkens.. vi lever i 2009 :) Det må da vell være lov å velge hva man vil på menyen på bryllupsdagen :) Ingenting som sier at det SKAL være tre-retters.. eller sju-retters osv.. Gå for tapas! ;) Menyen ser kjempegod ut :) Vi skal også ha buffet :) Men vi skal ha asiatisk og koldtbord, siden jeg er halvt asiatisk og han er norsk :) Buffet er kjempegreit ifh til porsjoner for hver enkelt, noen er småspiste og andre er storspiste, i tillegg er det jo en litt sosial greie for når man går opp og henter seg litt mat osv.. kommer litt lettere i snakk med gjester man ikke kjenner fra før :)

Skrevet

Jeg pressiserte det ikke i første innlegg, fordi jeg trodde det ikke betydde noe, men vi skal ha fest dagen etter bryllupet (vi gifter oss fredag), sammen med venner. Da skal vi servere tapas og vin. På selve bryllupsdagen skal vi ha 3 retters middag. MEN, det er faktisk mange som har tapas på menyen når de gifter seg! :) Folk får vel velge det de vil!

Skrevet

Vi vurderer tapas vi også, synes det er så ufattelig kjedelig med den trauste 3-retters middagen som ALLE har.

Typisk scampi til forrett, oksestek til hovedrett og karamellpudding til dessert.

Man kan få veldig flott mat til tapasbordet også, så hvorfor det skulle være noe dårligere det skjønner jeg ikke helt?

Blir så matt av alle "MÅ ha og KAN IKKE ha" rundt bryllupsfeiring jeg, man må ha kjedelig 3-retters, man må kløne seg gjennom en brudevals (gjerne til The rose eller tilsvarende skvip), man MÅ ha taler i den og den rekkefølgen, man MÅ ha sånn og sånn kake osv.

Er det bare jeg som synes at dette er utrolig kjedelig? har vært i så mange like bryllup at jeg spyr bare ved tanken på å skulle ha det sånn selv.. Hva med å tenke litt nytt?

Skrevet
Vi vurderer tapas vi også, synes det er så ufattelig kjedelig med den trauste 3-retters middagen som ALLE har.

Typisk scampi til forrett, oksestek til hovedrett og karamellpudding til dessert.

Man kan få veldig flott mat til tapasbordet også, så hvorfor det skulle være noe dårligere det skjønner jeg ikke helt?

Blir så matt av alle "MÅ ha og KAN IKKE ha" rundt bryllupsfeiring jeg, man må ha kjedelig 3-retters, man må kløne seg gjennom en brudevals (gjerne til The rose eller tilsvarende skvip), man MÅ ha taler i den og den rekkefølgen, man MÅ ha sånn og sånn kake osv.

Er det bare jeg som synes at dette er utrolig kjedelig? har vært i så mange like bryllup at jeg spyr bare ved tanken på å skulle ha det sånn selv.. Hva med å tenke litt nytt?

Amen!

Skrevet

Selv om jeg har stort respekt for de som vil (og våger) å gifte seg litt annerledes, har jeg likevel samme respekten for de som ser det fine i hvit kjole, trerettes middag, forlover med typisk tale og dans med pappa på slutten.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...