Gjest Gjest Skrevet 27. august 2009 #21 Del Skrevet 27. august 2009 Sett polstret tape over ringeklokken hver helg, og si ifra til barnas foreldre at de ikke må ringe på så tidlig. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 27. august 2009 #22 Del Skrevet 27. august 2009 Hvis du leser den andre tråden her inne om barn som er tidlig ute vil du se at det er ganske vanlig å sende ut barna tidlig i helgene og samtidig skyve fra seg alt ansvar for hva de gjør ute. Og om naboene skulle bli plaget er holdningen den at da får naboen flytte! For i helgene må man faktisk regne med å bli vekket tidlig av andre sine barn Jeg er en av de fæle foreldrene som sender ungene mine ut klokka 9 i helgene og som skrev det i den andre tråden. Mener også at folk må tåle at barn er ute også i helgene. Men jeg har evnen til å snakke med foreldrene til ungenes venner. Og vi vet hvem som er oppe når. Så om ungene ringer på til andre eller andre på til oss så er det av de som er oppe tidlig. Du skjønner, det går an å snakke med hverandre. Og ungene mine har alltid spist frokost sammen med meg før de går ut. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
ToveM Skrevet 27. august 2009 #23 Del Skrevet 27. august 2009 Kommer det unger på døren her før minstejenta er stått opp/spist frokost. Sier jeg ganske enkelt at hun kommer ut når hun er ferdig og har spist. Og at hun da kommer til de. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 27. august 2009 #24 Del Skrevet 27. august 2009 Mener også at folk må tåle at barn er ute også i helgene. Og ungene mine har alltid spist frokost sammen med meg før de går ut. Det er forskjell på å tåle at barna er ute å leker enn å tåle at barna ringer på og maser for tidlig. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 27. august 2009 #25 Del Skrevet 27. august 2009 Det er forskjell på å tåle at barna er ute å leker enn å tåle at barna ringer på og maser for tidlig. Flott å ta ting ut av sammenhengen gitt ... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 27. august 2009 #26 Del Skrevet 27. august 2009 Flott å ta ting ut av sammenhengen gitt ... Det var vel strengt tatt ikke den gjesten som egentlig gjorde det :gjeiper: Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest paiene Skrevet 27. august 2009 #27 Del Skrevet 27. august 2009 Vi hadde slike morgenfugler på døra i 9-tiden i helgene før.. Ingen av oss er våkne før 10, så for å bli kvitt prob. kjøpte vi en on-off sak på ringeklokka. Genialt system :-) så de kan trykke til krampa tar de uten at vi bli forstyrret av d.. Dessuten ble de andre barna fort vant til at det er bortkastet tid å plinge på før 10.30. Finnes selvfølgelig unntak, som river ned hele huset hvis de ikke får svar da.. men de blir vi kvitt med å pælme råttne egg etter, som jeg og sambisen har lagret til en hver tid på loftet.. ( spøk ) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Minttu Skrevet 27. august 2009 #28 Del Skrevet 27. august 2009 Vi hadde slike morgenfugler på døra i 9-tiden i helgene før.. Ingen av oss er våkne før 10, så for å bli kvitt prob. kjøpte vi en on-off sak på ringeklokka. Genialt system :-) så de kan trykke til krampa tar de uten at vi bli forstyrret av d.. Dessuten ble de andre barna fort vant til at det er bortkastet tid å plinge på før 10.30. Finnes selvfølgelig unntak, som river ned hele huset hvis de ikke får svar da.. men de blir vi kvitt med å pælme råttne egg etter, som jeg og sambisen har lagret til en hver tid på loftet.. ( spøk ) Genialt! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 27. august 2009 #29 Del Skrevet 27. august 2009 Jeg hadde sagt fra til ungene at vi ikke har stått opp ennå, og at de fikk gå hjem så lenge og ikke komme tilbake før kl. 11. Det handler ikke bare om når man er våken og ikke, men ofte vil familien ha litt tid sammen om morgenen før det blir for mye action. Akkurat som at man ikke ringer til folk etter kl. 22, selv om man vet at de mest sannsynlig er våkne. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 27. august 2009 #30 Del Skrevet 27. august 2009 Det var vel strengt tatt ikke den gjesten som egentlig gjorde det :gjeiper: Nei tenk at man svarer på et innlegg da som omhandler den andre tråden Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Chiffon Skrevet 27. august 2009 #31 Del Skrevet 27. august 2009 Slutt å slipp de inn. Si nei, kom tilbake klokken 11 og hold på det. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 27. august 2009 #32 Del Skrevet 27. august 2009 Nei tenk at man svarer på et innlegg da som omhandler den andre tråden ? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
spezitas Skrevet 28. august 2009 #33 Del Skrevet 28. august 2009 Hos oss har vi hatt det slik i flere år at det kommer barn og ringer på døren tidlig i helgene. Nå har endelig ungene mine begynt å sove lenge (til kl 09.30-10.00) i helgene, noe som er sårt etterlengtet etter å ha stått opp mellom kl 05.30- 08.00 i ca 8 år...l Vi bor i et borettslag med mange barn i alle aldre, og det vi gjør for å unngå å bli vekket av andre, er å lukke vinduer og skru av ringeklokka. Det hender jeg putter sov i ro i ørene, og da får jeg også fred. Har heldigvis evnen til å "skru av" når jeg vet det ikke er mine barn som bråker;) Vi bruker somregel å ha samlet familiefrokost/lunch i 10.30-11.00 tiden, og ringer dte på døra når vi spiser, gir somregel ungene beskjed om at de kommer ut og leker når de er ferdige med å spise og kle seg. Fungerer veldig bra det! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 28. august 2009 #34 Del Skrevet 28. august 2009 Hva med å henge et skilt på døra og gi ungene beskjed om at når det henger på døra så skal de ikke ringe på for dere sover. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 28. august 2009 #35 Del Skrevet 28. august 2009 Det er ikke sikkert man ønsker folk på døra tidlig i helgene selv om man ikke sover så lenge. Etter en hektisk uke med tidspress om morgenen, går vi ofte rundt i pysjen i 2-3 timer og tar det heeeelt med ro i helgene. Er gjerne oppe i 7-8 tiden, men ønsker ikke besøk eller "forstyrrelser" før i 10-tiden. Dette har vi pratet med aktuelle naboer om og de fleste var faktisk enig. Ja, man må tåle at barn er UTE (dvs på fellesarealer, i sin egen hage, i gata osv) men man skal da ikke behøve å tåle overtramp i "privatlivets fred" (for å dra det litt langt) bare fordi man bor tett. Nå syns faktisk jeg at man ikke behøver å tåle unger som står å skriker på lekerplassen kl. 8.30 på søndagsmorgenen, men det må jeg jo bare leve med. Det området er fritt for alle :-) Men ringing på dørene, dundring på dører/vinduer/vegger o.lign. burde være helt unødvendig når man har sagt fra. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå