Gjest Fugl Fønix Skrevet 27. august 2009 #1 Skrevet 27. august 2009 Heihei. Jeg er nå ganske gravid. Magen er ikke kjempedryg, men absolutt til stede. Jeg skriver her fordi at mannen min nå begynner å bli litt redd for å ha sex. Først og fremst har jeg bekkenløsning, og han er redd for å skade meg. Og så begynner han å bli redd for å skade ungen. Han vet jo rasjonelt sett at han ikke skade ungen, men det erikke alt man klarer å være rasjonell over. Jeg skjønner han veldig godt, og legger ikke noe press på ham ang. dette. Vi er flinke til å kose med hverandre og være sammen på andre måter. MEN.. Så er det visse ting som gjør meg litt bekymra. Det er en åtte uker til ungen kommer. Etter det regner jeg med at det vil være en periode hvor sex blir vanskelig uansett. Det betyr at vi står ovenfor en, for meg, ganske langvarig sextørke. Jeg er redd for om vi får sexlivet opp å gå igjen etterpå. Han sier at dette ikke er noe problem for ham, men jeg har vel alltid hatt litt større behov, og er derfor litt mer usikker. Finnes det noen menn der ute som har tenkt på samme måten som ham, og som har fått til ett godt seksuelt forhold etterpå? Kan dere i så fall gi meg litt råd om hva som skal til for å sørge for dette, slik at jeg ikke går i en eller annen ukjent fallgruve?
Gjest brutal_mann Skrevet 27. august 2009 #2 Skrevet 27. august 2009 Ikke stress og press fyren. Husk også at sex ikke står først i tankene dine etter fødselen. Så la ting skje naturlig, ha en åpen dialog og unngå anklagende ord og toner. Så kommer resten av seg selv.
Gjest Fugl Fønix Skrevet 27. august 2009 #3 Skrevet 27. august 2009 Ikke stress og press fyren. Husk også at sex ikke står først i tankene dine etter fødselen. Så la ting skje naturlig, ha en åpen dialog og unngå anklagende ord og toner. Det er det som er det viktigste for meg og, at jeg ikke presser ham med det. Er veldig glad for at han forklarte meg hvorfor han syns det er vanskelig nå, for ellers hadde jeg sikkert presset mer.
Uh-huh Skrevet 27. august 2009 #4 Skrevet 27. august 2009 Det er det som er det viktigste for meg og, at jeg ikke presser ham med det. Er veldig glad for at han forklarte meg hvorfor han syns det er vanskelig nå, for ellers hadde jeg sikkert presset mer. Det går seg nok til skal du se. Kan ikke se noe langvarig grunn til at han ikke skal ha lyst til å ha sex på samme nivå etter fødselen som før. Hadde en kamerat som ikke var så hypp på å ha sex med samboeren etterpå og det var visstnok fordi han hadde stått og kikket på selve fødselen da hodet ble kronet etc og det hadde psyket han godt ut. Så kanskje det er noe å tenke på om han er av typen som ikke er så hypp på slike scener? Ellers tror jeg nok at det vil gå seg til, prøv å ikke stress så mye rundt det hele på forhånd for da kan det kanskje bli verre enn det trenger å bli. Kommunikasjon er alfa omega her.
Gjest brutal_mann Skrevet 27. august 2009 #5 Skrevet 27. august 2009 Det går seg nok til skal du se. Kan ikke se noe langvarig grunn til at han ikke skal ha lyst til å ha sex på samme nivå etter fødselen som før. Hadde en kamerat som ikke var så hypp på å ha sex med samboeren etterpå og det var visstnok fordi han hadde stått og kikket på selve fødselen da hodet ble kronet etc og det hadde psyket han godt ut. Så kanskje det er noe å tenke på om han er av typen som ikke er så hypp på slike scener? Ellers tror jeg nok at det vil gå seg til, prøv å ikke stress så mye rundt det hele på forhånd for da kan det kanskje bli verre enn det trenger å bli. Kommunikasjon er alfa omega her. Stakkars jævel! Forøvrig er vel oralsex noe som oppleves som tryggere? Ingen lang stake som dunker i filler kraniet på barnet da
Gjest Gjest Skrevet 27. august 2009 #6 Skrevet 27. august 2009 Hei.. Jeg var også redd for det samme. Skade eller starte fødselen for tidlig var vel det jeg tenkte på. Det blir gjerne en sextørke, Lengden kan variere mye. kommer jo en del an på hvordan fødselen går. Om det klippes eller revner mye. Og så må du (kvinnen) trene seg litt opp igjen. Da er faktisk onani en grei måte finne ut når følelsen er tilbake. Det er også trolig natturlig for mannen at det blir en pause. Det er jo såpass mye som skjer i tiden etterpå, så det er ikke sex som er det første temaet regner jeg med. Enn så lenge får han hjelpe seg selv.. Så blir det god sex igjen, om ikke bedre. Hilsen, far til tre :-)
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå