Gjest Pissredd Skrevet 27. august 2009 #1 Skrevet 27. august 2009 Var akkurat på do og så oppi og da så jeg at jeg hadde veldig mørk urin!! hjelp!! hva kan det være?? Lommelegen er ikke akkurat behjelpelig!! hilsen pissredd!
Gjest ts Skrevet 27. august 2009 #3 Skrevet 27. august 2009 det har jeg faktisk.. glemte vannflaska når jeg trente..
NoAngel Skrevet 27. august 2009 #4 Skrevet 27. august 2009 kan hende det er derfor drikk masse da vet du, og se om det er bedre i morgen hvis ikke så kan du jo bare ringe legen
Mermaid Blues Skrevet 27. august 2009 #5 Skrevet 27. august 2009 Har du vondt noe sted? Dersom du har smerter i magen, eller det gjør vondt å tisse, kan det være en urinveisinfeksjon. Det er ikke farlig, og veldig vanlig, men kan være ganske så ubehagelig. Da vil det kunne komme litt blod i urinen, så det kan forklare fargen hvertfall. Det beste å gjøre er å prøve å slappe helt av, ta en ibux hvis du har vondt i magen og ikke bruk trange bukser eller klær som strammer rundt magen. Hvis du er veldig dårlig (noen får feber osv) eller ikke klarer å slappe av til i morgen, kan du ringe legevakten. Du vil få antibiotika dersom legen mener det er nødvendig, men som regel går en UVI over av seg selv. Tranebærjuice har veldig positiv effekt (det smaker litt surt til å begynne med, men kan blandes ut med vann) og blåbær skal visst også hjelpe, selv om tranebær er det som vanligvis er mest effektivt. Dersom du ikke har noen symtpomer på UVI kan det kanskje være bittelitt mensblod eller en liten blødning fra eggløsning som har blandet seg med urin?
Gjest Gjest Skrevet 27. august 2009 #6 Skrevet 27. august 2009 Mørk urin kommer nesten alltid av for lite væskeinntak. Drikk mye i dag og se hvordan det er da.
Gjest Fugl Fønix Skrevet 27. august 2009 #7 Skrevet 27. august 2009 Lite væske Ikke farlig i det hele tatt.
Gjest jonas Skrevet 20. juli 2011 #8 Skrevet 20. juli 2011 hei jeg har sett brun urin av meg i dag kan noen kommentar hverfor er det skjer...
Gjest Skrevet 20. juli 2011 #9 Skrevet 20. juli 2011 (endret) Hvis du er veldig dårlig (noen får feber osv) eller ikke klarer å slappe av til i morgen, kan du ringe legevakten. Du vil få antibiotika dersom legen mener det er nødvendig, men som regel går en UVI over av seg selv. Tranebærjuice har veldig positiv effekt (det smaker litt surt til å begynne med, men kan blandes ut med vann) og blåbær skal visst også hjelpe, selv om tranebær er det som vanligvis er mest effektivt. Dersom du ikke har noen symtpomer på UVI kan det kanskje være bittelitt mensblod eller en liten blødning fra eggløsning som har blandet seg med urin? Jeg vil bare nevne at en UVI ikke som regel går over av seg selv. Derimot er det svært farlig å gå med UVI lenge. Legevakten har alltid tatt det alvorlig når jeg har ramla inn der flere ganger med UVI, og gjerne sagt at her skulle jeg vært for lenge siden. EDIT: Og nå ser jeg at tråden er 2 år gammel. Men ja, UVI er like farlig idag. Selv om det er lite sannsynlig at du, Jonas, har det. Drikk vann! Just saying. Endret 20. juli 2011 av Lille Måne
AnonymBruker Skrevet 20. juli 2011 #10 Skrevet 20. juli 2011 Trodde det var mørk gul veske som var forlite vann, ikke brun?
AnonymBruker Skrevet 20. juli 2011 #11 Skrevet 20. juli 2011 Trodde det var mørk gul veske som var forlite vann, ikke brun? Jo, men om urinen er veldig konsentrert så kan den se brun ut.
Gjest Silje Skrevet 1. oktober 2012 #12 Skrevet 1. oktober 2012 Veldig brunt tiss og også bety leverfeil.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå