Gå til innhold

~ Savner de gode, gamle privatfestene ~

Anbefalte innlegg

Skrevet

Åh, som jeg savner de gode, gamle privatfestene. Da vi satt hjemme hos en eller annen til langt på natt. Nå heter det "voerspiel", og det er en selvfølge at man går på byen når det virkelig begynner å bli morsomt. Da er man sikre på at alle forsvinner for hverandre i løpet av en time.

Så hvor er det blitt av de gamle festene? Med allsang og gitar og løsing av verdensproblemer...

Videoannonse
Annonse
Skrevet

hæ? hvor er det du bor da? her kommer vi sjelden fra det stedet vi begynner og drikke her. helst da på gårdsplassen til en eller annen. hmmm nei tror du fester på feil sted da LD.

Gjest Mzfire
Skrevet

Helt enig med deg Livets datter. Synd at de gode gamle privat festene er blitt borte. Hvertfall for mitt vedkommende. Syns det er mye mer koselig å være sammen på en fest til langt på natt jeg. Da er alle samlet og man har mer glede av hverandre. Kunne blitt mye mer moro på en fest enn på et utested.

Kansje jeg skal planlegge en fest snart? :) da er det ikke lov å dra på byn asså :briller:

Skrevet

Jeg kommer, jeg!

Skrevet

Hos oss varer festene nesten alltid til langt på natt, og ingen går på byen. Bare vorspeil er kjedelig!

Skrevet

Her lever fester med gitar, allsang og dype vrøvlediskusjoner i beste velgående. :kul:

Skrevet

Jeg er helt enig med deg,Livets datter.

Det er slutt på de koselige festene.

Nå er det bare å hølje nedpå før man skal stresse på byen... :cry:

Det var mye bedre i "gamle dager" da man satt ett sted hele kvelden.

Spiste god mat,drakk,pratet,spilte spill,sang og spilte gitar.

Å,som jeg savner den tiden!

Skrevet
Så hvor er det blitt av de gamle festene? Med allsang og gitar og løsing av verdensproblemer...

Hihi....det blir akkurat en sånn fest hos oss i kveld. Og jeg gleder meg skikkelig! I kveld skal alle store og små problemer løses på null komma niks!

Har planlagt denne sommerfesten i noen uker nå, så jeg håper det blir skikkelig koselig!

Skrevet

Det er da ikke noe i veien for å gjøre noe med det!? Ta selv ansvar for å endre det! :D Jeg er av samme oppfatning som deg, og synes et vellykket vorspiel burde vare hele kvelden, i stedet for at man reiser på byen og spres rundt overalt.

Jeg har begynt å invitere til F E ST - og da er det ikke lov å reise ut. Etter hvert har jeg funnet ut at "alle" andre tenker på samme måte og er glad for å slippe å dra ut på byen. Får mye mer igjen for å ha det sosialt med venner.

Prøv! :blunke:

Skrevet
Det er da ikke noe i veien for å gjøre noe med det!? Ta selv ansvar for å endre det!

Har prøvd, men det er helt umulig. Kan ikke nekte folk å reise...

Skrevet
Har prøvd' date= men det er helt umulig. Kan ikke nekte folk å reise...

Å, så du har prøvd, ja... Hvorfor MÅ folk absolutt på byen egentlig? Hvis de har det gøy på festen?

Jeg må innrømme at jeg var sånn selv før, og det er vel bare det siste året at jeg har fått mer sansen for fester hjemme. Så jeg vet vel egentlig grunnen selv, når jeg tenker meg om.. :)

Du får komme hit på fest, da vet du!

Et annet alternativ kan være å invitere til en temafest. Ha 60-70- eller 80-tallsparty, hawaiiparty el.l og legg opp til en skikkelig gjennomført fest.

På slike fester tror jeg folk forventer at dere skal bli ett sted og ikke farte rundt. (Kanskje bad taste-party, så TØR ikke folk bevege seg utenfor døra di) :ler:

Skrevet
(Kanskje bad taste-party' date=' så TØR ikke folk bevege seg utenfor døra di) [/quote']

Slett ingen dum ide...

Skrevet

Jeg skjønner hva du mener..

Alle venninnene mine liker å danse, men ikke jeg. Derfor skal de alltid ut på overfylte utesteder med laaaang kø. Liker meg best på hjemmefest jeg.

Skrevet

Du er herved invitert til oss Livets Datter! :D

Vi holder ofte det vi kaller "vrimleparty". Da inviterer vi masse mennesker og alle koser seg med litt vin og fingerfood. Det er selvsagt ikke sitteplass til alle, - derfor kaller vi det vrimleparty.

Ca. klokken 2200 går amerikanerne hjem. Og DA begynner festen! :sjarmor: Resten av oss (nordmenn, englelskmenn og irer) holder ut til den lyse morgen. Har det så koselig atte!

:briller:

Skrevet

Helt enig...at det er hjemmefester som er morsomt. Hver høst pleier jeg å samle sammen forskjellige venninner. Da lager jeg en skikkelig innbydelse (finner på masse rart), og har nytt tema for hvert år...f.eks. sist høst hadde vi engleparty, og da MÅ alle kle seg ut som engler. Pleier alltid å lage en god middag, kanskje en kake..blir som regel kun spist av de samme, hehe....Alle tar med seg drikkevarer selv. Så deler vi på det vi har.. De festene bruker alltid å bli meget vellykkede. Sender ut nabovarsel 1 uke i forveien.Så nå er det snart dags igjen. Vi tar det rundt mnd.skiftet sept/oktober.Spesielt en av mine venninner gleder seg bestandig, for henne er det virkelig årets høydepunkt (bortsett fra jul Og nyttårsaften)...Et år hadde jeg tenkt å droppe det men da ble hun sååå lei seg at jeg ombestemte meg.

Skrevet

De derre festene der vi spikra bløtkake på veggene, spydde i gardinene, spant opp plenen med traktor, sprengte kjøkkenbenken med hjemmelaga bomber??? Er det de festene du mener???

Ja, jaggu meg er det forsvunnet helt....merkelig.....

• 4 måneder senere...
Skrevet
De derre festene der vi spikra bløtkake på veggene, spydde i gardinene, spant opp plenen med traktor, sprengte kjøkkenbenken med hjemmelaga bomber??? Er det de festene du mener???

Eeeeh... kjenner meg ikke helt igjen i den beskrivelsen :ler: . Men nå som det blir røykfritt overalt, kan man kanskje ha flere hjemme-fester.

Skrevet

Jeg foretrekker hjemme-fester! Heldigvis finnes det noen av dem ennå, men det er ofte noen som bare MÅ på byen ja. Selv har jeg blitt mindre glad i å fly på byen og mer glad i å mumle over rødvinsglasset i en sofakrok. :lol:

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...