Gå til innhold

Er fuglefjær farlige?

Fremhevede innlegg

Skrevet

Var og hentet datteren min i barnehagen i dag. Hun er en sånn unge som plukker opp og samler på alt mulig rart, og mens vi stod og pratet litt med en av de ansatte før vi skulle dra, kom det frem at hun hadde funnet en fuglefjær mens de var ute på tur, men at hun ikke hadde fått lov å ta den med seg fordi "det kan hende det var noe farlig smitte eller noe på dem". Hva slags kjempefarlige sykdommer er det egentlig fugler har?

Selv ble jeg aldri syk av fuglefjær da jeg var liten, og hittil har heller ikke barna mine blitt det, så jeg bare lurer...

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Faren er vel størst for salmonella tror jeg. Ofte er ikke fjær som kanskje har ligget en god stund smittefarlige, men ville prøvd å vaske hendene på ungen før den puttet dem i munnen.

Skrevet

Jeg har alltid fått banka inn fra barndom av at det er lus på fjærne,hehe. Det er mulig dette er helt feil da :)

Skrevet

Da jeg var barn så husker jeg de andre barna brukte å si at man ikke måtte ikke plukke opp fuglefjær fordi det kunne være lus på dem. Det fikk jeg høre om jeg plukket opp ei fjær. Har aldri hørt det fra voksne, kun unger.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...