Gå til innhold

Shampo for sensitiv hodebunn?

Anbefalte innlegg

Gjest trenger hjelp
Skrevet

Hei!

Jeg har svært sensitiv hodebunn, og sliter med flass. Ingen av shampoene man kan få kjøpt i vanlige butikker er noe for meg :(

Prøvde en slags redken shampo for en stund siden (hvit flaske med grå skrift, hvis jeg husker rett), synes ikke flasset kom bort av den heller. Det var en frisør som anbefalte den til meg.

Håper det er noen her som kan foreslå en grei shampo for sensitiv hodebunn :)

(og som ikke lukter helt forferdelig!)

På forhånd takk!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det er veldig mange som reagerer på Redken shampoer, meg selv inkludert.

Jeg hadde stort glede av kerastase i mange år, men er ikke noe glad i den lenger.

Anbefaler KMS sensitiv på det aller varmeste.

Skrevet

Jeg har sensitiv hodebunn og på meg virker apotekets SebaMed shampo bedre enn allverdens fancy frisørshampoer som jeg har prøvd. Kløen og flassingen blir ikke helt borte, men det avtar i allfall betraktelig. Den lukter dessuten mildt og godt også ;) .

Skrevet

Jeg har sjampo for tørr hodebunn (dokumentert mild, irriterer ikke hodebunnen) fra ACO (apotekenes composita) som jeg bruker i perioder jeg har behov for det. Kjøpes på apoteket. Jeg kan fint anbefale denne.

Skrevet

Jeg kan anbefale Lavera, som tidligere nevnt selges dette merket på helsekost. Har sensitiv hodebunn som tidligere var irritert og klødde, Lavera shampoen fixet dette. Er fornøyd med alle dem jeg har prøvd fra dette merket. De har også andre bra merker på helsekostbutikkene, men husker dessverre ikke hva de heter.

Skrevet

Hei, trådstarter her :)

Takk for alle anbefalinger! Jeg har nå bestilt kerastase bain gommage og KMS sensitiv. Håper de funker, hvis ikke så kjøper jeg noen av de andre som dere har anbefalt. Er nesten litt desperat for å få tak i en skikkelig shampo og jeg har jo ikke peiling på hvilke som er bra (jeg vet hvilke som IKKE er bra for meg, hehe). Jeg er sjeleglad for at jeg fikk svar her :)

Så en stor takk til alle dere som svarte!

:klemmer:

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...