Gjest Anonymous Skrevet 8. august 2003 #1 Skrevet 8. august 2003 Hei Er det noen som har leid leilighet/hus i syd-europa? Tenker ikke på Spania som kanskje er typisk, men mer Italia, Kroatsia, Frankrike eller Hellas. Erfaringer, på godt og vondt? Noen gode linker som dere vil anbefale? Vi blir iallefall 4 voksne og to barn. Hilsen noen som er klare for mer ferie, og drømmer om neste vår/sommer allerede
aber Skrevet 8. august 2003 #2 Skrevet 8. august 2003 Som jeg har gjort før her inne anbefaler jeg mer enn gjerne et reisebyrå vi reiste med til Korsika for et par år siden. Dvs. vi leide hus gjennom dem, det var ikke noe chartergreier. Vi leide et kjempefint hus (men litt spartansk...) midt på stranda, og hadde en fin leilighet i en annen by uka etter. Det var mange barnefamilier som benyttet seg av husene som ble leid ut også. Ikke var det noe dyrt heller. Adressen deres er: http://www.korsika.no/main/main.asp?ID=1 Ellers har jeg søkt en del rundt på nettet og funnet private som leier ut hus - det er jo alltid en mulighet, så lenge man passer på å skrive ordentlig kontrakt og sjekke litt rundt. En bokserie jeg mer enn gjerne også anbefaler er: "Special places to stay" I denne serien tar de for seg et spesielt land (Italia, Frankrike etc), og har omtale og bilde av forskjellige "self catering"-steder. De har også en nettside: www.specialplacestostay.com Her er det utrolig mange kule steder! Gamle ombygde møller, togstasjoner, vanlige hus, leiligheter m.m. Lykke til!
Octavia Skrevet 8. august 2003 #3 Skrevet 8. august 2003 Har vært i Italia hvor vi leide leilighet privat etter annonse i Aftenposten. Har også bodd på vingård som vi fant på nettet. Fornøyd med begge deler. Så fornøyd at vi drar ned igjen i høstferien. Har ikke bestemt hvor vi vil bo enda, men jeg kommer til å lete litt på nettet. Vær kritisk når du leier, still mange spørsmål. Dersom det er flere leiligheter tar de gjerne bilde av den som er nyoppusset.....
Gjest Anonymous Skrevet 8. august 2003 #4 Skrevet 8. august 2003 Octavia: men hvor leter du for å finne et sted å dra til da? Jeg er litt grønn på slikt som dette kjenner jeg...... Ilder: Korsika ser fint ut, men jeg har hørt litt forskjellig om det. Forresten: hva har dere betalt per uke etc? Er det avhengig av hvor mange som bor der, eller er det slik med en fast sum at dersom vi drar flere så blir det rimeligere per person? Flere tips mottas med stor takk!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå