Gå til innhold

Pus som halter...


Moonbird

Anbefalte innlegg

Katten min, Snake, er omplasseringskatt. Han har alltid vært usannsynlig klengete og kosete, skal alltid sitte på fanget og hvis han ikke får oppmerksomhet, så KREVER han det.

Før vi fikk ham, er jeg ganske sikker på at han ble påkjørt, for han har et par knekker på halen. Vi kastrerte ham, for han sloss fælt med nabokatten, og etter kastrasjonen har han som forventet blitt roligere og mindre aktiv.

Det er bare det at etter hvert som han har blitt mer bedagelig og mistet muskelmasse, så har han blitt stivere i kroppen. Han vegrer seg for å hoppe både opp og ned, og innimellom begynner han å halte på det ene frambeinet. Det merkelige er at hvis han da får oppmerksomhet og kos, da slutter han som regel å halte, men han går litt stivt som vanlig. Han reagerer ikke på at vi tar på labben når han halter, men hvis vi bøyer den slik den blir bøyd når han går, da drar han labben til seg. Likevel er han helt rolig og vil ikke ned av fanget.

Hver gang jeg bestemmer meg for å dra til dyrlegen med ham, slutter han å halte, og halter ikke på lenge...

Hva i alle dager kan være problemet? Halter han rett og slett for å få kos???12

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Man kunne jo begynne å lure; katten din virker jo nesten både beregnende og litt utspekulert! icon_lol.gif

Et tydelig oppmerksomhetsbehov i hvert fall!

Kan denne haltingen ha noen sammenheng med gikt eller lignende? Halter han mer i f.eks. rått og kaldt vær? *bare tenker høyt*

Jeg tror uansett jeg ville latt dyrlegen se på det! Fortell hva dere evt. finner ut, da!

Klem fra katteeier12

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 måneder senere...

Ble litt bekymret for den halen, jeg! Katten min er også omplassert, og hun hadde knekt hale da vi fikk henne. Det gikk betennelse i den , og den måtte amputeres. Hvis ikke vi hadde gjort det ville det gått koldbrann i den. Kan det være tilfellet med din pus, også?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kinga

Ta katten med til dyrlegen selv om den ikke halter!

Dyrlegen har flere muligheter for å undersøke om katten har reelle smerter selv om den ikke halter akkurat i øyeblikket. Fysisk manipulering av foten og røntgen av fot og ryggrad vil hjelpe mye til å kunne si noe om dette er virkelige smerter.

Det kan jo godt hende katten er en luring (jeg forstår han godt jeg; ville også lurt meg til enda litt mer kos om jeg oppdaget hva som virket :sjarmor: ), men har den virkelige smerter, er det mulig å gjøre noe med det.

Lykke til!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...