Gå til innhold

Lærerne

Anbefalte innlegg

Skrevet

I dag kl. 21.40 begynner det en dokuserie om lærere fra Årvoll skole. Får et innblikk i hvordan skolehverdagen er. Kanskje greit å få sett litt fra oss som er litt utenfort den "verden."

Flere som skal se?

Videoannonse
Annonse
Gjest læreren
Skrevet

Jeg er lærer og gleder meg veldig til å se programmet. Det er ett yrke som er veldig spennende, men også kaotisk. Det er alltid mange "baller" i luften og man føler alltid at man ligger på etterskudd, selv om man jobber mye. Jeg har alltid med meg jobb hjem etter endt arbeidsdagen og mange kvelder går i det. Så det er spennende å se hvordan andre opplever arbeidsdagen sin, og også plukke opp noen tips og ideer.

Skrevet

Så den (på web-tv) og fikk bare bekreftet at jeg aldri kunne ha jobbet som lærer. Det må da være utrolig frustrerende med all innsatsen man selv gjør for deretter å få så lite tilbake fra umotiverte og urolige elever. I tillegg skal man bare maktesløst være vitne til at de som henger etter eller synes å ha andre problemer ikke får den hjelpen de trenger og at de flinke kjeder seg.

Hvorfor må man absolutt stappe et klasserom fullt med 30 elever på helt forskjellig nivå? Kan man ikke dele inn elevene etter arbeidsinnsats og lærelyst og f. eks. flytte over de som forandrer seg?

Skrevet
Hvorfor må man absolutt stappe et klasserom fullt med 30 elever på helt forskjellig nivå? Kan man ikke dele inn elevene etter arbeidsinnsats og lærelyst og f. eks. flytte over de som forandrer seg?

For å unngå eliteklasser og taperklasser. -Men jeg skjønner allikevel tankegangen selv om jeg tenker at det må kunne gå an å finne en bedre, mindre stigmatiserende løsning...

Skrevet

Dessuten viser forskning klasser som ikke er nivådelte har bedre læring enn nivådelte klasser- for alle, både svake og sterke.

Skrevet