Gjest Gjest_lurer_* Skrevet 26. august 2009 #1 Skrevet 26. august 2009 Vurderer å skaffe antibjeffhalsbånd, av typen som spruter sitronvann. Grunnen er at ingenting har fungert som vi har prøvd. Nå leier vi en leilighet under ei eldre dame, og det er veldig lytt. Hver gang hun går i trappa eller bråker litt der oppe, setter hunden i gang med å bjeffe. Dama har ikke sagt noe, men vi synes det er pinlig og vi vil jo ikke sjenere henne. Hun bjeffer kun når vi er hjemme, aldri når hun er alene, så det er vel for å varsle oss antagelig. Hvis vi skal bruke dette halsbåndet, kommer vi bare til å gjøre det når vi selv er hjemme, altså under tilsyn. Men jeg lurer på om noen har erfaringer med disse? Hvor kan de kjøpes rimeligst, og fungerer de? Håper ikke noen sier at vi er dyre-plagere som vil ta i bruk dette, vi vil aldri gjøre noe som skader hunden vår. Derfor ville vi aldri brukt antibjeff-bånd med strøm, det er vi veldig i mot.
Troyamin Skrevet 26. august 2009 #2 Skrevet 26. august 2009 Hva er "alt"? Har dere korrigert hunden hver gang den bjeffer? Avledet osv? Bjeffehalsbånd er definitivt siste utvei! Og det skal IKKE brukes dersom dere ikke er tilstede og overvåker hunden. De fleste dyrebutikker skaffer bjeffehalsbånd. Strøm er ulovlig å bruke til ditt formål, så det er dermed utelukket.
Gjest TS Skrevet 26. august 2009 #3 Skrevet 26. august 2009 Hva er "alt"? Har dere korrigert hunden hver gang den bjeffer? Avledet osv? Bjeffehalsbånd er definitivt siste utvei! Og det skal IKKE brukes dersom dere ikke er tilstede og overvåker hunden. De fleste dyrebutikker skaffer bjeffehalsbånd. Strøm er ulovlig å bruke til ditt formål, så det er dermed utelukket. Vi har ihvertfall gjort alt i vår makt. Korrigert på forskjellige måter, oversett, avledet. Og som jeg skrev i innlegget mitt, hvis du leser det, det skal KUN brukes når vi er hjemme. Jeg skrev også at vi aldri kommer til å bruke med strøm. Så fint hvis noen som faktisk leser innlegget mitt, kan svare
Troyamin Skrevet 26. august 2009 #4 Skrevet 26. august 2009 Vi har ihvertfall gjort alt i vår makt. Korrigert på forskjellige måter, oversett, avledet. Og som jeg skrev i innlegget mitt, hvis du leser det, det skal KUN brukes når vi er hjemme. Jeg skrev også at vi aldri kommer til å bruke med strøm. Så fint hvis noen som faktisk leser innlegget mitt, kan svare Så jeg svarte deg ikke på spørsmålet? Du får tak i slike halsbånd via dyrebutikker. Der kan de også gi deg innføring i bruken. For samme pris kan du heller få personlig hundetrener, men det er nå så...
Frey Skrevet 26. august 2009 #5 Skrevet 26. august 2009 Automatiske dressurredskaper er forbudt, så sålenge du ikke har fjrenkontroll til halsbåndet strider det mot dyrevernloven.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå