Gjest Gjest Skrevet 26. august 2009 #21 Skrevet 26. august 2009 Er ikkje akkurat ein positiv person, så egentlig ikkje Om eg får folk på besøk (sjeeeldent) så sier eg jo det, men eg går ikkje å hiver komplimenter til folk i hytt og pine. Gir eg komplimenter, er de retta mot de eg er glade i og bryr meg om. Jeg legger merke til det når det er en person på jobb eller i vennegjeng som aldri gir komplimenter til noen. Det virker smålig, synes jeg. Og lurer litt på om denne personen ikke unner andre de positive tingene. Men det kan jo selvsagt være andre årsaker også.
Gjest x Skrevet 26. august 2009 #22 Skrevet 26. august 2009 Jeg gir komplimenter til venner, familie, kolegaer, og innimellom kjente som foreldre på plassen jeg jobber osv.. Er så koselig å se de blir glade og setter pris på det!
Tussemøy Skrevet 26. august 2009 #23 Skrevet 26. august 2009 Får komplimenter av jenter i ny og ne. F.eks ute på byen for en stund siden kom det ei jente jeg aldri hadde truffet før bort å snakket med en kompis av meg, vi skravlet en stund alle tre, så utbryter hun 'du har et utrolig pent smil' Det gjorde meg egentlig veldig glad. Jeg takker også for komplimenter... (om enn de ikke synker heeelt inn - selvtilliten og alt det der ) Gir komplimenter til venninnene mine , men kunne nok blitt bedre i å gi 'ukjente' komplimenter.
Lumina Skrevet 26. august 2009 #24 Skrevet 26. august 2009 en venninne av meg sa for ikke så lenge siden at når du har en dårlig dag så hvorfor ikke helle ringe en venninne og si "jeg er glad i deg og setter pris på deg" eller noe lignende. for hva gir en bedre følelse en det og gi noe til en person som gjør at den personen føler seg bra på en dårlig dag? det gjør også meg glad. kommer til og huske den en stund fremmover
Gjest Illiya Skrevet 26. august 2009 #25 Skrevet 26. august 2009 Ja, gir ofte komplimenter til andre, både til damer og menn. Tydelig at menn ikke er så vant til å få komplimenter, de blir litt satt ut, men også veldig glade. Får også ofte komplimenter, også fra damer.
Gjest *Mim* Skrevet 26. august 2009 #26 Skrevet 26. august 2009 Jeg både får og gir. Begge deler gjør godt.
Gjest kvinnsen Skrevet 27. august 2009 #27 Skrevet 27. august 2009 I det siste synes jeg at jeg har fått ganske mange komplimenter av andre jenter. Ikke av venninner, men av tilfeldige på byen/fester osv. Jeg får oftere komplimenter av jenter enn av gutter egentlig Det er veldig hyggelig, og jeg skulle ønske jeg også var flinkere til å gi komplimenter til andre jenter. Er dere flinke til dette? Jeg både gir og får komplimenter fra andre damer, og syns det er hyggelig. Hvis jeg er i en klesbutikk og en dame prøver et plagg og jeg ser at det plagget passet utrolig bra til henne så sier jeg det. Jeg går ikke inn i prøverommet da, det er hvis dama er utenfor... Jeg får nok oftere komplimenter av andre jenter enn fra gutta.
Gjest gjest- silje Skrevet 27. august 2009 #28 Skrevet 27. august 2009 Ja jeg får ofte komplimenter av andre jenter. Synes jeg noen er pene, eller har noen fine/spesielle trekk, så nøler jeg ikke med å fortelle dem det. Eneste ei jeg ikke komenterer noe som helst på, hverken klær eller hår, for hun gir aldri noen komplimenter selv, uansett om man har fått nye klær eller fikset håret. Hun bare stirrer nysgjerrig, men gir ikke uttrykk for at hun liker det hun ser. Så jeg føler meg aldri vel med å bruke nye klær i nærheten av hun. Jeg får ofte følelsen av at hun ikke liker stilen min eller meg, og da blir jeg litt usikker.
Ella_Grey Skrevet 27. august 2009 #29 Skrevet 27. august 2009 Jeg er egentlig flink til å gi komplimenter til både kjente og ukjente. Ikke sånn at jeg stopper folk på gata, men til f.eks butikkpersonale, noen som sitter ved bordet ved siden av der jeg sitter på kafe. Sånne ting. Får komplimenter også, men mest av kjente.
Anglofil Skrevet 27. august 2009 #30 Skrevet 27. august 2009 En sjelden gang hender det jeg får komplimenter av andre jenter, og det hender jeg gir selv til andre jenter. For det meste gir jeg komplimenter til venninner jeg kjenner relativt godt, jeg er litt for sjenert til å bare gi komplimenter til fremmede jeg ikke kjenner. Mvh Yvonne
Gjest Gjest Skrevet 27. august 2009 #31 Skrevet 27. august 2009 Er du ikke interessert i å skape litt positiv energi rundt deg? Det trenger ikke å handle om utseendet, det kan være så enkle ting som å si at det var hyggelig at de kom på besøk en tur osv. Jeg kan jo gi deg et kompliment: Jeg liker innleggene dine her på Kvinneguiden! Jeg har ikke lest alle, men de jeg har lest har jeg alltid likt. Jeg har et veldig positivt inntrykk av deg, og dette du skriver her liker jeg spesielt godt. Jeg prøver å være flink til dette, noe som har medført at "alle" liker meg. Jeg har gått fra å være innadvendt og sjenert til å være utadvendt og litt tøff på noen år, og det er så godt når man kan gjøre andre glade! Jeg merker at dem som er flinke til dette vil jeg oftere være sammen med enn dem som ikke er så flinke til det. Jeg har f.eks. en barndomsvenninne som alltid er veldig medfølende når jeg ikke har det så bra, men hun klarer _aldri_ å være glad på mine vegne, og det er veldig kjedelig. Det er en av grunnene til at vi har lite kontakt i dag. Jeg vil ønske deg en strålende dag, og håper at du vil fortsette og spre positive tanker på KG. :-)
Fortunatus Skrevet 27. august 2009 #32 Skrevet 27. august 2009 Jeg fikk engang kompliment fra kassadama på bunnpris og ble faktisk helt paff! Så er ikke så veldig vanlig, jeg og mine og venner er generelt ganske dårlig på å gi også. Må skjerpe meg!
Gjest Stjernedryss Skrevet 27. august 2009 #33 Skrevet 27. august 2009 Jeg kan jo gi deg et kompliment: Jeg liker innleggene dine her på Kvinneguiden! Jeg har ikke lest alle, men de jeg har lest har jeg alltid likt. Jeg har et veldig positivt inntrykk av deg, og dette du skriver her liker jeg spesielt godt. Jeg prøver å være flink til dette, noe som har medført at "alle" liker meg. Jeg har gått fra å være innadvendt og sjenert til å være utadvendt og litt tøff på noen år, og det er så godt når man kan gjøre andre glade! Jeg merker at dem som er flinke til dette vil jeg oftere være sammen med enn dem som ikke er så flinke til det. Jeg har f.eks. en barndomsvenninne som alltid er veldig medfølende når jeg ikke har det så bra, men hun klarer _aldri_ å være glad på mine vegne, og det er veldig kjedelig. Det er en av grunnene til at vi har lite kontakt i dag. Jeg vil ønske deg en strålende dag, og håper at du vil fortsette og spre positive tanker på KG. :-) Oi, nå reddet du dagen min! :D
Gjest Purple Haze Skrevet 27. august 2009 #34 Skrevet 27. august 2009 Jeg er ganske flink til å gi komplimenter til andre jenter, og da både til venner, kolleger, familie eller helt ukjente. Jeg kan finne på å spørre en vilt fremmed hvor hun har kjøpt noe hun har på seg, fordi jeg syns det er fint. Ser jeg en vakker kvinne, kan jeg gjerne si det til henne. Og jeg får komplimenter av andre jenter også. Både kjente og ukjente. Ei i kassa på Rema sa en gang til meg at hun syns jeg hadde så flott hår. Jeg ble helt satt ut, men takket pent Komplimenter i hverdagen er så koselig, og ikke minst viktig. Både å gi og få.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå