Gjest Stjernedryss Skrevet 26. august 2009 #1 Skrevet 26. august 2009 I det siste synes jeg at jeg har fått ganske mange komplimenter av andre jenter. Ikke av venninner, men av tilfeldige på byen/fester osv. Jeg får oftere komplimenter av jenter enn av gutter egentlig Det er veldig hyggelig, og jeg skulle ønske jeg også var flinkere til å gi komplimenter til andre jenter. Er dere flinke til dette?
Kosemose Skrevet 26. august 2009 #2 Skrevet 26. august 2009 Jeg prøver å være oppmerksom på å gi komplimenter, dvs at jeg sier høyt pene ting jeg tenker om medmennesker. Det være seg at de ser bra ut, er flinke, osv. Syns jeg får passe med komplimenter fra omgivelsene mine. Det er ikke noe daglig fenomen så gjør ekstra godt når det skjer. Et godt kompliment kan redde dagen min, men hvis man får for mye/for ofte har det kanskje ikke samme effekt?
Gjest Gjest Skrevet 26. august 2009 #3 Skrevet 26. august 2009 I det siste synes jeg at jeg har fått ganske mange komplimenter av andre jenter. Ikke av venninner, men av tilfeldige på byen/fester osv. Jeg får oftere komplimenter av jenter enn av gutter egentlig Det er veldig hyggelig, og jeg skulle ønske jeg også var flinkere til å gi komplimenter til andre jenter. Er dere flinke til dette? Nei, i hvert fall ikke hvis du mener komplimenter som går på utseendet, for det bryr jeg meg minimalt om. Men merker at de fleste jenter tenker annerledes om det. Jeg kan stå og prate med en annen jente, og i det øyeblikk en jente til kommer bort, så er samtalen over på sminke, hår eller klær før man vet ordet av det.
Gjest Stjernedryss Skrevet 26. august 2009 #4 Skrevet 26. august 2009 Jeg prøver å være oppmerksom på å gi komplimenter, dvs at jeg sier høyt pene ting jeg tenker om medmennesker. Det være seg at de ser bra ut, er flinke, osv. Syns jeg får passe med komplimenter fra omgivelsene mine. Det er ikke noe daglig fenomen så gjør ekstra godt når det skjer. Et godt kompliment kan redde dagen min, men hvis man får for mye/for ofte har det kanskje ikke samme effekt? Nei, hvis dette skjer hver dag vil det kanskje ikke få så stor effekt, men det gjelder ikke i mitt tilfelle i alle fall. Likevel er det jo veldig hyggelig når ukjente mennesker tar kontakt kun for å gi deg et kompliment.
Gjest Gjest Skrevet 26. august 2009 #6 Skrevet 26. august 2009 Jeg gir hele tiden komplimenter hvis det er noe ved en person jeg beundrer, hvorfor skal jeg holde det for meg selv? Men får ikke så mange som jeg gir da, folk blir gjerne litt fortumlet og er mer opptatt av å enten takke, eller unnskylde seg. "Man skal være mot andre slik man ønsker andre skal være mot seg."
HulaHoop Skrevet 26. august 2009 #7 Skrevet 26. august 2009 Jeg gir hele tiden komplimenter hvis det er noe ved en person jeg beundrer, hvorfor skal jeg holde det for meg selv? Men får ikke så mange som jeg gir da, folk blir gjerne litt fortumlet og er mer opptatt av å enten takke, eller unnskylde seg. "Man skal være mot andre slik man ønsker andre skal være mot seg." Hvorfor må du få et kompliment tilbake da? Holder det ikke at de sier takk? Gir jeg et kompliment, så forventer jeg ikke å få et tilbake. Ofte føler jeg det blir falskt. Jeg tenker de føler seg "tvunget" til å gi et tilbake, bare fordi jeg poengterer noe fint ved dem. Jeg er ikke noe flink til å gi komplimenter til folk jeg ikke kjenner. Kommer vel kanskje av at jeg er litt sjenert. Synes derfor det er lettere å gi komplimenter til venner, familie eller kollegaer.
MissStiles Skrevet 26. august 2009 #8 Skrevet 26. august 2009 Jeg vet ikke om jeg er sånn kjempeflink til å gi komplimenter til andre jenter. Enten kjente eller ukjente. Men det er jo lettere å gi et kompliment til noen du kjenner. Om det enten gjelder utseende eller at personen har gjort en bra ting. Jeg har opplevd et par ganger å få komplimenter av andre jenter. Det synes jeg er kjempehyggelig.
Gjest Gjest_Fie_* Skrevet 26. august 2009 #9 Skrevet 26. august 2009 Slike ting jeg husker er kanskje de spontane komplimentene fra fremmede som er litt overraskende, som f.eks ei søt og blid jente som kom bort til meg på et kjøpesenter for et par år siden og spurte hvor jeg hadde kjøpt kåpa mi, for hun synes den var så fin! Det er slikt man ikke forventer her til lands, der jeg synes folk virker sky og innesluttet, ihvertfall mange. (Nordmenn syns vel generelt at det er litt skummelt å snakke med fremmede folk på rema og på bussen en hverdag). Ellers er det jo koselig om ei venninne roser håret mitt etter et frisørbesøk, selv om det nesten er en vane/forventning om å si sånne ting. Jeg kan godt spørre/rose fremmede om det er noe spesielt, men som noen nevnte over her er det sjeldent folk viser glede, smiler og sier takk,- det er heller som om de unnskylder seg på en måte. Det er trist, ned med janteloven!
Gal_dame Skrevet 26. august 2009 #10 Skrevet 26. august 2009 Har bare 2-3 jentevenner, og gir ikkje komplimenter til dem nei. Er ikkje "bestis" med noen av dem, kjenner de ikkje godt nok. Får ikkje komplimenter av andre jenter (bortsett fra min mor og bestemor :gjeiper: ), men det vil eg heller ikkje ha.
Gjest Stjernedryss Skrevet 26. august 2009 #11 Skrevet 26. august 2009 Har bare 2-3 jentevenner, og gir ikkje komplimenter til dem nei. Er ikkje "bestis" med noen av dem, kjenner de ikkje godt nok. Får ikkje komplimenter av andre jenter (bortsett fra min mor og bestemor :gjeiper: ), men det vil eg heller ikkje ha. Man trenger ikke å være bestis med noen for å gi komplimenter. Når det gjelder venninner sier jeg alltid at de er fine når de har pyntet seg osv (og jeg mener det hver gang). Jeg forteller også folk at de er flinke når de forteller at de har lest, vasket, trent osv. Det er helt vanlige ting som alle burde gjøre, men jeg synes det er hyggelig å få komplimenter for sånne ting likevel.
Snop Skrevet 26. august 2009 #12 Skrevet 26. august 2009 Etter noen vin er jeg svært raus på komplimentene ja Det gjør alltid kvelden min mye bedre på byen om ei fremmed jente sier at hun beundrer kjolen min, håret etc. så jeg synes det er hyggelig om jeg kan gjøre det samme for noen andre. Holder heller ikke tilbake på det i hverdagen heller, men kanskje jeg burde bli enda flinkere, når jeg tenker meg om.
Vera Vinge Skrevet 26. august 2009 #13 Skrevet 26. august 2009 Jeg sier ofte fra når jeg syns andre er flinke eller er ekstra fine en dag. Syns jeg får en del positive kommentarer selv også, og det kan godt være det handler om at det er lettere å gi komplimenter til noen som selv viser andre at man syns positivt om dem.
Disturbed Skrevet 26. august 2009 #14 Skrevet 26. august 2009 Hvorfor må du få et kompliment tilbake da? Holder det ikke at de sier takk? Gir jeg et kompliment, så forventer jeg ikke å få et tilbake. Ofte føler jeg det blir falskt. Jeg tenker de føler seg "tvunget" til å gi et tilbake, bare fordi jeg poengterer noe fint ved dem. Jeg er ikke noe flink til å gi komplimenter til folk jeg ikke kjenner. Kommer vel kanskje av at jeg er litt sjenert. Synes derfor det er lettere å gi komplimenter til venner, familie eller kollegaer. Hehe, jeg er motsatt der jeg: har mye lettere for å gi komplimenter til ukjente enn venner og familie.... teit!
moki Skrevet 26. august 2009 #15 Skrevet 26. august 2009 jeg synes det er fint å si i fra når jeg legger litt ekstra merke til noe fint ved noen, enten det er gutt eller jente. men jeg kan være litt pysete av og til og bare prate med noen andre om hvor fine de er istedenfor å si det direkte til dem.
Lumina Skrevet 26. august 2009 #16 Skrevet 26. august 2009 (endret) der hvor jeg er oppvokst har jeg ikke vært så vant med og få komplemang fra venninner og familie og egentlig ikke noe som har vært så vanlig der, og har heller ikke vært så flink på det selv heller. jeg flyttet til en annen kant av landet og her er det visst veldig vanlig, får sånne ting som "så flink du er/har vært" "så fin du er idag""fin du er på håret" o.l omtrent hver dag av mine venninner...i starten var dette veldig uvant og rart og få så mye komplemang, men jeg synes det er kjempekoselig og få høre sånt og har blitt mye flinkere til og gi komplemang selv til mine venninner/kompiser. tror det faktisk er ganske viktig, det gjør ihvertfall mye med mitt humør og med min selvfølelse vi mennesker burde absolutt gitt mere komplemang til hverandre! shame on us! Endret 26. august 2009 av Tonlon
Gal_dame Skrevet 26. august 2009 #17 Skrevet 26. august 2009 Man trenger ikke å være bestis med noen for å gi komplimenter. Når det gjelder venninner sier jeg alltid at de er fine når de har pyntet seg osv (og jeg mener det hver gang). Jeg forteller også folk at de er flinke når de forteller at de har lest, vasket, trent osv. Det er helt vanlige ting som alle burde gjøre, men jeg synes det er hyggelig å få komplimenter for sånne ting likevel. Det kan så være men eg gidder ikkje, eg er ikkje sånn som kommenterer på utseende og slikt til folk eg ikkje kjenner noe særlig. Treffer de dessuten så sjeldent likevel, og er bare bekjent av dem pga at sambo kjenner de/er i slekt med de.
Gjest Gjest Skrevet 26. august 2009 #18 Skrevet 26. august 2009 Jeg er ganske flink til å gi komplimenter:) Og i dag på jobben fikk jeg 2, ett av en jente og ett av en eldre mann;) Er dessverre ikke så flink til å ta imot komplimenter da, snakker det vekk liksom, istedenfor å takke. Skal prøve å skjerpe meg;)
Gjest Stjernedryss Skrevet 26. august 2009 #19 Skrevet 26. august 2009 Det kan så være men eg gidder ikkje, eg er ikkje sånn som kommenterer på utseende og slikt til folk eg ikkje kjenner noe særlig. Treffer de dessuten så sjeldent likevel, og er bare bekjent av dem pga at sambo kjenner de/er i slekt med de. Er du ikke interessert i å skape litt positiv energi rundt deg? Det trenger ikke å handle om utseendet, det kan være så enkle ting som å si at det var hyggelig at de kom på besøk en tur osv.
Gal_dame Skrevet 26. august 2009 #20 Skrevet 26. august 2009 Er du ikke interessert i å skape litt positiv energi rundt deg? Det trenger ikke å handle om utseendet, det kan være så enkle ting som å si at det var hyggelig at de kom på besøk en tur osv. Er ikkje akkurat ein positiv person, så egentlig ikkje Om eg får folk på besøk (sjeeeldent) så sier eg jo det, men eg går ikkje å hiver komplimenter til folk i hytt og pine. Gir eg komplimenter, er de retta mot de eg er glade i og bryr meg om.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå