Gå til innhold

Hva syns dere om 7 års alderforskjell?

Anbefalte innlegg

Gjest Gjest_Malin_*
Skrevet

Hei. Jeg er en jente på 18 år som er interessert i en som er 25 år. Han er interessert i meg også og vi har det trivlig sammen og har en god del samme interesser og har den samme sexlysten.

Men jeg tenker heletiden på aldersforskjellen mellom meg og han. For meg er det ikke et problem, men jeg tenker på hva andre vil si?

Hva syns dere ?

Videoannonse
Annonse
Skrevet (endret)

Gi F i de andre og kos deg ;) Alder har ingenting å si så lenge dere trives sammen!

Jeg møtte min mann da jeg var 16 og han 24, altså 8 års aldersforskjell.. det er nå 11 år siden... ;)

Endret av Litavesla
Skrevet

Mannen min er 7 år eldre enn meg. jeg møtte han da jeg var 20 og han 27. Og vi har vært gift i mange år. Tenker ikke over det , vanligvis! :)

Skrevet
Hei. Jeg er en jente på 18 år som er interessert i en som er 25 år. Han er interessert i meg også og vi har det trivlig sammen og har en god del samme interesser og har den samme sexlysten.

Men jeg tenker heletiden på aldersforskjellen mellom meg og han. For meg er det ikke et problem, men jeg tenker på hva andre vil si?

Hva syns dere ?

Hvis dere satser på livslang kjærlighet så går det bra hvis han ikke røyker, men hvis han røyker så dør han vel før du blir pensjonist.

Skrevet
Hvis dere satser på livslang kjærlighet så går det bra hvis han ikke røyker, men hvis han røyker så dør han vel før du blir pensjonist.

:ler:

Antirøyker, ja.

Jeg syns ikke du skal tenke på hva andre måtte mene, TS. Du er 18 og myndig. 18 og 25 er ikke ille. Og så lenge dere føler alt klaffer, så syns jeg dere bare kan gi jernet :)

Lykke til!

Gjest emmeline
Skrevet

7 års aldersforskjell er min personlige grense, så jeg ville ikke brydd meg om det aspektet.

Skrevet

Hva syns dere ?

For å si det sånn, når eg var 16 blei eg sammen med ein som var 25. 9 års forskjell, og nå, 6 år seinere er vi fortsatt sammen.

Ikkje bry deg så mye om hva andre sier og meiner :)

Gjest gjestdeluxe
Skrevet

Hva syns dere ?

Det høres veldig fint ut, det! Lykke til i forholdet! :)

Det kan godt hende at noen andre vil mene og si noe. Så er det opp til deg om du vil la det være førende for det du velger å gjøre.

Skrevet

Absolutt ikke noe problem i mine ører. Jeg er like gammel som deg, og kunne godt tenkt meg en "eldre" mann :)

Skrevet

Ikke bry deg om hva andre måtte mene, dette er ditt liv og din lykke. Det kan hende du vil få kommentarer fra folk som mener det godt, det hender jo at yngre, naive jenter blir utnyttet (been there, done that) - men det skjer jo ikke ofte akkurat, og det begrenser seg ikke bare til unge jenter heller.

Ellers er jo et av problemene med stor aldersforskjell at man oppdager at man er på ulike steder i livet, ønsker å gjøre ulike ting, vokser fra hverandre og slikt, men det skjer jo i forhold hvor partene er like gamle også. Er dere fornøyde nå (og det virker det jo som!) så er det verdens beste utgangspunkt.

Det vil nok alltid være noen som mener noe om partneren din, er det ikke alder så er det yrke, inntekt, utseende, eller noe annet. Men til syvende og sist er det jo du som vet hva du vil bli mest lykkelig med i lengden :)

Selv har jeg kjæreste som er 12 år eldre (jeg er 26), og vi merker heller ikke noe særlig til aldersforskjellen. Det lille vi merker er ubetydelig fordi vi har det så fint sammen og er på samme plan.

Skrevet

Hva syns dere ?

Ikke bry deg om andre, de har ingen ting de skulle sagt. Er jo heller ikke noe aldersforskjell å snakke om syns jeg. 16 og 32 år er noe annet f.eks.

Kun du og han som avgjør om dere passer sammen og har det bra. :)

Gjest Purple Haze
Skrevet

Jeg var 18 og eksmannen min 25 da vi ble sammen. Var sammen i 10 år og fikk to barn sammen. Det var ikke aldersforskjellen som gjorde at vi ble skilt. Tenkte vanligvis ikke så mye over den.

Syns ikke 7 år er så stor aldersforskjell, så lenge begge er voksne.

Skrevet (endret)

For min egen del, ville denne aldersforskjellen vært for stor hvis jeg var 18 år. Jeg ser ikke for meg at vi hadde klart å hatt et forhold hvor begge var "likeverdige" uten at den andre bestemte merkbart mer. Det hadde sikkert virket ok da, men nå tenker jeg at jeg hadde mistet litt av ungdommen ved å gå inn i et forhold med en "godt" voksen mann. Men det er fornuften som snakker. Hvis jeg hadde hatt følelser for en 7 år eldre mann, og han hadde ekte følelser for meg også (ikke bare noen som var ute etter å ha seg med "smårips"), så hadde jeg nok ikke latt aldersforskjellen stoppe meg.

Nå er du 18 år, så jeg går utifra at du "vet" hva du gjør. Det er verre når jenta så vidt er lovlig, og knapt har hørt om sex og forhold før.

Endret av Jade
Gjest gjest_gjest_*
Skrevet

Hva syns dere ?

Det er helt uproblematisk, aldersforskjellen er både "den riktige veien" og ikke unormalt stor. Jeg ville ikke reagert på det i det hele tatt. Snart er du 20 og han 27. Helt greit spør du meg.

Gjest brutal_mann
Skrevet

Kjør på! 7 år er ikke så mye i deres alder...

Skrevet

Jeg reagerer mer på at et av kriteriene for at dere passer bra sammen er at dere har samme sexlyst. De fleste 18 år gamle jenter og 25 år gamle gutter har vel en relativt stor sexlyst, særlig i begynnelsen av et nytt forhold.

Skrevet

Det er 7 års forskjell mellom meg og samboeren min også, men det er noe vi ikke tenker noe særlig over..

Alder har ikke noe å si for vår del ihvertfall :rødme:

Skrevet

Jeg var 17 og mannen min 24 da vi ble kjærester...

Vi har nå vært sammen i snart 7 år og har to barn sammen.

7 års aldersforskjell er ikke så mye når man begynner å bli voksen... Hadde du vært 13 og han 20 ville det vært litt annerledes....

Vi tenker ikke så mye over aldersforskjellen til daglig, men når vi snakker om "gamle dager" og hva vi så på f.eks barne tv osv er det som om vi har vokst opp på to forskjellige planeter :ler:

Skrevet

Aldersforskjeller er ofte et stort problem for mange og noen ganger også et tabu. Allikevel er det ofte slik at aldersforskjeller ikke har noe å si i det hele tatt :) Men du er tross alt voksen nå og 7 år forskjell når du er i den alderen er ikke mye. Hadde du derimot vært 15-16 og vært sammen med en som var 7 år eldre, hadde det vært mye værre. Siden du er voksen og kan tenke klart, er fornuftig og klok nok til å ta din egne valg ser jeg ikke problemet ;)

Skrevet

Når folk du kjenner har blitt kjent med ham, kan du vel spørre dem om hva de synes? Dette med aldersforskjell er så forskjellig fra person til person.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...