Gå til innhold

Hva synes dere om "Bli kjent-fasen" med ny mann?

Gjest gjestdeluxe

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Tråden heter "bli-kjent-fasen" I bli kjent fasen så har jeg ikke noe med barna hans å gjøre.

Jeg tror vi har forskjellige oppfatninger av hva som er oppdragelse, jeg. De biologiske foreldrene lager reglene og setter grensene, og så følger jeg opp det. Som sagt sitter jeg ikke og ser på. Det er ikke å oppdra et barn og be det om å roe seg, eller slukke lyset ved legge tid, basert på allerede satte regler. Men kommer jeg å sier at barnet skal slukke lyset klokka åtte, når begge foreldrene har sag kl ni, så er jeg ille ute.

Tilbake til saken .....

Du høres jo ikke helt på bærtur ut her da ;) haha

Jeg er enig med deg i at barnas far og du SAMARBEIDER om å oppdra dem etter foreldrenes regler når de er hos dere. Imidlertid må også du ha muligheten til å påvirke reglene hvis du er helt uenig og mener noe er helt feil. Det sier seg selv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kvinnfolkene rotter seg i sammen her forstår jeg ;):ler:

Nok et eksempel på før nevnte hersketeknikk.

Hvis to tilfeldige forumister er uenige med deg, så er det "kvinnfolka som rotter seg sammen".

Skal ikke bli usaklig, så jeg setter meg på fingrene litt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I denne tråden? Neppe!

Hvor du tok det opp har ingen interesse - poenget er at DU tok det opp. Og jeg glemmer ingenting av betydning ;) hehe

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tilbake til saken .....

Du høres jo ikke helt på bærtur ut her da ;) haha

Jeg er enig med deg i at barnas far og du SAMARBEIDER om å oppdra dem etter foreldrenes regler når de er hos dere. Imidlertid må også du ha muligheten til å påvirke reglene hvis du er helt uenig og mener noe er helt feil. Det sier seg selv.

Da tar jeg det opp med far til barnet, når barnet ikke er der, jeg oppdrar IKKE barnet. Det skal svært mye til at jeg legger meg opp i satte regler og forhold, jeg er en ny person i barnets liv. Jeg har tillit at far selv har peiling. Er det noe jeg kan bidra med, "jenteting" for eks, så tar jeg det opp med faren, og hvis han vil at jeg skal prate med datter om det, så kan jeg. Jeg tar ikke initiativ til oppdragelse eller regelforandring.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest gjestedeluxe

Der er jeg også enig med deg.

Dessuten, hva vet vel jeg om dette, jeg har ikke vært i nært forhold med en småbarnspappa...og ikke har jeg barn selv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Herlighet for en diskusjon dette ble!

Okei, hvis en mann mangler en "mor" til barna sine, så kan han vel annonsere etter en hushjelp da? Har følelsen av at vår venn Steinar her helst vil at at kvinner skal holde seg ved kjøkkenbenken? Vi er i år 2009 - totusenogni. Og dine holdninger hører forrige århundre til, tidlig i forrige århundre, faktisk.

Artig? hehe

Jeg er faktisk redd for at de fleste menn har akkurat det behovet som jeg har forsøkt å belyse her. En mann kan ikke, og vil ikke, ha morsrollen når barna er på besøk etc. - ergo er det veldig praktisk for ham at "dama" tar på seg denne typiske kvinnelige rollen. Dette er bare fakta :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvor du tok det opp har ingen interesse - poenget er at DU tok det opp. Og jeg glemmer ingenting av betydning ;) hehe

- og av en eller annen grunn så hadde det betydning for deg....... wonder why....?

Får vel slutte fred, siden det er fredda'n.....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da tar jeg det opp med far til barnet, når barnet ikke er der, jeg oppdrar IKKE barnet. Det skal svært mye til at jeg legger meg opp i satte regler og forhold, jeg er en ny person i barnets liv. Jeg har tillit at far selv har peiling. Er det noe jeg kan bidra med, "jenteting" for eks, så tar jeg det opp med faren, og hvis han vil at jeg skal prate med datter om det, så kan jeg. Jeg tar ikke initiativ til oppdragelse eller regelforandring.

Vi har åpenbart fullstendig ulik definisjon av ordet oppdragelse.

Det du skriver over her kaller jeg i hovedsak for at du er med på å oppdra barnet hans :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

At når hans barn er hos ham, så trenger han en kvinne (reservemor) som gjør alt det som barnas virkelige mor hadde gjort for barna hvis foreldrene fortsatt var i sammen.

Hva får deg til å mene at et barn trenger en kvinne som morsperson tilgjengelig 24/7?

Når barna har atskilte foreldre, så utspiller mor sin rolle på sin tid, og tiden med far handler om å få fars omsorg og fars preg på oppdragelsen.

En ny kjærestes rolle er ikke å ta over for at far skal slippe eller fratas å være primærperson for barna, hverken når det gjelder kos, oppdragelse, leksehjelp, oppfølging av fritidsaktiviteter, hyggetiltak eller andre foreldreoppgaver. En stemor kan gjerne supplere hvis hun og far ønsker det, men det er far som har ansvaret.

Jeg hadde aldri sett to ganger på en mann som var på jakt etter en reservemor for sine egne barn, så lenge de har en fungerende mor i utgangspunktet. Det er KUN ansvarsfraskrivelse fra fars side.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

- og av en eller annen grunn så hadde det betydning for deg....... wonder why....?

Får vel slutte fred, siden det er fredda'n.....

Tja, jeg har alltid vært fasinert av kvinners orgasmer ...... noe mer interessant i livet finnes faktisk ikke ;) hehe

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde aldri sett to ganger på en mann som var på jakt etter en reservemor for sine egne barn, så lenge de har en fungerende mor i utgangspunktet. Det er KUN ansvarsfraskrivelse fra fars side.

Jepp, og det er langt i fra uvanlig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Derfor er jeg også skeptisk og observant når jeg er i kontakt med fraskilte fedre ;)

Vanlig dessverre, men attraktivt? Absolutt ikke. Og absolutt ikke noe jeg ville funnet meg i, skulle det blitt noe måtte han pent ta sitt ansvar.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Tja, jeg har alltid vært fasinert av kvinners orgasmer ...... noe mer interessant i livet finnes faktisk ikke ;) hehe

Du får huske at orgasmer kan resultere i barn, da, og det er ikke sikkert du får ei reservemor til ungene dine...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du får huske at orgasmer kan resultere i barn, da, og det er ikke sikkert du får ei reservemor til ungene dine...

Det eneste som interesserer meg er "den rette" mora :)

Dessuten kan faktisk ikke kvinnens orgasme resultere i barn ;) haha

Endret av Steinar40
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Derfor er jeg også skeptisk og observant når jeg er i kontakt med fraskilte fedre ;)

Vanlig dessverre, men attraktivt? Absolutt ikke. Og absolutt ikke noe jeg ville funnet meg i, skulle det blitt noe måtte han pent ta sitt ansvar.

Du er veldig fornuftig :) - og med god grunn.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Da jeg var i bli-kjent-fasen med kjæresten min, synes jeg det var vanvittig spennende, nervepirrende, og ikke minst veldig gøy. Nå klaffet det veldig for oss to, men jeg glemmer aldri sitringen i kroppen, samt forventningene som lå under overflaten. Kommer nok aldri til å glemme den fasen. ;)

Mvh Yvonne :heiajente:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest gjestdeluxe
Artig? hehe

Jeg er faktisk redd for at de fleste menn har akkurat det behovet som jeg har forsøkt å belyse her. En mann kan ikke, og vil ikke, ha morsrollen når barna er på besøk etc. - ergo er det veldig praktisk for ham at "dama" tar på seg denne typiske kvinnelige rollen. Dette er bare fakta :)

Jeg må bare få si litt i mot denne, og det er selvsagt ikke personlig ment fordi du er mann eller du, men det lyder så bastant, og det stemmer veldig dårlig med de menn jeg kjenner. Eller så misforstår vi hverandre.

Jeg kjenner til menn som elsker å være fedre. De elsker å være sammen med barna sine, og noen av de er skilt - og elsker fortsatt barna sine - de har oppdratt de selv, og det er slettes ikke alle mødre som har vært flinke med sine barn. Noen barn velger å bo hos pappaen etter en skilsmisse. Og når barna blir større, besøke disse faren sin mer enn moren...og om faren har fått seg en ny dame, vil faren fortsatt ha hovedansvaret som forelder overfor sine barn - mens den nye kjæresten selvsagt har rolle som støttende, empatisk, hjelpsom, snill og grei overfor barna, er det pappaen som alltid har vært deres hovedperson - og slik vil både far og barn at det fortsatt skal være.

Slike menn liker jeg.

Men jeg er sikker på at det finnes mange kvinner som liker menn som har dine holdninger også, og du er nok ikke alene om å ha de. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest gjestdeluxe

Mulig det.

Det er de mennene som stiller opp og tar hovedansvaret for sine barn hele veien som vinner frem hos meg. De som ikke skyver barna over til moren.

Egentlig et avgjørende spørsmål i forhold til å se an en ny mann dette.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest_Jenny_*
En mann kan ikke, og vil ikke, ha morsrollen når barna er på besøk etc. - ergo er det veldig praktisk for ham at "dama" tar på seg denne typiske kvinnelige rollen. Dette er bare fakta :)

Glad for at jeg har en mann som tar hovedansvar for barna!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...