Gjest Gjest_forvirret_* Skrevet 26. august 2009 #1 Skrevet 26. august 2009 Jeg blir sprø av dette, men trenger svar. Er knekkebrød sunnere enn brød? Jeg har to venninner som ikke spiser brød, kun knekkebrød og har alltid vært slanke. De er veldig på at brød er fetende. Jeg er ufattelig glad i brød og syntes egentlig knekkebrød er litt kjedelig. Nå må jeg ned helst 7-10 kg. og lurer derfor på om det kan være bedre å spise knekkebrød istedetfor brød. Skal jo spise sunt ellers også altså, men tenker helst frokost og lunch. Håper noen kan hjelpe meg å svare på hvem som vinner kampen knekkebrød vs. brød
Gjest Gjest Skrevet 26. august 2009 #2 Skrevet 26. august 2009 Knekkebrød er gjerne grovere, og er sunnere enn finere brød. Men hvis du spiser skikkelig grovt brød, er dette like sunt som knekkebrød.
Gjest Gjest Skrevet 26. august 2009 #3 Skrevet 26. august 2009 Fordi knekkebrød veier så lite så ender du sannsynligvis opp med mindre kalorier enn hvis du spiser brød. Knekkebrød med et lass av sunt pålegg oppå er tingen
Talwen Skrevet 26. august 2009 #4 Skrevet 26. august 2009 Fordi knekkebrød veier så lite så ender du sannsynligvis opp med mindre kalorier enn hvis du spiser brød. Knekkebrød med et lass av sunt pålegg oppå er tingen Hvis man skal følge det argumentet, så er sannsynligvis potetgull sunnere enn tomater, fordi det veier mindre! *rister oppgitt på hodet* Alt går på kalorier; sjekk kaloriinnholdet på knekkebrødet i forhold til brødet. Husk alltid å drikke væske sammen med brødmat, spesielt viktig ved knekkebrød, siden det får brødet til å "svelle" i magen og man er dermed mett lenger.
Gjest Gjest Skrevet 26. august 2009 #5 Skrevet 26. august 2009 Det er færre kalorier i de fleste knekkebrød enn i brødskiver, men jeg personlig opplever at jeg blir mye fortere mett av vanlig brød. med knekkebrød må jeg gjerne spise 4-5 knekkebrød før jeg blir mett, mens det holder med to brødskiver..
Gjest Gjest Skrevet 26. august 2009 #6 Skrevet 26. august 2009 Hvis man skal følge det argumentet, så er sannsynligvis potetgull sunnere enn tomater, fordi det veier mindre! *rister oppgitt på hodet* Alt går på kalorier; sjekk kaloriinnholdet på knekkebrødet i forhold til brødet. Husk alltid å drikke væske sammen med brødmat, spesielt viktig ved knekkebrød, siden det får brødet til å "svelle" i magen og man er dermed mett lenger. LOL!! Er du lost eller? Her forteller jeg at knekkebrød gir mindre kalorier enn brød, og du ler, for så å si det samme selv? Hoho! Teskje: kaloriinnholdet i knekkebrød rundt 350 pr 100 g mens for brød er det ca 220. Men så veier en gjennomsnittlig brødskive 50 g og et knekkebrød ca 10 g. Når det gjelder potetgull vs tomater så er kaloriinnholdet 550 mot kanskje 15, så forskjellen er altfor stor til at vekt får noen innvirkning på samme måte. At det går an å bli så lost!
Gjest Gjest_Maria_* Skrevet 23. september 2009 #7 Skrevet 23. september 2009 LOL!! Er du lost eller? Her forteller jeg at knekkebrød gir mindre kalorier enn brød, og du ler, for så å si det samme selv? Hoho! Teskje: kaloriinnholdet i knekkebrød rundt 350 pr 100 g mens for brød er det ca 220. Men så veier en gjennomsnittlig brødskive 50 g og et knekkebrød ca 10 g. Når det gjelder potetgull vs tomater så er kaloriinnholdet 550 mot kanskje 15, så forskjellen er altfor stor til at vekt får noen innvirkning på samme måte. At det går an å bli så lost! Nja, om det er noen som er lost her så vil det heller være deg.. det hjelper jo ikke at knekkebrødet inneholder mindre kalorier fordi det er lettere når man må spise 3 ganger så mye for å bli mett. 100g mat er 100g mat, og må man spise 100g mat for å bli mett uansett så er det jo ingen logikk i det du sier i det heletatt. Det handler derimot om hvor mange kcal maten inneholder PER 100g. Dette er jeg overbevist om at du vet, men du sa det på en veldig klønete måte. Å komme med en så latterlig og umoden tilbakemelding på et svar du gav som det var heeelt riktig å rette på, så får jeg inntrykk av at du ikke kan være spesielt gammel eller erfaren..
Gjest Gjest Skrevet 24. september 2009 #8 Skrevet 24. september 2009 Nja, om det er noen som er lost her så vil det heller være deg.. det hjelper jo ikke at knekkebrødet inneholder mindre kalorier fordi det er lettere når man må spise 3 ganger så mye for å bli mett. 100g mat er 100g mat, og må man spise 100g mat for å bli mett uansett så er det jo ingen logikk i det du sier i det heletatt. Det handler derimot om hvor mange kcal maten inneholder PER 100g. Dette er jeg overbevist om at du vet, men du sa det på en veldig klønete måte. Å komme med en så latterlig og umoden tilbakemelding på et svar du gav som det var heeelt riktig å rette på, så får jeg inntrykk av at du ikke kan være spesielt gammel eller erfaren.. Nei jeg er ikke ung og uerfaren, men blir provosert når folk kommer med sånne kommentarer. Det er ikke riktig at man spiser "3 ganger så mye" når man spiser knekkebrød istedenfor brød. 2 brødskiver eller 6 knekkebrød? Nei. Hvis man isteden for å spise 2 brødskiver med litt pålegg er det mye bedre å spise f.eks 2 knekkebrød med MASSE cottage cheese eller lignende. Det metter faktisk veldig bra.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå