Gå til innhold

Pergotime kan ikke tas mens man ammer

Anbefalte innlegg

Gjest Gjest_Snuppa_*
Skrevet

Det høres jo innlysende ut, men jeg har altså ikke lyst til å slutte. Er det noen som har erfaring med dette? Er det noen måte å komme rundt det på?

Jeg har fått dobbel dose med Pergo.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Da får du velge da. Hva med å vente med å bli gravid en gang til?

Vet jo ikke hvor gammel første barnet er da, men enten vente med ny graviditet, eller så får du slutte å amme.

Skrevet

Hva med å pumpe og kaste melka de dagene du tar pergotime, så gir du ungen din morsmelkstilleggtillegg de dagene? Så er det bare å fortsette ammingen etterpå siden du har oppretholdt melkeproduksjonen med pumping...

Skrevet

Det er dette jeg gjør foreløpig. Men så lurer jeg på om hormonene som blir igjen i kroppen fortsatt kan være skadelig for babyen, selv etter at jeg har sluttet å ta Pergo. De sier jo at det har en effekt selv måneden etter (derav Pergofri måned mellom hver omgang).

Er det virkelig så få som har erfaring med dette?

Grrr, sååå irritert på legen min, som er umulig å få tak i på telefonen!

Skrevet

Hvor gammel er babyen din?

Bare det at legen din har gitt deg pergo samtidig som du ammer synes jeg er bekymringsfullt.

Men i følge lommelegen så skal du slutte å amme fra 2 dager før til 2 dager etter du har tatt pergotime. Pergotime og amming

Skrevet

Vet jo at det ikke er en prevansjonsmåte, men er det ikke slik at man reduserer muligheten for å bli gravid når man ammer?? Og så skal man ta pergotime (men en del bivirkninger...) for å ØKE muligheten til å bli gravid?!

Måtte du ta pergotime for å bli gravid med nr. 1?

Og som siste gjest skriver, 9 dager kan du ikke amme når du tar pergotime, og for meg satt pergo i over to mnd. Sier bare: aldri igjen skal jeg ta det der!

Skrevet

Noen få kvinner blir gravide mens de ammer, men de fleste kvinner har ikke eggløsning mens de ammer.

Gjest Gjest_Frederikke_*
Skrevet
Noen få kvinner blir gravide mens de ammer, men de fleste kvinner har ikke eggløsning mens de ammer.

Dette er bare tull! Har man fått igjen mensen, har man etter all sannsynlighet eggløsning. Hormonene som utløses når man ammer kan hemme levetiden til Det Gule Legeme (les mer om dette på www.pernille.info) - dette sa gynekologen min til meg da jeg var for å ta ultralyd før Pergo.

Jeg fullammet i nesten 7 måneder, men fikk igjen mensen før vesla var 5 måneder...

Skrevet

Har du ikke mulighet til å vente med prøvingen til ungen er ett år eller noe?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...