Gjest Gjest nå Skrevet 8. august 2003 #1 Skrevet 8. august 2003 Uff har et lite delikat problem med hensyn til venninne av meg. HUn er plaget med en helt ubeskrivelig fotsvette :x Her om dagen var vi ute for å handle klær. I det jeg nærmet meg prøverommet måtte jeg rygge bakover da jeg ble møtt av en ubeskrivelig stank!! De andre kundene merket dette også. Gikk derifra faktisk. Tror ikke min venninne merker dette selv dessverre. Jeg orker ikke si noe til henne. MEn lurer på om det er noen som har noen effektive råd mot fotsvette eller skal vi kalle det skikkelig TÅFIS: Vet hun bruker skodeo for jeg har sett at hun har dette. Det lukter bare helt helt for ###lig.
Livets datter Skrevet 8. august 2003 #2 Skrevet 8. august 2003 Hun kan kjøpe noe som heter Yerka på VITA-butikkene. Utrolig effektivt. Et lite øyeblikk, så skal jeg finne noen linker til deg fra "gamle" diskusjoner om dette...
Livets datter Skrevet 8. august 2003 #3 Skrevet 8. august 2003 Her er tidligere tråder om Yerka: Svetting - under armene Virker Yerka fremdeles? Yerka Svette! Spørsmål ang. Yerka Jeg svetter og jeg svetter Yerka
Gjest Gjest nå Skrevet 8. august 2003 #4 Skrevet 8. august 2003 Takk for raskt svar. Skal lese om Yerka. Men hvordan skal jeg få henne til å bruke det?
Livets datter Skrevet 8. august 2003 #5 Skrevet 8. august 2003 Tja... slike hygiene-ting er alltid vanskelig å ta opp. Kan du ikke litt diskre si at du har funnet et produkt som er sååå effektivt mot svette, at du har prøvd det, og at det funker! At det har hjulpet deg i sommervarmen osv...
Gjest F Skrevet 8. august 2003 #6 Skrevet 8. august 2003 Du tømmer ut den skodeo greia som hu bruker og heller på med Yerka. Hell på med noen dråper lettøl det gjør underverker. Har selv svette problemer, det var så jæv.. en periode at jeg fikk gubben til bore hul under skoa.
Gjest feather Skrevet 8. august 2003 #7 Skrevet 8. august 2003 Jeg har også problemer med fotsvette, og er veldig klar over at det lukter forferdelig. Om sommeren er det nesten så jeg kvier meg for å gå på besøk eller være med på andre ting som innebærer at jeg må ta av meg skoene. Denne yerkaen dere snakker om, er det noen som har prøvd den på føttene? Så vidt jeg skjønte har de fleste brukt den under armene, og selvom den er efektiv der er det vel ikke sikkert den er like effektiv mot fotsvette?
Tusenfryd Skrevet 8. august 2003 #8 Skrevet 8. august 2003 Hun vet sikkert om det. Mange av oss er meget oppmerksomme på hva vi lukter, enten det er fotsvette eller noe annet. Det er sikkert et kjempeproblem for henne og hun har sikkert prøvd "alt". Tenker også det, siden du nevner at hun bruker fotdeo... Hva skal hun da gjøre? Slutte å gå ut blant mennesker? Gode råd du har fått her, klarer du å ta det oppe er det flott! Da er du en god venninne. Men vær også forberedt på at hun kanksje har prøvd dette også - hva da? Vaske føttene i eddik har jeg hørt kan hjelpe. Men verdens reneste føtter lukter vondt i sure sko... 1
*Lisa* Skrevet 9. august 2003 #9 Skrevet 9. august 2003 Men verdens reneste føtter lukter vondt i sure sko... Kjempeviktig!!! Det er ofte lukten sitter i skoene, og da hjelper det ikke med aldri så nyvaskede og yerka-innsmurte føtter. De fleste stoffsko kan fint vaskes i maskin. Litt værre med skinnsko, men da går det an å ta ut sålene og hive dem i maskinen. Hvis mulig kan man la skoene stå ute og lufte seg om natten en gang iblandt, det hjelper litt det også.... *Lisa*
Theolina Skrevet 9. august 2003 #10 Skrevet 9. august 2003 Du skrev at hun brukte sko-deo, men ikke fot-deo.. Scholl har en utrolig effektiv og god fot-deo. Den heter odour control. Er en blank gele du skal smøre på, og etter en liten stund tørker den og legger igjen et tynt pudderlag. Helt kjempedeilig. Ellers er jeg effektiv bruker av yerka både under armene, ryggen, under brystene og i panna, men har aldri prøvd den på beina. Uansett er den så super alle andre steder at jeg tipper den er like fantastisk på beina! Uansett er dette et lite kult tema å ta opp med en venninne.. Lykke til!
Gjest Adina Madeleine Skrevet 9. august 2003 #11 Skrevet 9. august 2003 Et...ehm... godt råd er å koke opp *kremt* TE og la den avkjøle og putte føttene nedi blandingen (Vær så god, nå kan dere le... ). Te inneholder et stoff som nøytraliserer det stoffet som danner vond lukt på føttene. Men som det er sagt, så må skoene vaskes først. Gjerne i maskin hvis det ikke er skinnsko. For fotsvette dannes egentlig av bakterier og disse sitter igjen i skoene og blomstrer opp hvis de ikke fjernes. Stoffet i te tar egentlig å går til roten av problemet og fjerner dette, i stedet for å bare "maskere" det. Adina M.
Gjest Løsning Skrevet 9. august 2003 #12 Skrevet 9. august 2003 Jeg VAR veldig plaget av fotsvette. Jeg gjorde som det har blitt beskrevet her med vask av sko og div. sprayer. Det eneste som faktisk hjalp var og er en skikkelig skrubb av føttene. Legg bena i fotbad og ta frem fotfila eller som jeg fothøvel. Da skal jeg love deg at lukten forsvinner og problemet med vondt lukt er borte. Bare husk og gjøre rent skoene, siden det nå ikke kommer vond lukt fra føttene!!!! Som en god venninne syntes jeg du skal foreslå dette tipset. Det er jeg sikker på at hun vil sette pris på :D Lykke til med din venninne.
Gjest Christina Skrevet 6. desember 2012 #13 Skrevet 6. desember 2012 Jeg kommer fra en familie med "stinky feet". Alle menn (og jenter, hysj hysj) i familien er plaget av fotsvette. Så fikk vi prøve sokker av bambusfiber. Dette har bokstavelig talt frisket hjemme hos oss! det er visstnok noe med at bambusfiberen er antibakteriell... Funker gjør det ihvertfall. Har prøvd litt forskjellige merker. De jeg synes er best kjøper jeg på nett hos doyoubamboo.no Christina
Gjest Helene Skrevet 6. desember 2012 #14 Skrevet 6. desember 2012 Tja... slike hygiene-ting er alltid vanskelig å ta opp. Kan du ikke litt diskre si at du har funnet et produkt som er sååå effektivt mot svette, at du har prøvd det, og at det funker! At det har hjulpet deg i sommervarmen osv... Kjøp et par sokker av bambusfiber til henne til julegave. De er kule og funker kjempebra. doyoubamboo har noen tøffe.
AnonymBruker Skrevet 4. mars 2016 #15 Skrevet 4. mars 2016 Hun kan jo alltids forsøke noen kjerringråd mot fotsvette: http://www.kjerringraadkroken.com/fotsvette/ Anonymkode: 6aca5...6a8
AnonymBruker Skrevet 21. april 2023 #16 Skrevet 21. april 2023 Noen som har noen flere tips? Er det noe som kan forhindre svetting? Går med vernesko hele dagen og det lufter ikke i det hele tatt 😅 Anonymkode: e9466...05c
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå