Sally Skrevet 22. april 2002 #1 Skrevet 22. april 2002 Jeg har ei veldig god veninne som bor i Oslo.(Bor selv i Tromsø). Her om dagen kom spørsmålet om mitt utdrikkningslag opp, og jeg sa at det ble uaktuelt å ha det helga før bryllupet. Da ble veninna fra Oslo veldig sur, hun mente at det var egoistisk av meg, for det ville jo si at hun evt. måtte fly to ganger tur-retur Oslo hvis hun skulle være med på utrikkningslaget i tilegg til bryllupet.(Det koster ca 3000 hver gang). Skjønner veldig godt poenget med at det blir dyrt, men jeg ser bare for meg mange ting å gjøre uka før bryllupet. Pluss at vi liksom har satt den helga av for å pleie kjærligheta og evt. nerver, pluss gjøre alle småting som må gjøres. På den måten får vi tid til alle de tilreisende (mange gamle veninner) som kommer noen dager før bryllupet. (Hadde bla planlagt en grilltur på deeen sandstranda, vi har jo sol hele døgnet hvis værguden står oss bi) Hva synes dere, skal jeg gi etter, eller skal jeg stå på mitt? 12
Gjest Anonymous Skrevet 22. april 2002 #2 Skrevet 22. april 2002 Æh vel, det er vel sånn at det er venninnene og forloveren som planlegger utdrikningslaget. Og det skal vel være litt hemmelig for deg når det blir. Jeg skjønner venninnen din, absolutt, og jeg hadde gått med på å ha det 1 uke før bryllupet for å ha henne der. Det er vel ingenting som er finere enn å ha alle vennene på utdrikningslaget. Kjæresten din har du hele livet.......hver dag!
asbevan Skrevet 22. april 2002 #3 Skrevet 22. april 2002 Hei Ja eg trodde det var dine venniner som skulle lage til utrikningslag ,og datoen skal vel ikke bruden bestemme om eg tenker rett nå Men lykke til med bryllupet
Gjest Anonymous Skrevet 22. april 2002 #4 Skrevet 22. april 2002 Jeg synes du gjør rett i å stå på ditt. Det er tross alt ikke venninnene sin dag, men din dag! Siden dette gjelder kun en(1) veninne (antar jeg), så synes jeg du gjør rett. Det hadde vært noe annet hvis halve venneflokken ikke kunne kommet! Tru meg, det er MASSE å gjøre uken før bryllupet, så du får nok bruk for all tid tilgjengelig. (Uansett hvor godt man trur man har planlagt.)
Niso Skrevet 22. april 2002 #5 Skrevet 22. april 2002 Jeg synes du er en smule egoistisk ja. Som enkelte andre her har vært inne på, så er ikke utdrikningslaget noe du bestemmer så veldig mye over selv. Du kan gi forlover (eller andre som planlegger utdrikningslaget ditt) noen pekepinner på hva du vil og ikke vil den dagen, men hvilken dag det skal være er da meningen at skal være en overraskelse... Selv er jeg temmelig sikker på at mitt utdrikningslag blir lørdag en uke før (og ikke fredag), for nå er det jo bare en helg igjen før bryllupet. Jeg var litt urolig før lørdagen som var, men i og med at min forlover hadde barna hos seg den helgen så gikk jeg ut ifra at den helgen nå var "trygg". Selvsagt kunne jeg ønsket å ha utdrikningslag samme dag/helg som min kjære, slik at vi hadde fått mer tid sammen neste helg, men nå er det engang ikke slik, og da tar man det som det kommer. Selv har jeg tatt fri de siste dagene før bryllupet, så inklusive 1. mai får jeg 3 dager å ordne alle "siste-liten-tingene". Bryllupet et 4. mai, mindre enn 2 uker igjen nå!!
Gjest Anonymous Skrevet 22. april 2002 #6 Skrevet 22. april 2002 Jeg synes ikke du er egoistisk!!! Jeg har også "nektet" på å ha dette utdrikkningslaget uken før, og det ble møtt med full forståelse. Tenk hvis noe går galt, man blir syk (har jo en tendens til å bli letter kledd...) eller så enkelt som at mange har tendens til å få kviser etter et skikkelig party. Det er ikke noe særlig på bryllupsdagen å stå framme med alteret med ei megakvise i panna, da...
snoopy Skrevet 22. april 2002 #7 Skrevet 22. april 2002 Jeg synes ikke du er egoistisk, for det er for deg man lager utdrikkingslag og ikke for vennindene dine... Jeg har også en venninde som bor på den andre kanten av landet, men hun sa tidlig at hun ikke kunne komme i mitt utdrikkingslag. Jeg synes det er veldig synd, men det er jo sånn man må gjøre det når man bor langt unna hverandre. Jeg skjønner også godt at du ikke kan ha det helga før bryllupet, fordi det er ofte nok stress da, og man vil vel ikke være helt utslitt på den store dagen. Lykke til!!!
viwi Skrevet 22. april 2002 #8 Skrevet 22. april 2002 Nei du er ikke egoistisk... Herregud er det virkelig ingen her som skjønner hvor sliten man kan være i en sånn tid. Alle roper og skriker om ting som skal fikses. Man renner imellom butikker,frisører og gudene vet hva. Når skal man få lov til å ta seg en pust i bakken???? Det hele ender med at man er dødssliten når bryllupsdagen er der. Jeg syns dere skal ta helga før for dere selv. 12
Tiger Skrevet 22. april 2002 #9 Skrevet 22. april 2002 Helt ærlig, stå på ditt. Utdrikningslaget er riktignok ikke noe en har så veldig mye kontroll over, men å si ifra om en dato som ikke passer må respekteres. Klart det er leit for hun som ikke kan komme, men det kan du ikke gjøre så veldig mye med. Desuten får hun være med på grillfest i stedet hvis hun kommer opp litt tidligere. Jeg ville ansett det som et godt nok plaster på såret, og pleiet hverandre helgen før -som planlagt.
Gjest Anonymous Skrevet 22. april 2002 #10 Skrevet 22. april 2002 Aldri i livet om eg ville hatt utdrikkningslaget helga før bryllupet. Nei, stå på ditt, 3.august! NN
Gjest *Perser* Skrevet 22. april 2002 #11 Skrevet 22. april 2002 jeg har også gitt klar beskjed at jeg vil ikke ha det helga før! for da har vi så masse å gjøre at det er faktisk nok! så stå på ditt, du er ikke ego! oki, dumt at venninen ikke kan være med, men herregud hun er jo ikke forloveren din heller da! lykke til12
diddi Skrevet 23. april 2002 #12 Skrevet 23. april 2002 Jeg vil ikke kalle det egoistisk. Men jeg synes ikke om at man selv skal bestemme, da dette skal være overraskelse!! Jeg ser VELDIG godt din venninnes argument. Og selv om du er stressa, så skal vel ikke utdrikningslaget slite deg helt ut? Pleie kjærligheten kan du gjøre alle de andre dagene, og ikke minst ETTER dere er gift.
Anki1971 Skrevet 23. april 2002 #13 Skrevet 23. april 2002 Jeg er nok litt enig med Niso her ja. Det er ikke bruden som selv skal bestemme når utdrikningslaget, det skal jo være hemmelig når det skal være. Og - det blir jo veldig vanskelig for din venninne å komme hvis hun må ta fly tur/retur to ganger, det skjønner jeg godt at blir vanskelig for henne. Men - det meste som skal ordnes til bryllupet kan jo gjøres i forveien da. Det må ikke nødvendigvis gjøres helga før bryllupet...12
Fakse Skrevet 23. april 2002 #14 Skrevet 23. april 2002 Hva med å ha utdrikkingslaget en stund i forveien uten din veninne, for så å ha en roligerer veninnesamlig uten for mye fyll og fest helga før bryllupet. Da får din veninne vært med, samtidig som du slipper å bli sliten og bakfull etter et heidundrende utdrikkingslag.12
Julifru Skrevet 23. april 2002 #15 Skrevet 23. april 2002 Pass deg - kanskje du rett og slett ikke blir drukket ut! Helt ærlig talt; vi kan da ikke legge føringer for vårt eget utdrikningslag!
Gjest KristinK Skrevet 23. april 2002 #16 Skrevet 23. april 2002 Jeg synes heller ikke du er egoistisk. Jeg ønsker ikke å ha utdrikningslaget mitt så nære bryllupet, for da er det jammen meg nok annet man skal styre med. Vil tro at folk har forståelse for dette også. I utgangspunktet er jeg ikke så interessert i å ha utdrikningslag heller jeg da, så for meg er det egentlig det samme. Men jeg synes ærlig talt at din forlover kan ta hensyn til ditt ønske. Dere kan jo eventuelt ha en jentekveld den helga før bryllupet, uten at det behøver å gå ut over planleggingen eller alt dere skal ordne.12
Gjest Anonymous Skrevet 23. april 2002 #17 Skrevet 23. april 2002 Du er ikke egoistisk. Man må i det minste få lov til å bestemme om hvilken helg det IKKE passer å ha utdrikningslag. Det er faktisk mange helger å ta av. Man kan vel heller aldri forvente å finne en helg som passer absolutt alle. En over her skrev at man kanskje kunne bli syk eller lignende. Det skjedde faktisk ei jeg kjenner. Hun snublet i en fortauskant på utdrikningslaget sitt og måtte på legevakten og det hele. Nå skadet hun bare stortåa si, men det medførte en haltende brud, som knapt nok klarte å danse brudevalsen.
Atilla Skrevet 23. april 2002 #18 Skrevet 23. april 2002 Jeg synes ikke at du er egoistisk, jeg håper ikke at min forlover velger siste helga før bryllupet.. Jeg har også flere venninner som kommer langveis fra, men om de ikke kan komme til utdrikningslaget gjør ikke det så mye - setter pris på om de kan komme i bryllupet jeg!
abelille Skrevet 23. april 2002 #19 Skrevet 23. april 2002 Ei venninne av meg hadde utdrikingslag bare to dager før bryllupet for at også vi som kom langveisfra skulle få mulighetene til å være meg. Og det er jo ikke nødvendig å ha et fyllekalas heller da! Har hørt om flere som går ut og spiser sammen med venninnene, får aromaterapi osv, og det skulle vel ikke være så slitsomt?? Det er mulig å be forloveren om en rolig kveld...
wed 02 Skrevet 26. april 2002 #20 Skrevet 26. april 2002 Jeg synes det er ganske drøyt å forlange at din venninne skal ut med kr. 3.000,- i tillegg til alle andre utgifter et utdrikningslag fører med seg (har gjort dette selv, så jeg har erfaring...). Hadde det vært dagen før bryllupet hadde jeg forstått det - men en hel uke?! Når du vet når det skal være klarer du vel å organisere dagene dine slik at dette ikke byr på problemer?? Jeg hadde ringt min venninne i Oslo og sagt takk for at hun stiller opp - og at du er med. Husk at hun har en del utgifter i forbindelse med bryllupet ditt - gave, ny kjole? Frisør? etc. Spar henne for de ekstra 3.000,-. Alternativt kan jo du betale de pengene, så kan du jo selv velge dato...1212[ Dette Innlegg er endret av: wed 02 den 2002-04-26 16:32 ]
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå