Gjest sania Skrevet 26. august 2009 #1 Skrevet 26. august 2009 Hei. Jeg har søkt på en barnehage som er åpen fra 7 til 15. Kan barnet være i barnehagen hele den tiden ? Har hørt noe om regler over oppholdstid osv. Stemmer det at barnet kan kun være ett antall timer i barnehagen ? Mvh sani
Gjest Gjest_Heidi_* Skrevet 26. august 2009 #2 Skrevet 26. august 2009 Hei. Jeg har søkt på en barnehage som er åpen fra 7 til 15. Kan barnet være i barnehagen hele den tiden ? Har hørt noe om regler over oppholdstid osv. Stemmer det at barnet kan kun være ett antall timer i barnehagen ? Mvh sani Ja, barnet kan være der gjennom hele åpningstiden. Men i f.eks b.hager som er åpne fra 06.30-16-30, synes jeg synd på de små som er nødt til å være der hele dagen, det er ganske mange timer det er snakk om, og som regel er det de samme barna det gjelder hver gang. I ditt tilfelle blir det 8 timer da, og de fleste jobber vl 7.5 timer, så det må vel gå an. Anbefaler deg likevel å hente tidligere noen dager om du har mulighet, barn trives som regel i b.hagen sin, men likevel er f.eks 10 timer i drøyeste laget for en liten knott
Gjest sania Skrevet 26. august 2009 #3 Skrevet 26. august 2009 Ja, barnet kan være der gjennom hele åpningstiden. Men i f.eks b.hager som er åpne fra 06.30-16-30, synes jeg synd på de små som er nødt til å være der hele dagen, det er ganske mange timer det er snakk om, og som regel er det de samme barna det gjelder hver gang. I ditt tilfelle blir det 8 timer da, og de fleste jobber vl 7.5 timer, så det må vel gå an. Anbefaler deg likevel å hente tidligere noen dager om du har mulighet, barn trives som regel i b.hagen sin, men likevel er f.eks 10 timer i drøyeste laget for en liten knott Hei. Det var skrivefeil. Mente fra 7 til 17.
Gjest Gjest Skrevet 26. august 2009 #4 Skrevet 26. august 2009 Hva har du søkt om da? Vi kunne velge om vi ville ha plass i 30-40 eller 50 timer.
Gjest sania Skrevet 26. august 2009 #5 Skrevet 26. august 2009 vi er søkt om full plass, ved denne barnehagen. det er det eneste. nå snakket jeg med en på jobben og hun sa at hun tror at det finnes regler for hvor mange timer barn kunne være i barnehagen, uavhengig av åpningstidene. derfor lurer jeg på dette.
Gjest Gjest Skrevet 26. august 2009 #6 Skrevet 26. august 2009 Jeg også lurer på dette, ei venninne av meg mener det er 9 timer de kan være i bhg men svigerinna mi mener det er 8 timer. Barnehagen til min sønn har åpent 06.30-17.30, veldig lenge med andre ord.
Gjest Gjest_gjest_* Skrevet 26. august 2009 #7 Skrevet 26. august 2009 Jeg også lurer på dette, ei venninne av meg mener det er 9 timer de kan være i bhg men svigerinna mi mener det er 8 timer. Barnehagen til min sønn har åpent 06.30-17.30, veldig lenge med andre ord.
Gjest Gjest_gjest_* Skrevet 26. august 2009 #8 Skrevet 26. august 2009 Barn kan være 10 timer i barnehagen..
Pasha Skrevet 26. august 2009 #9 Skrevet 26. august 2009 Full plass mange steder er 50timer i uka, altså 10 timer om dagen.. Vi har full plass, men har jo aldri barnet der fra 7-17. Ser heller ingen barn der som er der hele dagen. De som er der mest er der fra ca 7.30-16.30 har jeg inntrykk av. (vi leverer og henter til litt forskjellig tidspunkter så ser hvem som er der "fast" de og de tidene)
kaprifolen Skrevet 26. august 2009 #10 Skrevet 26. august 2009 Det finnes ingen nedskrevne lover på dette, og det er mange barn som er i barnehagen fra 6.45 til 17.15, dessverre... Men det svigerinnen din o.l sikkert tenker på, er tilfeller hvor barnehagen selv har satt grenser. En mann i Oslo åpnet barnehage som hadde åpent fra 6 til 18. Dette for da å ta hensyn til pendlere, studenter etc. Han måtte sette en grense på hvor lenge de fikk være der sammenhengende, siden han syntes det var sjokkerende hvor mange foreldre som satt av ettåringen sin til å være der hele åpningstiden.
Gjest Gjest Marit Skrevet 26. august 2009 #11 Skrevet 26. august 2009 Det er lov til å ha barn inntil 10 t pr dag i barnhagen, men ikke mer. Selvfølgelig er det alt for lenge, men det er noen som har lang reise til og fra jobb. De må også kunne ha barn i barnhagen. Her hvor jeg bor er det en barnehage som har åpent fra kl 0600-1800.
Lillemams Skrevet 26. august 2009 #12 Skrevet 26. august 2009 Barnehagen vår har åpent fra 07 - 17, men maztid for barna er 9 timer til dagen. Slik er det i mange barnehager her..
Gjest Purple Haze Skrevet 26. august 2009 #13 Skrevet 26. august 2009 I min kommune er 100% plass 45 timer i uka, altså 9 timer om dagen. Selv om vi har åpent 7-16.45, så er det ikke anledning til at barnet oppholder seg der hele åpningstiden. Godt er det, mener jeg. Vi som jobber der, har 7,5 timersdag. Det er slitsomt nok for oss. Tenk hvor mye mer energi barna bruker enn oss voksne.
Gjest No wonder woman Skrevet 26. august 2009 #14 Skrevet 26. august 2009 Mente fra 7 til 17. Dette høres helt grusomt ut. Man kan jo lure hvorfor man setter barn til verden hvis man ikke har tid til dem. Å plasserer et barn i bhg og lar det være der i 10 timer høres helt forferdelig ut. Stakkars barn.
Gjest Chiffon Skrevet 26. august 2009 #15 Skrevet 26. august 2009 Dette høres helt grusomt ut. Man kan jo lure hvorfor man setter barn til verden hvis man ikke har tid til dem. Å plasserer et barn i bhg og lar det være der i 10 timer høres helt forferdelig ut. Stakkars barn. Ja, det er jo mye bedre å ikke ha råd til mat og bolig.
Gjest Gjest_Lillemamma_* Skrevet 26. august 2009 #16 Skrevet 26. august 2009 Dette høres helt grusomt ut. Man kan jo lure hvorfor man setter barn til verden hvis man ikke har tid til dem. Å plasserer et barn i bhg og lar det være der i 10 timer høres helt forferdelig ut. Stakkars barn. Nå er det ikke alle som har et valg, da! Mitt første barn var i barnehagen fra 7-16.45 hver dag det første året, da rakk jeg akkurat frem og tilbake til jobben (jeg løp faktisk til og fra bussen for å rekke det...). Jeg hadde en sjef som var lite fleksibel og en eks som ikke stillte opp. Etter et år hadde jeg spart opp nok penger til en bil, da kunne barnet være der fra 7.30-16.30... Enda et år senere fikk jeg meg endelig jobb i nærheten av her vi bor (hvor også barnehagen er). Jeg slet forferdelig med dårlig samvittighet over å la barnet mitt være så lenge i barnehagen, og trenger virkelig ikke å høre slike kommentarer som den over. Jeg følte at jeg ikke hadde noe valg - og hadde virkelig ikke det - alternativet var å gå på sosialen (kan man "gå på sosialen" lenger?), noe som ikke er et alternativ for meg.
Gjest Gjest Skrevet 26. august 2009 #17 Skrevet 26. august 2009 Jeg har nå sjekket opp i min kommune og der står det: Noen barnehager har åpningstid på mer en 9 timer per.dag. Det vil si at en kan bruke maksimal oppholdstid på 9 timer pr.dag fleksibelt innenfor barnehagens åpningstider.
Umuriel Skrevet 26. august 2009 #18 Skrevet 26. august 2009 Jeg mener full barnehageplass i kommunen vår er 45 timer i uka, altså ni timer daglig. Barnehagen vår har i alle fall åpent ni timer daglig.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå