Gjest Gjest_Usikker_* Skrevet 26. august 2009 #1 Skrevet 26. august 2009 Noen kalenderkyndige her? Jeg ble fortalt at noe var ment å skje den andre helga i november. Hvilken dato er dette? 1. november er en søndag. 31. oktober er lørdagen. Er dette den siste helga i oktober? Sånn at den første helga i november er 7.-8. nov. og den andre er 14.-15. nov.? Eller regnes søndag den 1. som den første helga? På forhånd tusen takk
Gjest Gjest_Usikker_* Skrevet 26. august 2009 #2 Skrevet 26. august 2009 Hjelpe meg noen...? Vær så snill
Gjest Gjest Skrevet 26. august 2009 #3 Skrevet 26. august 2009 eeh.. hva med å spørre personen som fortalte deg om dette?
Gjest Gjest_Usikker_* Skrevet 26. august 2009 #4 Skrevet 26. august 2009 Det er snakk om en termin Det kan jeg selvsagt gjøre, men ville bare ikke mase..
Gjest Gjest Skrevet 26. august 2009 #5 Skrevet 26. august 2009 Jeg ville tolket det som at 14. - 15. er den andre helga i november.
Far til 2 Skrevet 26. august 2009 #6 Skrevet 26. august 2009 Jeg ville tolket det som at 14. - 15. er den andre helga i november. Ja iflg kalenderen er det den 14/15. Forøvrig anbefaller jeg å laste ned en såkalt Widget om en bruker Firefox eller Opera (Internet explorer støtter vel ikke dette foreløpig). Med en slik "kalender widget") kan du få opp ukenummer (og datoer,etc) med et musetrykk. Jeg er blitt avhengig av dette ettersom så mange jeg har kontakt med i jobb/privat referer til uke nummer, og jeg ikke har kalender tilgjengelig.
Miko Skrevet 27. august 2009 #7 Skrevet 27. august 2009 Dette har faktisk jeg lurt på også. Pga. et arrangement som er fast 2. helg i november hvert år. Men hvordan kan det ha seg at det i følge kalenderen er 14. og 15. november og ikke 7. og 8. november? Jeg mener; hvor i kalenderen fremkommer det?? Og er det noen regel?
Gjest brutal_mann Skrevet 27. august 2009 #8 Skrevet 27. august 2009 Hvilken kalender snakker vi om? Husk at i USA f.eks. så begynner uken på søndag, og ikke mandag. Så nasjonen avtalen gjelder for spiller også inn. Men uansett, hvorfor ikke spørre den opprinnelige kilden om dato? :klø:
Miko Skrevet 28. august 2009 #9 Skrevet 28. august 2009 Hvilken kalender snakker vi om? Husk at i USA f.eks. så begynner uken på søndag, og ikke mandag. Så nasjonen avtalen gjelder for spiller også inn. Men uansett, hvorfor ikke spørre den opprinnelige kilden om dato? :klø: TS hadde sikkert konkret behov for å vite hvilken datoer det var snakk om nå i år - jeg har mer behov for å vite om hvordan helgene betegnes generelt i de tilfellene det er månedskifte i helgen. Jeg har en oppfatning av at i år er 2. helgen i november 7.-8. november på bakgrunn av at den første datoen i november er berørt i helgen før. Helgen før blir jo da både siste helgen i oktober og første helgen i november, men man kan kanskje bare bruke en av betegnelsene? Jeg er imidlertid slett ikke sikker på at min oppfatning er riktig og skulle gjerne visst om det fantes noen "regel" da dette er noe jeg blir berørt av flere ganger.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå