Gå til innhold

kvinne fødte, visste ikke at hun var gravid

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Litt merkelig at det skal kunne gå an å være gravid i 9 mnd uten å merke det, ja. Men jeg kan muligens forestille meg at dette kan skje med kvinner med veldig uregelmessig mens, eller de som er ekstremt over og undervektige, som kanskje hadde mistet mensen lenge før de ble gravide...

Men jeg har hørt om de som har hatt mensen under hele svangerskapet også, og det synes jeg høres mer enn merkelig ut, siden mensen vanligvis er et klart tegn på at man IKKE er gravid.

Skrevet

Egentlig synes jeg ikke det er så veldig rart. Svangerskap kan være så utrolig forskjellig. Det er mange kvinner som har uregelmessig mens (og mange har også blødninger i løpet av et svangerskap, som da kan bli tolket som mens) og jeg vet også om mange hvor det knapt har syntes at de var gravide. Det eneste jeg synes er rart at man ikke legger merke til er spark og bevegelser fra fosteret, men på den annen side må jeg si at det er mye rart man kan kjenne fra magen som jeg synes ligner mistenkelig på fosterbevegelser, så tenker man ikke over at man er gravid tror man jo selvsagt ikke at det kommer fra en baby. Selv hadde jeg svært lite plager i svangerskapet, ingen kvalme, ingen bekkenløsning, lite kynnere. Magen vokste jo og jeg kjente godt med liv, så for meg var det ingen tvil, i tillegg til at jeg jo visste at jeg var gravid og dermed også fulgte med på utviklingen. Denne kvinnen var vel så vidt jeg vet ikke i et forhold en gang. Tror man ikke at man er gravid så kjenner man heller ikke etter symptomer og det man evt legger merke til blir tolket som noe annet.

Skrevet

Jeg har selv en venninne som fødte et fullbårent barn- uten at hun visste at hun var gravid. Hun ble lagt inn på sykehuset med hva de trodde var blindtarmbetennelse. At hun var gravid ble ikke oppdaget før ultralyd under diagnostiseringen.

Jeg så henne 2 uker før fødselen- og kunne på ingen måte se antydning til at hun skulle være gravid. Ja, hun hadde lagt på seg litt, jevnt over. Men dette var bare godt å se da hun hadde vært vel tynn tidligere.

Nå skal det være sagt at hun via lege og diverse undersøkelser tidligere hadde fått beskjed om at hun ikke kunne bli gravid. Hun hadde "mensen" (prevansjonsblødning) hele veien.

Skrevet

Jeg synes det er litt merkelig selv, men som flere har vært inne på så er alle graviditeter forskjellige.

Men jeg lurer på en ting: Ser man ikke at man er gravid? Altså jeg skjønner at ikke alle gravide blir kjempesvære med store gravidmager, men får ikke alle likevel en graviditetsform? Litt dårlig forklart, men jeg håper dere skjønner hva jeg mener. :sjenert:

Skrevet

Noe av det jeg synes er merkelig er at man ikke kjenner bevegelsene fra barnet! Da jeg gikk høygravid beveget heelte magen seg, og det var jo til tider ubehagelig. Man kunne se hvordan barnet flyttet seg rundt liksom.

Helt ufattelig..

Skrevet

Det går ikke an å være så bevisstløs og fjern...

Skrevet
Noe av det jeg synes er merkelig er at man ikke kjenner bevegelsene fra barnet! Da jeg gikk høygravid beveget heelte magen seg, og det var jo til tider ubehagelig. Man kunne se hvordan barnet flyttet seg rundt liksom.

Helt ufattelig..

Det er ikke alle barn som beveger seg like mye. Noen er veldig rolige og lette dult og slikt kan godt kjennes ut som luft eller lignende for en som ikke har anelse om at hun er gravid.

Gjest Alabama
Skrevet

Hun visste ikke at hun var gravid -punktum!!

Dere her inne har sikkert personlige erfaringer med fosterbevegelser og diverse svangerskapsrelaterte plager, men denne kvinnen merket ikke noe. Kan dere ikke heller si at hun var heldig som slapp unna alle plager?

Dere høres bare mistenksomme og dømmende ut.. "hun kan ikke kjenne sin egen kropp" osv..

Gjest Alabama
Skrevet

Hun kan ha hatt mageproblemer tidligere, og mistenkt dette for å være av samme kaliber.. Hun kan ha vært redd for kreft, skjønt at noe var galt, men ikke turt å gå til legen.. Eller hun kan ha mistenkt graviditet, men fortrengt tanken..

Skrevet

Jeg har hørt om det før. En venninne av meg ble storesøster uten noe forvarsel. Moren hadde ikke lagt på seg, ikke mistet mensen, alt var normalt, helt til det kom en baby ut av henne..

Skrevet

Helt ufattelig..

Da du var høygravid merket du det, men det gjelder da ikke alle! Jeg kan telle på en hånd de gangene jeg kjente noe særlig bevegelser fra mitt barn da jeg gikk gravid, og da var jeg hele tiden på vakt etter å kjenne et spark eller to. Hadde jeg ikke visst jeg var gravid hadde jeg nok ikke merket noe som helst.

Skrevet

Jeg vet ikke helt om jeg misunner henne fordi hun slapp unna alt av plager, eller om jeg føler med henne for mangelen på tid til å fordøye dette. 7 måneder på vei nå, og jeg har panikk for alle innkjøpene som ikke er gjort, samtidig som jeg sliter litt med å innse at noe lever i magen min (enda jeg har en fremtidig kickbokser inni der).

Skrevet
Da du var høygravid merket du det, men det gjelder da ikke alle! Jeg kan telle på en hånd de gangene jeg kjente noe særlig bevegelser fra mitt barn da jeg gikk gravid, og da var jeg hele tiden på vakt etter å kjenne et spark eller to. Hadde jeg ikke visst jeg var gravid hadde jeg nok ikke merket noe som helst.

Samme som en venninne av meg, det. Hun kjente nesten ingen bevegelser fra babyen sin, i tillegg til at hun ikke så gravid ut i det hele tatt, og ikke hadde en eneste plage. Det eneste tegnet på graviditet var egentlig at hun mistet mensen. Hun er helt sikkert en sånn som kunne ha gått et helt svangerskap og ikke skjønt at hun var gravid, hun sa det selv også.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...